[ROM]-Ginger SF

Diskussion i 'Blade' startad av strangelovee, 15 dec 2011.

  1. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Last edited: 16 dec 2011
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Tycker detta låter intressant, kul att ha wbaw tillbaks. GSF var ju den romen som skulle fylla luckan tills CM kommit ikapp med utvecklingen. Ska hålla ögonen på romen iaf.


    strangelovee; Kanske kan ändra topic till [ROM]-Ginger SF ?
     
    Last edited: 16 dec 2011
  3. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Sagt och gjort!
    Om någon orkar ta sig tid och prova romen får dom gärna skriva några radar om hur den känns, själv är jag för lat :D
     
  4. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Vad är det som är speciellt med denna ROMn jämfört med CM7? Har inte flashat något sen våras och gått tillbaks till Kallt Kaffes Swedish Spring(Kallt Kaffe har de enda ROMarna som funkar med MW600 fullt ut).

    Är den version 1 el 2?
     
  5. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Fungerar på både gen1 och gen2.
     
  6. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Nice. Ska nog lägga in i kväll då. Var över på Modaco och XDA och var ett gäng nya ROMs som verkar både gå på gen 1 och 2.

    Skumt, är wbaw portad på modaco? En av de nya ROM-makarna som hamnat i något bråk? Någon som vet anledningen?

    Sidofråga, är det någon mening att byta över till gen2 eg? några fördelar i prestanda?
     
  7. Saibot

    Saibot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Japp, blev mycket tjafs under hans tid där. Väldigt arrogant var han i alla fall, följde faktiskt tjafset som förekom i hans trådar. :innocent:

    Att byta över till GEN2 har väl sina fördelar, bl.a. så ändras partitionslayouten-> mer utrymme till apps. Och GEN2 är väl standard just nu för alla ROM's, så det är en stor fördel att byta. :teeth:
     
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Haha, forumsdrama är alltid kul. Trist att det skar sig, men verkar ju som han hittat ett hem på XDA istället då.

    Det var så när jag slutade mecka med min Blade, att alla de nya ROMens krävde gen2. Men verkar ju flera nu som stöder båda? Kanske går över till gen2 när jag fått en till telefon och Bladen inte är min primära lur. Rätt sjukt att den hållit så länge ändå, då jag från början bara hade tänkt ha den i några månader för att leka med. Den är lite seg nu, men varit grym bang for the buck.
     
  9. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Romen uppdaterad r3

    Changelog:

    r3: kernel updates - list. maps updated. removed a few extra google apps. updated framework & system ui.

    r2: Updated Market. Removed extra apps, fonts & ringtones, added them as separate addons.
     
  10. gayweena

    gayweena Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag la in denna romen igår... So far so good... Jag blev först lite konfundersam för det gick så himla snabbt att lägga in den... Annars brukar systemet tänka en bra stund så ja va rädd att ja krasha hela telefon men icke!
    Det ja gilla är att den är mer avskalad och ja slipper mer program än de jag brukar ha. Bra dialer med, ungefär som ZTE original. Snygg är den oxå, när ja får sms för jag orange ikon. Sen så är statusraden mörk grå istället för svart.
    Det verkar inte som det följer med någon filhanterare så det har jag fått lagt till själv. I övrigt är jag nöjd med att det är ca: 20 MB mer utrymme i denna än i GFS B26. :)
    Övriga kommentarer vet jag inte än, har inte hunnit prova den så länge men än så länge funkar den fin fint! Den verkar snabb o så, dessutom gjorde ja precis battery calibration via appen med samma namn. När ja kom till jobbet idag hade jag 91% batteri o då hade jag pratat via blåtand i 20 min. Min pojkvän har samma telefon och han hade efter 20 min prat med blåtand fortfarande 100% batteri vilket säger en del om min kassa batteri tid.
    hoppas det blir bättre nu :)
     
  11. Rödskägg

    Rödskägg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon mer som sitter på r3? Ska uppgradera till gen2 och lägga in den nu tänkte jag. Kört gsf 26 på gen1 ett tag nu. Blir intressant och se hur mycket bättre denna är :P
     
  12. frank

    frank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är ZTE original och ett tema till telefonen kan man skapa väldigt enkelt själv här: UOT Kitchen.

    Bara att göra de ändringar du vill, sen flashar du in den färdiga zipfilen med clockwork.


    Har själv kört r3 sen han släppte den. Hade cm7 innan och har nu mycket bättre batteritid och flyt i telefonen. Helt klart värt att förlora cm7 extrafunktioner för det.
     
  13. gayweena

    gayweena Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

     
  14. frank

    frank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du behöver inte wipa eller något utan temat som skapas flashar du över din befintliga rom (ändrar enbart utseendet). Du kan byta hur många gånger du vill. Funkar att göra egna teman till nästan alla rom:ar, men använd inte ett tema som skapats utifrån en rom till en annan rom.

    Du går in på länken och sedan vidare till Kitchen. Börja på batteryfliken om du vill ändra hur batteriikonen ska se ut, klicka isåfall i Use tjis mod. Sen är det bara att välja hur det ska se ut, använd Generate preview för att få en förhandsgranskning om hur det kommer att se ut. Kör igenom alla flikar och välj de ändringar du vill göra.

    Under fliken File upload ska du ladda upp två filer ifrån den romen du har på mobilen. Packa upp den .zip-filen du normalt flashar in via clockwork. Frameworkres.apk ligger under: \system\framework\
    SystemUI.apk ligger under \system\app\

    När du laddat upp filerna gå till Summary och välj Submit, sedan är det bara att vänta tills filen finns att hämta hem på Pickup. Lägg över filen på ditt sd-kort och flasha in den via clockwork (install zip from sd ->choose...)
     
  15. Rödskägg

    Rödskägg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kool! får testa de nån dag :) Ni som sitter på teman till r3 kan väl slänga upp de här eller i en annan tråd kanske?

    Hittade lite här:
    [Theme] For wbaw Ginger SF r3 - xda-developers

    Ja kör på thin circle-temat just nu.
     
  16. frank

    frank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  17. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Uppdaterad till r4

    Dagens uppdatering av Ginger SF r4.

     
  18. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tja, har provat Ginger SF r3, men såg idag att han släppt r4, någon som har koll på vad som behöver wipeas?
     
  19. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    Det bör räcka att wipa dalvik. Hjälper inte det så ta och wipa resten och se ifall det funkar.
     
  20. CE71

    CE71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan någon vänlig själ som har möjlighet att skriva inlägg på wbaws tråd på xda, att be honom lägga in fixen för skype/viber så man slipper få alla samtal på högtalartelefonen.
    Sjukt irriterande när man glömt headsetet hemma och inte vill köra högtalartelefon på tunnelbanan...
    Finns på cm7 men vill inte köra den eftersom den bootar lite då och då.

    Tackar på förhand!

    PS. Har reggat mig på xda men får inte skriva i tråden förren jag gjort x antal inlägg på forumet, vilket känns rätt så onödigt när jag inte har något annat att säga.