Dina åsikter om din HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av robot, 19 mar 2010.

  1. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Skulle vara kul att få veta vad ni (som har mobilen) tycker om mobilen. Berätta gärna vad ni tycker är bra respektive dåligt med mobilen.
     
  2. PinnenHoltz

    PinnenHoltz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Än så länge ligger den bara på laddning nyss upplockad ur kartong. Den känns grymt välbyggd och ligger perfekt i min hand. Jag klämde på en som personalen på Media Markt hade och amoled skärmen var mkt bättre än min gamla Hero. Återkommer med rapport när jag startar igång den på allvar och lagt in lite program. Jag har haft Hero, Nexus One och nu legend. Legend är enligt mig överlägset snyggast och känns som den första riktigt välbyggda telefonen på länge. Jag hatar Apple men förstå dem som jämför Legend med en Mac Book Pro, ett stycke aluminium och grym skärm.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Unibodykonstruktionen gör verkligen extremt mycket för kvalitetsintrycket, det verkar inte vara någon som hittills haft något att anmärka på byggkvaliteten vad berör Legend undantaget knappsatsen - hur upplever du den i jämförelse med Hero?
     
  4. MayaSpiritus

    MayaSpiritus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillfälla att snabbprova Legenden under lunch rasten.
    Hann inte att göra någon djupdykning precis men den känns helt klart skön.
    Optiska ögat va en besvikelse om man e van vid Heron's kl***a men men använder den inte såå himla ofta och har man mer än 20 min på sig kanske man lär sig den bättre..

    Skärmen e givetvis klart bättre men det behövs knappt nämnas.

    Kändes bra mycke rappare än Hero'n hur mycket det har att göra med att det va en hel ren telefon och hur mycket 2.1 gör i prestanda kan jag dock inte säga. (p.g.a att uppdateringen till Heron ALDRIG kommer)

    Något riktigt gott för alla fotbolls intresserade hann jag dock testa Svenskafans.com FanTv sändningar och pod nedladdningar (.m4v) funkar fint på Legenden något jag försökt vid flera tillfällen få igång på Heron utan framgång. (är det nån som vet om det går på Hero vill jag gärna veta.)

    Om detta är nått som kommer funka på Heron oxå efter uppdatering återstår att se om det nu kommer någon.

    Enda slutsatsen jag kan dra av min snabbtitt är återigen en välbyggd solid HTC lur denna gång med mumma skärm men annars svårt att jämföra den med Heron innan uppdateringen är på plats. Känns som om Heron förtjänar en fair fight iaf.
     
  5. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag var och kände på Legenden idag på lokala handlaren och måste säga att jag var ganska besviken. Trist att jag inte hade tid att be kompisen filma men den kändes inte som mycket till uppgradering från heron jag själv har. Kör BeHero på min hero och dom var i bästa fall jämnsnabba.

    Grym kvalitetskänsla på själva enheten och jag tyckte inte det optiska styrdonet var till någon nackdel men är inte säker på att jag föredrar det mot kulan jag har på min hero.

    Skärmen kändes så klart bättre men det är svårt att motivera uppgradering från hero till legend när desire kommer om nån vecka och bara kostar drygt 600kr till.
     
  6. Axer

    Axer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade turen att Media Markt hade fått in den i lager här precis när jag gick runt :-) Stannade ett bra tag och pillade runt på HTC Legend. Märkte direkt att den hade "skönare" skärm än Hero'n. Riktigt snabb och sånt. Kvalitets känslan var grym! Ser också att den går ner i pris ett par hundralappar så nu ligger den på runt 4100 eller nåt sånt :-). Men kan nog betala lite mer för att köpa den i butik visserligen :P. Men media markt är så dyra :-S . Stod inget pris heller XD.
     
  7. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Två bilder

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 22 mar 2010
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses, den där skärmen ser bra ut! Kul att du kunde lägga upp lite bilder Albin!
     
  9. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Ja, men hur fasen ändrar man visningsstorlek på bilderna?
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bäst blir det om man laddar upp dem via http://imageshack.us/ och sedan bara tar URL:en under "Forum thumbnail" och klistrar in här.
     
  11. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    funderar på att köpa en legend, har just nu en
    Liquid, kommer jag bli nöjdare med legend?
     
  12. Nickolino

    Nickolino Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska försöka skriva en liten recension när min kommer. Någon som vet lite mer exakt när Tre kommer få in sina telefoner?
     
  13. konkret

    konkret Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har köpt min Legend nu, måste bara säga att tocuhen är magisk. Det flyter på så otroligt bra. Den lilla knappen är mycket skönare än Hero:ns fast den lär man inte använda så mkt. Skall pilla ännu mera såfort den har laddat klart!
     
  14. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Smaksak. :) Men jag skulle ha varit! :D
     
  15. Armalite

    Armalite Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Detta undrar jag också. Har snackat med deras kundservice och säljare men det är inte mycket de vet. Vissa säger att den kommer denna veckan, andra säger början av april...

    Så sjukt tråkigt att vänta!
     
  16. Turbolover

    Turbolover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min Legend kommer idag dock jobbar jag eftermiddag så kan inte hämta den förens imorrn :( Men jag återkommer med vad jag tycker sen. Det blir min första Androidlur och ska bli intressant att testa på de. Har nu en ca 5 år gammal SE K610i så det blir väl ett litet lyft :D
     
  17. Volvov70NR

    Volvov70NR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft denna ett tag nu kan bara säga en sak denna terminal är mycket välbyggd dock tycker jag knapparna känns lite sladdriga men om jag jämför den med Heron så är Legend en mycket bra uppdatering snabbheten skärmen kameran samt 2.1 som fungerar mycket bra har även installerta
    google mapps navigation med hjälp ev bruuts Apk fungerar GPS mycket bättre än den i Heron Gpsen är för övrigt mycket bättre över lag i Legend samt man kan välja själv om man vill ha enbart 3G nätet aktiverat
     
  18. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter och dreglar över legend men har inte beställt än, har fortfarande LITE funderingar på att köpa en desire istället, prisskillnaden på 300kr är ju konstig med tanke på den bättre cpun i desire...

    Hursomhelst, apropå 3G, är det möjligt att STÄNGA AV manuellt via nån switch, så att man inte riskerar gå ut av misstag? Har mest tänkt surfa via wifi när jag väl köper min mobil.

    EDIT: Önskar förresten kunna använda GPS'en utan att använda APGS (mobilnätet), någon som vet om detta också är lätt att konfigurerar?

    // Andreas
     
    Last edited: 23 mar 2010
  19. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har nu beställt min för 4169 från Phone4u.se. Aldrig hört talas om företaget men jag hoppas dom är seriösa! Längtar som en gnu just nu :)
     
  20. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har sån förbannad lust alltså, sitter bara ochgrämer mig över småsaker, som varför de inte stoppade in en snapdragon i legenden också..... den går ju snabbt osv, men varför snålade dem på såna saker. Hade kunnat vara ultimata androiden med en snapdragon... verkar ju gå snabbt med den ändå men stör mig lite på detta, perfektionist som jag kan vara...