Diskussion: Sensation - den sämsta HTC:n hittills!?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Sphex, 6 sept 2011.

  1. VirtualWalker

    VirtualWalker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har iaf min sensation väg på service igen (2:a gången), "sprucket/distat" ljud i hörtelefonen vid samtal. Inga problem med headset. Tycker mycket om den annars min första smartphone och faktiskt kanske sista HTC. som sagt gillar allt MEN det måste gå att prata med folk och ha en acceptabel ljudkvalitet i örat för en telefon i den här prisklassen.
     
  2. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Tycker Sensationen är en brutal telefon, hade en SGS2 förut som i mina ögon hade kass ergonomi , blir försbaskat varm, batteritid ska vi inte prata om. Var lite miss nöjd med den efter all ros den fått, skaffade mig en Sensationen XE nyligen istället. Och my god! Telefonen är gedigen ligger hur bra som helst i handen, blir inte alls lika varm och det flyter på på ett sätt som SGS2 aldrig gjorde , Sens känns mycket stabilare och snabbare. Kort och gott den bästa Android luren i dagen läge i mitt tycke. HTC leverar som alltid!
     
  3. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Trollar du eller :) ägde du verkligen en sgs2 innan?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    man får nog inse fakta att alla gillar inte pappers tunna plast minimera med överdrivna färger som blir typ 60 grader vid användning. jag prioreterar helt andra saker! och det gör nog en del andra också.
     
  5. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Nä det är bättre att nöja sig med det näst bästa ;)
    Visst får man tycka olika:)


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    löjligt. det finns som sagt olika prioreteringar. en del tycker att sensation är snyggare, vilket jag gör. jag tyckte även att sensations färger kändes mer neutrala istället för s2:ans överdrivna färger(speciellt vid hudfärger) jag ville även ha en lite tjockare mobil då det blir mycket enklare att hålla den då samt att högre upplösning är riktigt gott när man surfar :)
     
  7. Walle_j

    Walle_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har blivigt riktigt sugen på en Xe men man läser massa olika om batteritid och mottagning på den. Ni som har en hur tycker ni att den funkar. Jag bor på landet och min iphone 3gs har lite problem med täckningen här och var. Jag använder luren till att surfa på jobbet med och sen smsar osv Iphonen laddar jag varje kväll så frågan är om jag kommer klara mig på att ladda ungefär likvärdigt med htc:n
     
  8. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    det finns inget problem med täckningen tycker jag å du bör klara dig att ladda den varje kväll, klart spelar du typ hela dagen kan de bli knapert.
     
  9. Walle_j

    Walle_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok va bra. Då lutar det nog åt att prova en Htc då. Tack för snabbt svar.
     
  10. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Visst är det en smaksak vilken telefon man gillar bäst. Påståendet att SGS2 är världens bästa telefon är verkligen något jag inte håller med om även om jag inte är jätteinsatt.

    Tex så tycker jag det ser ut som att sgs2 har en skum grön nyans på skärmen. Om det är så på amoled så hoppas jag HTC aldrig byter.

    Sensation har enligt mig klara färger och skarp bild. Som sagts innan så har sensation bra byggkvalitet. Det eventuella knarrandet pga bakhöljet är väl i så fall det enda att klaga på stör dock inte mig ialla fall eftersom man inte måste trycka hårt på kanterna.
     
  11. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    SENSATION suger AS!, sämsta telefonen, sämsta tagentbordet, laggar som fan, batteriet dör ut efter nån timme, Den är inte värd 5290:- ! sämsta köpet!,
     
  12. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    man kan ju bara gemföra, tror detta är den längsta tråden för Sensation... Asså, DENNA TELEFON SUGER! nu har min fastnat vid klockan och vägrar ticka, så den står på 05:20, KÖP INGEN HTC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  13. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Lägg ner... Behöver inte spamma tråden med ditt missnöje! Vi har fattat att du inte gillar sensation. För övrigt tror jag du har fel på ditt exemplar.

    Sent from my HTC Sensation XE.
     
  14. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    inte funderat på att du kanske fick något dåligt exemplar?:) du har troligtvist garanti så skicka in den bara :)
     
  15. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag börjar ångra mig...
    iPhone 4 var riktigt tråkig i jämförelse men det gick att prata och svara när någon ringde iaf.
    Idag vid två tillfällen så kunde jag inte svara. När jag drog svarsknappen till ringen så kom det upp en vit ruta med två val. "Kräv avstängning" eller "Informera HTC". Vilken jag än valde så blev skärmen helvit med HTC:s logga. Efter 2 sekunder fick jag ange simkoden...
    Det händer någon gång om dagen.
    Dessutom klipper det under samtal ibland, det bryts inte men det blir knäpptyst både för mig och den jag pratar med. Problemet är ju att man inte vet om det är någon app som strular eller om det är telefonen, fast det lutar åt det senaste tyvärr. Det blir till att återuppliva iPhonen och skicka in HTC:n på lagning är jag rädd för.
     
  16. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror stenhårt på att när det blir kräv avstängning eller vit bakgrund med htc logga så är det sense som ballar ur, med själva luren tror inte jag det är så mycket problem förutom knarrande bakstycke och damm under skärm.. Det är sense 3.0 som htc har misslyckats hårt med, snyggt men crashar alldeles för mycket..
     
  17. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min första android så jag har väl inget att jämföra med men jag skaffade min i augusti och är fortfarande grymt nöjd. Upptäcker fortfarande en viss wow-känsla emellanåt. Allt är toppen med den utom möjligtvis batteritiden och deathgrip. Både visste jag dock om när jag skaffade den så där får jag skylla mig själv. Iofs har jag fått ett dammkorn under glaset och det är rätt dåligt på en dyr lur som denna. I övrigt är jag sjukt nöjd och telefonen är BETYDLIGT bättre och stabilare än någonting annat jag haft i form av Samsung, SE, Nokia eller annat.
     
  18. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hmm... Man kanske skulle roota luren ändå... Gjorde en factory reset igår så det är väl läge ändå. Ställer lite frågor i en annan tråd.
     
  19. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har ju jag aldrig rootat men tror fasiken inte att du blir besviken om du gör det! :cool:
     
  20. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag kör på i kväll. Om jag nu fattar alla instruktioner... Inte lätt för en trög 42-åring att fatta allt... o_O

    Hade uppskattat en guide på hur man punkt för punkt fixar till Sense 3.5 med början på hur man tar backup för ev. senare återställning. Kanske finns redan, ska som sagt fördjupa mig i kväll. Frugan får klara uppesittarkvällen själv. ;)