MI-ONE specifikationer

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Hund, 16 aug 2011.

  1. ignotech

    ignotech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad är de för en fråga? :cool:
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nu har dealxtreme ändrat priset till 399 usd: Pre-Order Xiaomi M1 / MIUI M1 4.0" Capacitive 1.5GHz Dual-Core Android 2.3 3G Smartphone w/ GPS - Free Shipping - DealExtreme

    Dock fortfarande bara pre-order. Men om man ska beställa telefonen känns de som en av de mer pålitliga butikerna. Någon som vet om de brukar skicka som "gift"?

    Den finns också på fastcardtech.com för 364 USD. Där ska den även finnas i lager.
     
    Last edited: 12 dec 2011
  3. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Dealextreme skriver alltid ner värdet och skriver gift på paketet

    Sedan om tullen tror på det är en annan sak :teeth:
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Oki, känns helt klart lockande att beställa när den kommer in i lager. 2700 kr är ganska prisvärt. Om inte annat för en helt unik telefon som verkar ligga i topp på det mesta när det gäller prestanda. Gillar att den har ett 1930mAh batteri också.
     
  5. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    De brukar väl skriva ungefär halva värdet. Och så kan du lägga till den här i din varukorg för att vara helt säker:
    Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package) - Free Shipping - DealExtreme

    Den gången jag har beställt något så kostade det 3.10$ och de skrev 1.63$, och "Gift".
    Dock så var den trasig, och de skickade en ny (efter ~3 dagar, utan att vilja ha den trasiga) och på den stod det 3.10$, men fortfarande gift.


    Jag skickade in en så kallad "Price Match" för ett par dagar sedan, och jag vet om flera som gjort det, så det kan ju bero på det.


    Frakt vid garanti verkar hammna på ca 300Kr, fram och tillbaka.

    Ska kanske tillägga att jag inte haft några som helst problem med dem, och att kundtjänsten fungerat utmärkt, men att man hittar gott om missnöjda kunder överallt. Osäker på om jag vill köpa så dyra saker genom dem, även om man har lite skydd genom paypal.
     
    flipp gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Finns det något bättre alternativ tro? Om någon svenskt företag importerar och säljer kanske. Men då är risken att det blir så dyrt att man lika gärna kan köpa en Galaxy S2 exempelvis.
     
  7. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Även om man lägger tilll tjänsten drop gift and shiphment service så är inte tullen dum dom förstår att en mobil är värd mer än några dollar... :D
     
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Intressant att se att så många nämner DX som en pålitlig leverantör. Har de blivit mycket bättre de senaste åren?

    Jag har beställt grejer från dem innan de ens var DX(de och kaidomain var samma företag innan) alltid accepterat den dåliga servicen och långa frakttiden pga priset. Oftast gör man grymma kap och ibland så gick det sämre. Senast jag hade ett garantiärende med dem var för två år sen och det var totalt hopplöst(gällde en ficklampa för 30usd). Fick inga svar, skickades fram och tillbaka etc och de på kundtjänst hade noll koll och kunde knappt engelska. Så baserat på mina tidigare egenskaper så skulle jag aldrig köpa något över en femhundring från dem.
    Eller har de skärpt sig rejält?
     
  9. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Var inte säker på det... dom flesta fake iphones går för runt 300kr max 900 och tullen vet det. Så har du tur tror dom att det är som vilken annan skit lur... jag har importerat massor av mobiler, har inte blivit stoppad... än...

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  10. pimis

    pimis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    vart har du importerat ifrån? är det någon speciell sida? tipsa gärna!
     
  11. tomle

    tomle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Någon som handlat av fastcardtech?
    De tar inte Paypal över $350 utan endast banköverföring eller Western Union så det känns lite riskabelt.

    Undrar även om det går att installera Cyanogenmod på denna men det är väl inte klart än?
     
  12. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har kollat lite om vad andra skriver, och det verkar som om alla är riktigt positiva, tills de någon gång får något problem :( Då verkar inte kundtjänsten fungera något vidare. Men jag har ingen egen erfarenhet.
    (Var för övrigt länge sen jag såg en så dålig hemsida, urusel design, stavfel och ett barns engelska ibland, fyra utropstecken hjälper förresten inte mer än ett ;) )
    Den enda butiken som säljer telefonen och som jag inte sett något negativt om är hotmid :eek:

    Cyanogenmod har jag inte hittat något om, men MIUI är ju faktiskt baserat på Cyanogenmod. Och man kan även få vanilla android.
    Ice cream sandwich är också på gång, och jag tror faktiskt att det redan finns en beta-version ute. Iallafall lite filmer på youtube.
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har tappat lite förtroende till Xiaomi. De lovade att de från och med den 18 December skulle kunna leverera alla ordrar de får. Det verkar ha varit ett PR-trick. Hela lagret tog slut direkt den 18:e och de hade inte i närheten så många telefoner att leverera som de utlovat.
     
  14. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jo, verkar vara så att 100 000 stycken sålde slut direkt, och de har ju knappast någon hög tillverkningshastighet. Och det verkar som om de tänkt sälja några miljoner till en kinesisk operatör.
    Men det kan väl inte vara så enkelt för ett nytt företag att få upp tillverkningskapacitet i klass med de stora jättarna.

    Tar det mycket längre tid så blir denna telefon mer och mer ointerresant, och Galaxy S2 går ner i pris mer och mer. Men inom någon/några månader så köper jag fortfarande gärna en.
     
  15. ignotech

    ignotech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min Kina kontakt har nu lyckats få fram en vad det verkar.
    Nu återstå att se bara om vi lyckas få med den hem i nästa order. Ska bli intressant.
    Efter testkörning av denna kommer det gå att beställas från W W W . I G N O T E C H . S E, men endast som beställningsvara.
    Väntar med spänning.
     
  16. ignotech

    ignotech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nehe det föll direkt.
    Dessa telefoner verkar vara GRYMT populära.
    Någon gång i Januari finns en till oss..
    Suck.
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, visst är ett svårt för ett nytt företag att få upp tillverkningskapaciteten. Problemet var ju att de använde sig av falsk marknadsföring. De sålde ju slut 300 000 telefoner direkt tidigare. Sedan gick de ut med att den efter den 18:e kunna leverera många fler än förra gången. Det blev tvärt om. Detta kan omöjligt ha varit en missräkning från deras sida. De försöker helt enkelt skapa ett hausse kring märket. Sånt känns inte okej som ett marknadsföringstrick känner jag. Men vill ändå ha en telefon tror jag. Om den inte blir för dyr.
     
  18. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Köper direkt när den finns tillgänglig för oss!
     
  19. hehejaa

    hehejaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad kommer priset att landa på?
     
  20. Wang

    Wang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    felpost
     
    Last edited: 25 dec 2011