Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

  1. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Jag tror fasiken jag ska köpa den på netonnet!
    Finns inte många konkurrenter som är så bra som Razr i den prisklassen :)
     
  2. Lundgren

    Lundgren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker telefonen blir lite varmare än vad jag är van med när man grejar med den är det normalt? Hur tycker ni batteri tiden är? Tycker det verkar vara sådär, såfort man grejar så tycker jag det rasar i styrka.
     
  3. shaft

    shaft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden om man jämför med Defy?
    Vill inte gärna ha kortare tid... Annars blir det nog en Razr, ball lur, gillar Nexus också men gillar molnet, priset, kevlar med Razr. Samt att den verkar ha mycket bättre batteriprestanda än Nexus.
     
  4. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Jag hade en defy innan razr och den blev varmare än razr vid hård användning. Batteritiden är även bättre på razr då jag använder den på stort sätt samma vis som defyn.
     
  5. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Man kan nog få lika bra på en defy genom att ställa ner processorn men out of the box är razrn bättre. Iallafall mina exemplar.

    sent from my RAZR using tapatalk
     
  6. Qslig

    Qslig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det står mellan denna och htc sensation xe, nokia n9

    vilken hade ni valt ? :o
     
  7. Droidoptimus

    Droidoptimus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Black
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 3:
    Htc One X
    ROM:
    Cyanogenmod 11
    Info:
    Nova Prime
    razr definitivt..:) hade det inte varit för skärmstorleken på gn så hade jag kört razr själv.. den är grym.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  8. Qslig

    Qslig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej sweet :) blir att dra till the phone house imorgon för att känna på den lite ;D
     
  9. shaft

    shaft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då tolkar jag det som att Razr är bättre än Defy. Batterimässigt. Spärr det bara storleken kvar, men ni säger ju att man vänjer sig?? Jag gjorde en dumie i samma storlek, den är ju Stor. Kneppigt, man vill ha stor skärm men telefonen ska helst inte vara större än en Defy...
     
  10. Lundgren

    Lundgren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker att batteriet inte når upp till defyns kapacitet, kan hända att det kommer bli bättre vilket jag hoppas innerligt. Batteritiden har ju fått bra kritik i tester iaf. Angående storleken så känner man av razr mindre än defyn i fickan pga att den är så tunn.
     
  11. shaft

    shaft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra med storleken, sämre ang din rapport ang batteriet...
     
  12. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Nu har jag bara min HTC Desire och jämföra med men jag tycker att batteriet är rätt mycket bättre.
     
  13. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Allt beror på hur man använder den givetvis...

    Jag använder smarta åtgärder ganska kraftigt och har alltid skärmen på låg ljusstyrka. Alla mina teman går i mörka toner för att spara batteri, det är ju en amoled skärm så ljusa färger tar mer batteri än mörka.

    Med dessa lösningar klarar min RAZR mer än en dag utan laddning, det klarade jag inte med min defy!
     
  14. Lundgren

    Lundgren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska nu få min razr utbytt imorgon pga pixelskada och hoppas även att det var nått lurt med batteriet så det kommer att bli bätre batteritid med den nya. Telefonen har varit igång sen kl 05:00 imorse och nu när jag kom hem så var det 20% kvar. Har kört en ljusstyrka på ca 30%, surfat lite allmänt på olika sidor, kollat aftonbladet, market, prisjakt facebook och säkert nått mer. Ej ringt eller ens smsat. På defyn kunde jag köra hårdare och ha mer kapacitet kvar när jag kom hem. Bara hoppas att det blir bättre med den nya, man vill ju kunna greja utan att behöva snåla och oroa sig för batteritiden.
     
  15. Mr P

    Mr P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! är ny här med min Razr har inte testat så mycket med den. En sak som jag fastnat över är att min kamera SUGER... min HTC Wildfire tar bättre bilder. Bilderna är väldigt gröna och mörka även i ljus. Är det någon annan som har samma problem ?
     
  16. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Bilderna är rätt dåliga ja, mina är visserligen inte gröna men de är brusiga som satan.

    Jag tycker batteritiden är fantastisk. Det var en natt jag glömde ladda telefonen, men den höll nästan hela dan ändå!
    Första dan var det flera timmar musik i lurar, en del surf, spel och sms. Andra dan sparade jag lite så det vart bara ett par timmar musik i lurar, ganska lite surf (typ 15min) och en klump sms.
    På natten (00-05) stängs datasyncen av om laddaren inte är i.
     
  17. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vet någon hur man får fram tecknet @ på det inbyggda Swype? Finns tillgängligt på alla språk förutom på svenska tangentbordet.
     
    Phil gillar detta.
  18. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som köpt denna på Netonnet nu i juletider?
    Beställde i Söndags men har inte hört någonting ännu. Hur brukar Netonnet vara med sina leveranstider?

    EDIT: I samma sekund som jag skrev detta inlägget fick jag mail om att den var skickad :)
     
  19. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Beställde en på netonnet i tisdags har inte hört något.

    Hoppas bara innerligt att jag slipper någon skärm-defekt som inte är så ovlanligt på denna modell :/
     
  20. Kalaskalle

    Kalaskalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå allihopa, fick Razrn igår och här är mina intryck;

    * Oerhört rapp lur

    * Fantastiskt bygge. Kevlaren är verkligen speciell att ha mot handen. Har testat att klämma vänster sida också, ingenting som ger efter och inget knarr. Skärmen har heller ingen grön ton som jag var rädd för. Har kanske inte världens bästa synskärpa, men jag tänker inte på att det är PenTile, även om jag kan se det ibland. Har visserligen bara en iPhone 3gs att jämföra med. I övrigt fantastiskt fin skärm.

    * Batteritiden är bra, laddade den första gången och laddade hem ett 15-tal apps och tankade ett avsnitt Family Guy via torrent för att testa videospelaren, samt lite appar från olika torrentsidor för att testa. Smsade, surfade, spelade och kollade youtube. 6,5 timmar fick jag ut från första laddningen. Klart godkänt, mätt via Battery circle-grejen. Dock visade det sig att Dolphin browser dragit 23 procent av batteriet, icke-optimerat? Allt detta var visserligen via WiFi.

    *I övrigt är det ingenting jag har att anmärka, förutom snålheten i att inte skicka med ett SD-kort. Den är stor och jag har kanske inte riktigt vant mig än, men det är riktigt skönt att ha den storleken när man surfar och kollar youtube och facebook. Den är dock inte så pass stor att det ser konstigt ut när man håller den mot örat, tvärtom har baksidan en business-look som jag uppskattar. Vänner och bekanta tycker den ser stilig och proffsig ut. Jag instämmer i det.

    Tack för mig!