Fråga: Galleri

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Dentist, 13 dec 2011.

  1. bonis666

    bonis666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Alltså jag är sjukt nöjd med telefonen, förutom med galleri appen. Jävlar vilken röra det är där i, jag har tusen olika gallerier med enstaka bilder som kommer från lite olika ställen på nätet där jag har mitt google konto kopplat. Hur slipper man detta ? På min höjd skulle jag vilja ha mitt picasa album och det på telefonen. Och sen varje gång jag tar en bild nu blir det nån "Instant Upload" hur får jag bort denna odåga till händelse ?
     
  2. Hermes

    Hermes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, det fungerade på min htc desire men på min GN så vägrar det försvinna
     
  3. Hermes

    Hermes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej jag var tvungen att gå in och stänga av Google plus synkning samt radera data på google plus sen försvann foldrarna.
    MEN när jag sätter på synchen igen på google plus så kommer foldrarna tillbaka. WTF! Vill gärna kunna använda G+ utan att min galleri app fylls med skräp
     
    cl0jd gillar detta.
  4. cl0jd

    cl0jd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    S6 lite
    Tack! Det fungerade ypperligt. När man startar G+ efter det frågar den om man vill att bilderna ska syncas, då valde jag ingen direkt överföring.
     
  5. twonkey

    twonkey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    nån mer än jag som tycker det går långsamt när man ska titta på bilderna? när jag klickar på mappen "camera" så är alla bilder bara grå fyrkanter i flera sekunder innan alla blir små miniatyrer, det är samma med 200 bilder och nu när jag har 5 bilder...
     
  6. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Samma problem med att radera bilder?
    Har raderat några bilder på web-picassa men dom finns fortfarande kvar i luren.
    Och startat ny sync men dom försvinner inte ändå.

    Står iofs på webben att det kan ta upp till 24h men det borde väl gå direkt om jag startat syncen manuellt?

    Hade nog fel, tog uppdatera i galleri-appen så försvann dom
     
    Last edited: 17 dec 2011
  7. Hermes

    Hermes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Precis :-) men då kan man inte använda sig av den bästa funktionen på G+, att den laddar upp alla bilder man tar automagiskt :-(
    Stänger man av foto synch innan man går in i G+ så är alla settings för foto synch i G+ greyed out och går inte att interagera med.
    Jag får helt enkelt ha alla tusen miljoner miljoner bilder jag någonsin tagit i mitt galleri eller så hittar jag en separat app som kan ladda upp till G+ automagiskt
     
  8. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Just pictures fungerar väldigt bra fast har aldrig testat om den laddar upp automatiskt.

    https://market.android.com/details?...?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qdXN0cGljdHVyZXMiXQ..
     
  9. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fast det är enbart med G+ klienten som det -inte- tar av utrymmet på Picasa, men om man vill använda annan tjänst så funkar säkert det programmet fint
     
  10. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Har samma problem här :( allt kommer tillbaka in till galleri så fort jag startar google+ appen


    Edit: Då har jag funnit min lösning.
    Hade fyra synk mappar från början. Två av dem var inlägg från google+. Fick radera inläggsfoton från G+ för att få dem att försvinna, tråkigt. Ville ha dem kvar på själva G+ men inte i mitt galleri. Antar att de kommer komma tillbaka om jag gör ett nytt fotoinlägg i G+.

    Nu hade jag två synk mappar kvar. Sökte random i market efter picasa. Hitta PicasaTool. Loggade in med mitt konto och där hitta jag de två sista mapparna. Här kunde jag radera dem. Nu är de borta från mitt galleri.
     
    Last edited: 29 dec 2011