Övrigt: Beställde en NOTE idag från Telenor !

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stafford, 26 nov 2011.

  1. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    HAHHAHHHAHAHHAHA ! Telenor ringde mig idag och sa att det blivit förseningar och att jag skulle få min telefon tidigast nästa år !!!!!!!

    Vet nu inte hur jag ska göra!!

    Har pratat med både TPH och MM och ingen av dom kan ge samma erbjudande som jag har fått och med tanke på att jag redan har fått 2 månader gratis så vet jag inte hur jag ska gör !
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag är inte direkt förvånad... Jag visste att det var lika bra att beställa från tyskland för att alla svenska affärer kommer bara skjuta fram leveransdatum hela tiden.. beställ från amazon.de dom kan man lita på och är seriösa. det är inga problem att skicka in din telefon och få en ny vid eventuellt fel osv..
     
  3. hehehehe

    hehehehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TIDIGAST nästa år?! Hehe...det kan alltså ta längre tid än vi anar...2013 kan vi räkna med då eller? ;-)
     
  4. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    fan vad tråkigt att höra Stafford! :( jag hade gått i taket.. påminner om när jag beställde desire och fick vänta 3 månader på telefonen. så jävla tråkigt när man ser fram emot en ny telefon.
     
  5. brunte

    brunte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Score! Jag var inne på Media Markt Örebro idag och fick den dealen som beskrevs tidigare i tråden. 399:- pott med surf 24 månader. 100:- förhöjd avgift för telefonen per månad som rabatteras bort med 100:- per månad. 1000:- i presentkort på Media Markt. Dealen blev därmed samma som från Telenor fast att 1000:- är värt mer än en månadskostnad. De hade bara demoexet kvar, men den var fullkomligt fri från skavanker (och ordentligt testad(garanterat fungerande produkt)). Media Markt Örebro skall få in fler Note 22 Dec.
    Stort tack till föregående talare i tråden som tipsade om denna möjlighet.
    PS:
    Jag kanske var överförsiktig men jag gjorde såhär ang. den gamla beställning:
    Jag kollade att MM ville ge mig rätt deal, ringde till Telenor kundtjänst för att få en försäkran att det gick att annulera den gamla ordern, lät MM bli klar med "den nya dealen" och slutligen ringde och annulerade den gamla ordern när jag var ur butik med telefon och avtal i hand.
     
  6. Mrckgh

    Mrckgh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom 399kr vad kan man använda dem till förutom vanliga samtal
    Kan man köpa sms buss biljetter, Sms skänka pengar, mm
    Eller faktureras det utanför dom 399kr
    För mig att lyckas utnyttja mesta dels av potten är nog en omöjlighet annars

    Nollas potten varje månad ?

    hitta svaret själv 40 min senare
    Observera att du inte kan använda minimibeloppet för betalsamtal, betal-SMS eller samtal i utlandet. Minimibeloppet
    kan inte sparas till nästa månad.

    Till kom det något mer än 24x399kr
     
    Last edited: 19 dec 2011
  7. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, helt otroligt !

    Det dumma dom gjorde var ju att börja ljuga och säga att telefonen skulle komma nästa vecka och sen säga nästa vecka osv...

    Hade dom med en gång, sagt att det är förseningar på telefonen och den kommer antagligen bli 3 veckor sen, men vi bjuder på 2 månader a 399kr !

    Då hade jag ju tyckt att det var helt ok !

    Men nu är man ju bara jävligt uppretad på deras dåliga kundtjänst.

    Samt att jag har försökt få tag i någon chef men dom vägrar lämna ut något namn eller att ringa upp mig !

    Lägligt nog idag fick jag ett sms från Telenor idag, där dom ville att jag skulle svar på 2 korta frågor om Telenor, för dom var angelägna om att ha mig som NÖJD kund !! HAHAHAHAHAHA

    Fick sämsta betyg på båda frågorna, Sen fick jag kryssa i om det var ok att dom ringde mig för att fråga varför jag svarade som jag gjorde ! HOPPAS DOM RINGER !!

    Har idag oxå ställt frågan till Samsung på FB vad det är som strular så med leveranserna just till Telenor !

    Ska bli väldigt intressant att få höra vad dom har att säga om saken !
     
    Last edited: 19 dec 2011
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Dom är väl rädda att du ska avbeställa telefonen och beställa någon annanstanns därför är det bättre att ljuga..telenor har förmodligen vetat om detta från början.. samma sak upprepar sig varje gång en ny telefon kommer ut... Det som tar extra tid är att den är operatörslåst... och specielanpassad atill din operatör.... som sagt jag förstår verkligen inte varför folk envisas med att beställa från sverige.. Jag köper ofta elektronik från tyskland.. och man tjänar tusenlappar...och det där med att köpa abbonamng med telefonen har ju visat sig ofta inte vara speciellt lönsamt..man tjänar kanske 500 kr... i många fall blir du också dyrare...
     
  9. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hehe, jag gjorde samma sak, hoppas dem ringer då skall dem få höra.
    skall försöka att få gratis månader för det dåliga bemötandet, men det är nog långsökt då de redan har mig som kund.
     
  10. hehehehe

    hehehehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu varit i kontakt med flera Mediamarktbutiker och ingen kan matcha 399:- erbjudandet. De säger sig inte heller tro på att något MediaMarkt alls skulle kunna matcha det då de förlorar 4000:- på det priset.
    På MM Uppsala sa han att han ringt MM i både Örebro och Bäckebol för att kontrollera, men dom hade förnekat att dom sålt Noten till detta pris. :ehm:
     
  11. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Vill man verkligen vara låst till ett bolag som redan misskött sig så grovt? Vad händer om det blir problem senare? Då är risken att det blir mer problem, är 2 månader värt bekymret?
     
  12. Dusty Circuit

    Dusty Circuit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beräknad leverans den 29:e, till Telenor. Sen dröjer det väl ytligare några dagar innan posten får dom.

    Ewr: Du har en poäng där. Jag hade bytt direkt om inte frugan hade Telenor. Dom har varit riktigt hyggliga mot henne under ett flertal tillfällen. De lovade även att kompensera mig 1-2 månader gratis pga strulet.
     
  13. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag köpte min på The Phone house med 3surf max för 299 i månaden, plus 995 i butik för telefonen. Sen fick jag med flipcase och en mhl kabel på köpet. Jag är nöjd med dealen då jag inte ringer mer är ett fåtal samtal i veckan. ingen förhöjd månadsa gift.
     
  14. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    skumt.. han pustade lite när han såg rabatten :), men det var inget kostigt som jag uppfattade.
     
  15. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick svar från Samsung idag.
    Att inte bar Telenor kunde säga det ??
     
  16. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, jag kan hålla med dig Ewr. Jag känner mig lite billig !! :ehm:

    Men inte bara det att det är dom 2 månaderna. Utan det är en så jävla bra deal som det är ! 399kr i månaden och då ingår Noten ! Ingen förhöjd avggift på telefonen och man får använda upp potten!

    Jag har verkligen kollat runt på massor av olika abonnemang och detta är för mig HELT överlägset !!

    Så det skulle bli för mycket pengar som skilde om jag nu hoppade av denna deal och framför allt om jag tog en annan operatör!

    Får hoppas att det blir bättre sen ! :money:
     
  17. hehehehe

    hehehehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes! Fick oväntat svar, på ett 12 dagar gammalt mail, från Mediamarkt i Barkarby idag. Det var inga problem att få 399-dealen där enligt det mailet... Har alltså fått olika pris av alla MM jag varit i kontakt med. Och i lördags när jag var i Barkarby så var det blankt nej. Men idag åkte jag dit igen med nya krafter och mailet i bakfickan. Och efter mycket om och men så fick jag rätt pris och dessutom presentkort på köpet. Så nu är jag glad igen. Noten ligger och laddas nu, ska bli kul att starta upp den snart.
     
  18. Stiffe

    Stiffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    Samma här.
    Beställde 22 nov (kollade precis bekräftelsemailet) från Telenors hemsida.
    Prel lev skulle vara v 49.
    Därefter inte ett livstecken från Telenor.
    Jo, mitt abb blev "uppgraderat" till värstingabbet och faktura på nya beloppet har kommit, såklart..
    (inga problem med utskicken där inte)
    Ringde till Telenor i fredags (v 50) och frågade var telefonen blir av.
    Fick beskedet "efter jul"

    Nu undrar jag VAD I HELA H-E klåparna på Telenor sysslar med?
    Här finns alltså folk som beställt flera dagar EFTER mig och fått sina telefoner för länge sen?

    Behandlar man sina gamla kunder på detta viset?
     
  19. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Häv köpet?
     
  20. Leerok

    Leerok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej folket.

    Vet att jag inte har väntat lika länge som vissa har men den 8:e ringde jag till telenor och fick dealen 399:- i månaden dealen. Jag förlängde mitt abonnemang och frugan tecknade nytt.

    Blev lovad av kundcenter att telefonerna skulle komma efter 1-2 veckor
    Det blir bra tänkte jag och var nöjd.
    hela denna vecka (v.51) har jag varit i kontakt med telenor för att få lite koll på leveransdatum.

    I förrgår pratade jag med chatten och det verkade som han/dem hade tröttnat på mina frågor om leveransstatus.
    Fick svaret:
    "Den kommer i slutet av veckan till dig"

    Idag kontaktade jag dem igen och bad dem kolla status.
    Hoppades på att den skulle vara påväg/redan ligga på mitt uthämtningsställe.
    Fick detta svar:
    Kundservice (Emelia P): “Noten får vi leverans på den 29:e december. Först då kommer telefoner att kunna skicaks.”

    Jag ifråga satte hur dem kunde lova 1-2 veckor leveranstid, hur dem förra veckan och denna vecka sa att det var de som gällde.
    Hur kundtjänst kunde säga i förrgår att jag skulle ha telefonerna i slutet av veckan.

    fick svar som:
    Kundservice (Emelia P): “Vi har inte fått leveranser av telefonerna och vi fick information igår om att vi får leverans först den 29 december.”

    Efter lite tjabbel fram och tillbaka så påpekar jag att jag anser att det är oacceptabelt att bli lovade saker och ting och när det ändras så får jag själv söka informationen.

    Kundservice (Emelia P): “Jag förstår att du blir irriterad över detta men som sagt så skulle vi få leverans förra veckan som inte kom och detta fick vi information om igår.

    Jag själv väntar med på en telefon så jag förstår irritationen men det finns inget vi kan göra mer än att invänta leverans från tillverkaren.
    Är det något annat du undrar över?”


    Jag sa att jag skulle prata med frugan om vi skulle avbeställa abonnemangen och telefonerna eller inte.
    Får se hur vi gör om vi letar någon som har den i butik, ny operatör eller ej.
    Hatar att få sånna här antiklimax innan jul! :(