Fråga: Keyboard??

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av alex97k, 5 dec 2011.

  1. Gallain

    Gallain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok.
     
  2. skipunk

    skipunk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja ta bort mikrofonknappen i Swiftkey. I Smart KB kan man göra det, och ändra den till ett komma har jag för mig.
     
  3. Tjomp

    Tjomp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tjena boys!

    Vad är det mer specifikt som gör att ni gillar Swiftkey så mycket? Bara att den gissar orden bättre? Borde inte T9 vara specifikt en version i mobilen bara och samma för alla tangentbord som använder det?

    Jag installerade Swiftkey av en slump nån dag efter jag köpte min SGS2 och jag bestämde mej samtidigt för att försöka lära mej T9 i samma vända, så har inte direkt nån annan referens. Men verkar ju som jag har valt rätt tangentbord när man läser här.

    Måste ändå säga att det var lättare att skriva sms snabbt förr i tiden när det var knappar på mobilen, just att man kände små glipor mellan knapparna gjorde att ja kunde skriva snabbt o veta vart jag tryckte. Nu är det bara platt och knapparna är så himla små.
    Dessutom verkar Swiftkey ge upp i landskapsläge ihop med Chomp sms för mej.
     
  4. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Kanske detta skulle passa dig om du vill ha lite större knappar: https://market.android.com/details?id=com.exideas.mekb
    Med detta kan jag till och med skriva utan att kolla ner på tangentbordet och utan nån t9/ordförslagsfunktion. Det tar dock ett tag att lära sig skriva med det så jag har använt det till och från ett par veckor nu och jag gillar det bara mer och mer :) Idag så använder jag det 8 gånger av tio då jag ska skriva nåt. För längre texter föredrar jag ett vanligt qwerty i landskapsläge.

    Annars kan jag också rekommendera kompakt läge i smart keyboard för större knappar. https://market.android.com/details?...sIm5ldC5jZGVndWV0LnNtYXJ0a2V5Ym9hcmR0cmlhbCJd

    Sen om du vill ha som original t9 så kan man ju ställa in det också i diverse keyboards.

    PS: Tänkte också upplysa om att just "t9" är ordförslagsfunktion för tangentbord med 9 tangenter men jag utgår från att du använder det som typ ordförslagsfunktion.
    T9 - Wikipedia
     
  5. skipunk

    skipunk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    SwiftKey kan analysera dina sms, mail, Facebook osv för att lära sig hur du skriver. Jag har över 4000 sms vilket gör att den gissar rätt ord nästan varje gång. Det är därför alla gillar den, för att man kan ha hur feta tummar som helst och ändå skriva snabbt som blixten :-)


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. Tjomp

    Tjomp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jo jag fattade det nu. De va de ja trodde va T9 som va samma för alla tangentbord ;) Men nu e jag med.

    Jo ibland skriver den ju nästan hela meningar åt mej o jag ger max en bokstav för varje ord, ibland gissar den till och med ordet innan jag börjat på de.
     
  7. milos98k

    milos98k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Swiftkey X :D
     
  8. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Istället för att göra en ny tråd kan jag ju fråga här, jag här Go keyboard och gillar det pga att jag tycker om deras t9, Men man kan ju inte lära nya ord, även om det finns en inställning som heter "lära nya ord..." någon som har någon aning?

    skickat från min totally awsome Galaxy S2
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 956
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hade samma problem förut på min Galaxy S, den vägrade lära sig nya ord..vilket gjorde att jag gick tillbaka till stock.

    Nu på min S2a kör jag standard tangentbordet utan XT9 aktiverat :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk