Problem: Repad skärm och trasig panel - dålig kvalitet?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av isaabellas, 26 dec 2011.

  1. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Men kom igen nu för fan! Hur kan man hacka på nån bara för att han har tappat mobilen? Det händer nästan alla hur försiktigt man än är! Låter som en del är Mr Perfekt som aldrig har gjort ett misstag!

    Telefonen är ju gjord för att man ska kunna lägga den med skärmen neråt! Därav att den har. Metallkanten runt skärmen! Det är ju så man tystar samtal!

    Har du drulleförsäkring så utnyttja den!



    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Finns det något man kan göra för att byta skärmen eller åtmistonde får dom att märkas mindre eller är det helt kört?
     
  3. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hellre en repa på kameran som man aldrig använder till seriösa bilder än en repa i skärmen man använder varje dag.

    Är mycket större risk för repor om man lägger den med skärmen nedåt då det blir större kontaktyta också.
     
    Gnubaver gillar detta.
  4. Djoa

    Djoa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Moto G5
    Telefon 3:
    Miezu m2 Note
    Platta:
    Galaxy tab A
    Låter verkligen som du haft extrem otur. Jag hoppade ur bilen och glömde att jag hade mobilen låg i knät. Den slog ganska hårt i asfalten och gled nån meter med skärmen neråt. Den blev lite kantstött men inte ett märke på skärmen.
    Har tappat den ganska många gånger på grund av min tankspriddhet men den har klarat sig oväntat bra.
    Tror tyvärr som de andra i tråden att du får svårt att få rätt i det här fallet.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Precis som de sägs i tråden så hänger fallet på hur tur/otur man har. Jag har tappat min mobil en gång. Den flög ur jackfickan på gymmet. Rätt ner i betonggolvet. Batteriet flög loss och allt flög åt alla håll. Men den klarade sig utan att ens få en kant skadad :D

    Jag brukar lägga min lur med kameran neråt. Jag har ett skal som höjer telefonens rygg så kameralinsen inte ligger mot platta ytor så någon repa på kameran har jag aldrig lyckats få.

    Jag har inte heller något skärmskydd på då de sabbar känslan då man swypar på skärmen med fingrarna, imo. Har än så länge inte lyckats få någon repa på skärmen heller. Mitt skal går lite över kanten så även om jag skulle lägga telefonen med skärmen neråt så är den upplyft någon millimeter så den inte får kontakt.
     
  6. Muyfa666

    Muyfa666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Byta skärm kan man göra själv eller leja bort. Kostar ju dock lite.

    Om du rengör skärmen ordentligt och lägger på en skyddsfilm ordentligt utan smuts eller damm under så brukar mindre repor döljas ganska ok. Perfekt blir det aldrig, men bra mkt bättre iaf.

    EDIT: Det här med skyddsplast är ju ett debatterat ämne. Min uppfattning är att om du köper en tillräckligt bra plast så förstör det inte känslan nämnvärt.

    Jag kör själv med Vikuiti-plast från Tyskland och Case Mate Barely There som skydd och luren känns kanon och ser bra ut. Den har gått i golvet några ggr utan minsta repa eller skada. Kanske en tillfällighet, men hel är den.
     
    Last edited: 29 dec 2011
  7. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    jag har haft min sen i somras, lägger alltid den med kameran neråt. inget skal eller skärmskydd.
    inte en repa varken på kamera eller skärm, inte ens några små som syns om man vinklar luren i ljuset o har sig.

    alla mina tidigare telefoner har fått mer skavanker än denna, med samma behandling.

    tummen upp för sgs2!
     
  8. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Håller med dig!
    Sedan ska jag säga en sak som avancerad amatörfotograf att repor på linsen är ingenting att oroa sig för! Du ska typ spräcka linsen för den ska förstöra bilden! Jag har sett bilder tagna med spräckta frontlinser och det syntes inget på korten!

    Däremot finns det mycket värre saker att oroa sig för som förstör bildkvaliten enormt! Som tex imma eller framförallt feta fingrar som har kladdat på linsen!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    mja, det enda jag fotar med telefonen är trams som hamnar på facebook. till mer än så duger inte nån mobilkamera som existerar idag. så fort det blir minsta lilla ont om ljus blir det oanvändbara bilder.

    har en 5DmkII som partykamera, så jag är väl rätt kräsen av mig också :)

    hur dom helst, lägger definitivt hellre kameralinsen neråt än skärmen.
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Okej, här har vi en massa tjuriga personer! Ta det lugnt, alla tappar sin mobil (förutom dem här Mr Perfekt's som vi har här då)... Hon är en tjej (antar jag) som tappat sin mobil, ni får det att se ut som om hon är personen med störst gasräkning i hela världen, som förintade en del människor!

    Kolla om du kan få ut någonting på den... Antagligen inte! Jag har tappat min telefon ett antal gånger, vissa värre än den andra! ;) Du måste ha haft en väldig otur, för jag är 190 cm lång och har väl därför tappat den från... 1½ meter upp, på asfalt, utan att det gått sönder (skärmen neråt)... Så du hade en väldig otur tyvärr! Ha alltid ett skydd runt mobilen (ett skal)... Displayskydd behövs ej! ;)
     
  11. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Pappa pappa, måste vi ha säkerhetsbälte? Nejdå! Jag kör sakta så då är det ingen fara!
     
  12. Droid76

    Droid76 Guest

    Men vad sysslar du med?

    Ett enkelt "Ingen idé att reklammera då det är handhavandefel" hade räckt.

    Nu höjer vi standarden lite. Gräsligt att läsa alla personangrepp.
     
  13. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Men lägg ner... hur fasen ser du det som ett personligt påhopp?
     
  14. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kan väl inte relatera att tappa en mobil till att barn inte skulle ha säkerhetsbälten, men som iigloo säger så ska vi höja nivån! Trådskaparen har fått en del svar om är värdiga att ens läsa och är säkert nöjd med det hon har, därför behövs det nog inte sägas så mycket mer. Adjö!
     
    SGSi9000 och Droid76 gillar detta.
  15. Droid76

    Droid76 Guest

    Du har du någon form av problem relaterat till läsförståelse och bör inte skriva mer inlägg i forumet då de flesta inlägg du skriver är med dålig attityd och negativa gliringar.
     
    Arbu11 gillar detta.
  16. Dozer

    Dozer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tappade min SII:a i golvet jag med, och även min skärm gick sönder.. eller inte sönder.. den slutade fungera, knapparna nere i höger och vänster hörn lyser vitt, men själva skärmen är kolsvart.. Tappade den på badrumsgolvet då jag stötte i handen i dörrkarmen.. ett fall på ca 1 m ner i en plastmatta.. Det tycker jag är utomordentligt dåligt att den inte tålde... Man ska ju inte behöva ha telefonen liggandes i en ask med bomull hela tiden.. lite "skithantering" ska den tåla tycker man...

    Nu är den inlämnad på lagning. Får se om den fixas på garantin eller inte...:innocent:
     
  17. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Jag tappade min på 30cm höjd... Skärmen mörknade mer och mer tills den var helt död...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk