surfplatta.. Något att ha?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mickej79, 27 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Jag tycker det skulle vara kul med en surfplata med vad ska man ha den till och har man en sgs2 har man någon nytta av den den då?

    Vad använder ni den till som har en?

    Har ni någon tips om en bra surfplata till ett pris på ca 3500 som max?

    Mvh Micke
     
  2. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Ipad 2 i slutet av sommaren, blev den dyraste TV-tablån jag någonsin köpt!

    Det enda jag gör är att kolla tablån och slösurfa då o då
     
  3. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beror ju på helt och hållet vad man har för förväntningar och vad man har för behov...

    Något som är otroligt mycket bättre på en surfplatta är spel och film förstås!
    Surfa är också bättre förstås men där föredrar jag fortfarande min bärbara i 99.9% av fallen.
    Jämfört med en telefon alltså på dryga 4" då.

    Har testat både Galaxy Tab 7" och 10.1", tycker 10.1" känns riktigt stort och otympligt faktiskt men bara kört väldigt lite över julen med 10.1"...
     
  4. ndrangheta

    ndrangheta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hade en tablet i somras, men det kändes mer och mer som ett onödigt köp så jag sålde den.

    Visst kan det vara skönt att plocka upp den för att googla något eller slösurfa istället för att gå till datorn eller använda mobilen.

    Men det förutsätter ju att du har plattan i närheten, påslagen hela tiden, annars blir det precis som med datorn, man måste gå iväg till den.

    Om man läser mycket e-böcker eller textdokument kan en platta vara bra att ha, annars tycker jag att det är en rätt onödig pryl just nu.

    Jag tror att tablets kommer fylla fler funktioner med tiden och ersätta laptops, men jag tycker inte vi är där än...
     
  5. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Det är ju nice att ha den om man tex vill se film i sängen :D

    Sent from my Samsung Galaxy S with gMIUI
     
  6. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    HUr som helst har elgiganten mellandagsrea på galaxy tab 8.9 (2990) och 10.1 (3490). Vill du en platta med 3g finns huawei mediapad för 3000 hos telia. Har själv beställt en 8.9 och planen är att ha den vid fukostbordet som nyhetsläsare/lyssna på ekot och ligga i soffan/sängen och streama tvserier från nätet eller min nätverkshårdisk. Har tidigare använt en 14 tums dator men den är rätt otymplig i exemplen ovan.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.