Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

  1. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Ska ta ut min Razr imorgon, missade den totalt. :) Väntat på Note och nexus så mycket att man blivit blind, denna ser sjukt intressant ut. Ska bli roligt prova något med riktigt "nice" bygg kvalite..
     
  2. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, "USSD code running" står det på min med men sen står det "nätverksmeddelande" ; "MMI slutfört" vad nu det betyder
     
  3. patricd

    patricd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    installerade qq launcher pro på min och det var buggigt som fan likaså launcherpro. nu kan ja inte avinstallera qq trots rejäla task killers och omboot o ett fåtal uninstallers. vet någon hur man får bort detta åbäke eller möjligtvis byter till stock launchern?
    snart blir det reset annars. :ehm:

    Jävligt nöjd med luren i övrigt! Att någon kan störa sig på skärmens "dåliga kvalitet" kan jag då inte förtå någon stans.
    Telefonen ligger riktigt bra i handen och det är otroligt fin byggkvalitet. Möjligtvis det absolut bästa med telefonen är just byggkvaliteten. bra kamera, helt ok batteri och helt tokigt ljus skärm om man känner fört. inget för den svenska vintern dock kanske.
     
  4. reefster

    reefster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite mer provande och nu börjar bateriet att fungera bättre å bättre..

    Smart actions fungerar nu kanon tackvara app som skule in jag fick gå in å godkänna apps från icke godkända leverantörer eller nåt sånt sen gick den bra att installera.

    Glonass funkar inte i Ryssland heller stod ute i Murmansk i 45min igår å inte en sattelit fick jag in så det får det nog bli ett mail om för jag behöver dom verkligen..

    Annars blir jag bara mer å mer nöjd den funkar helt enkelt kanon och känns hur stabil som helst..
     
  5. Lobac

    Lobac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Då var det bytt från en HTC Incredible S till en Razr idag då. :)
    Är det någon som vet om man kan få knapparna längst ned att lysa hela tiden och inte bara när det är väldigt mörkt?!
     
  6. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag antar att GLONASS kommer i en senare uppdateringen eller i en custom rom.
     
  7. rootbyte

    rootbyte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nytt problem med smart actions...

    Jag har upptäckt ett problem med smart actions.. och då pratar jag om hur appen fungerar EFTER det att man har installerat SocialLocations.apk.

    Problemet ligger i att det inte går att ändra adresser i redan tillagda platser. Går man exempelvis in i smart actions och klickar på "Min profil" och därefter försöker ändra en plats (låt oss säga hemadressen) så står det att den platsen redan finns i listan... även fast den inte gör det. Jag ser två anledningar till det här..

    1) Det hela kan bero på att SocialLocations.apk är en version som inte fungerar tillsammans med nordenversionen av Razr...

    2) Om man försöker lägga till en adress som faller inom den "gröna GPS-cirkeln" så letar den upp närmast möjliga adress. Bor man exempelvis egentligen på androidvägen 14 och telefonen på kartan enbart hittar androidvägen 12 så kan man inte lägga till androidvägen 14 då appen tycker att androidvägen 14=androidvägen12...

    Nått är i alla fall galet...

    Har någon en lösning på det här så är jag tacksam för svar...
     
  8. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en fundering som jag hoppas nån kan hjälpa till med. Går det att öppna filer (tex filmer) via motocast med något annat program än standardapparna för musik och film? Alltså om jag vill öppna en film med MX video player,som inte funkar med standardspelaren. Går det och hur i så fall?
     
  9. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Nja.....jag har inga problem med att lägga in vilken adress som helst. Så länge adressen finns registrerad och är sökbar.

    Kan det vara så att adressen du vill ha inte är registrerad på maps??

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  10. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Någon som har en lösning på wifi signalen? min är så dålig man inte kan gå mer än någon meter från routern...
     
  11. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Tänkte bara tala om att för mig fungerar MW-600 utan några som helst problem. Efter att ha läst i den här tråden kan man få intrycket att det inte fungerar för någon. Sen om jag är undantaget som bekräftar regeln eller inte, det törs jag inte säga.
     
  12. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här, mitt MW-600 verkar funka bra ihop med min razer. Har inte använt den jättemycket men har hittills inte upplevt nått "hack"
     
  13. Lundgren

    Lundgren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har äntligen razr i min hand! Tyvärr så är det en pixel som är trasig och lyser konstant vitt, störande när man väl ser den så det får väl bli ett byte. Måste bara fråga ska verkligen ett spel som fruit ninja hacka och låsa sig ibland på en prestanda lur som denna? Flöt ju bättre på min defy.
     
  14. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tråkigt med pixelskada :( Jag har väldigt tydliga svarta fläckar så funderar på att skicka in min också...

    Nej Fruit Ninja borde inte hacka. Antagligen beror det på dålig kod. Jag har ett spel som förutom att visas på bara en del av skärmen låser sig i typ 10 sek varje minut.
     
  15. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fruit Ninja är trasigt. Behöver uppdateras för att stödja Razr. Har du en fast vit pixel så är det ett solklart reklamationsärende.
     
  16. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Samma sak här med USSD, får "MMI slutfört" med Telia och *120#
    Måste nog fixas med f/w kan man anta ;)

    /Per
     
  17. shaft

    shaft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter idag med en Defy som jag trivs bra med men skulle egentligen vilja ha en större skärm, men är väl lite orolig att Razr blir VÄLDIGT stor i fickan. Vänjer man sig eller ser det som om man går omkring med ett mjölkpaket i fickan??

    Batteritiden, är den bättre eller sämre än på min Defy? Bara så man vet vad man ska ställa in sig på.
     
  18. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Den är inte för stor. Eftersom den är så tunn tycker jag att man känner den mindre än en defy.

    Men det är klart om man använder såna där jeans som ser ut att vara målade på benen kanske det kan vara trångt. Annars inte!

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  19. Road66

    Road66 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Finns på NetOnNet för 3995kr :)
     
  20. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Man vänjer sig fort vid storleken. Vart rädd först när jag tog upp telefonen ur kartongen, men en timme senare var den bra medan Liquiden hade blivit liten och tjock.