Använda Legend med mac

Diskussion i 'Legend' startad av Pierren, 21 mar 2010.

  1. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar skarpt på att skaffa mig en Legend under nästa vecka men blev lite fundersam när jag kollar specifikationerna på HTC:s hemsida där de står att den rekommenderas att användas med Windows. Vad innebär detta i praktiken för mig som nästan uteslutande använder mac?
     
  2. leetsweden

    leetsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Programmet som krävs för att uppdatera telefonen finns bara att installera på PC i dagsläget. Jag vet, helt sjukt men störst går väl först. Annars ska det bara vara att tuta och köra.
     
  4. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Sitter i samma sits, är mac-användare och snart android-fanboi ;) kanske rimmar illa - men har aldrig fallit för iPhone av flertalet anledningar!

    Får helt enkelt, även att det tar emot något enormt, installera en WinXP partition på ett par gig - det går ju trotsallt smärtfritt att ha två OS för oss mac-folk :cool:
     
  5. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo det är ju ett alternativ. Och har redan en partition med windows så egentligen är de väl inget större problem men hade varit skönt om de funkat till mac. Men tack för svar i alla fall :)
     
  6. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Boota från Windows så går det utmärkt att synka, uppdatera etc. Vet inte om det funkar gemon vm-ware, kanske kan bli knöligt med portarna, men testa.