Fråga: Batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sebastiank, 24 nov 2011.

  1. Greger0254

    Greger0254 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    det verkar ju inte bli sämre än det jag har nu så jag lär ju inte bli missnöjd :P

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  2. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Så tänkte jag med :P

    Innan jag hade fått telefonen trodde man att man knappt skulle ha kvar något batteri efter en arbetsdag eftersom recensioner och diverse kommentarer sa det.

    Men jag ligger stabilt på 50% när jag kommer hem när man lyssnat på musik/ljudbok en hel dag med lite facebook surf och så :)

    Jämfört när jag fick min Htc Hero för 2 år sen och man kunde knappt använda den utan att batteriet var slut efter dagen :P Men det tog inte så lång tid innan man drog in en custom rom som man faktiskt fick en duglig batteritid med :P
     
  3. Trekis

    Trekis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Här är min batteri användning, kolla slutet lite märkligt hopp där. Hoppas att kommande uppdateringar fixar att inte operativsystemet tar så mycket på vissa enheter.

    [​IMG]
     
  4. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Trekis, fick du någon låsning eller omstart vid hoppet?
     
  5. Trekis

    Trekis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja en omstart.
     
  6. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det är ganska vanligt när telefonen låser sig/startar om att allt går på högvarv, känner man runt kameran blir den varm dessutom vilket tyder på snabb drain. Varför vet jag inte.
     
  7. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter ett par veckor med Nexusen tycker jag att batteritiden är ok. Inte förträfflig, men inte heller så illa som det verkade de första dagarna. Skärmen suger ju kräm ordentligt, så det behövs ju inte mycket innan batterimätaren börjar ticka ner :)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  8. zw4mp

    zw4mp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Grymt nöjd med standbytiden nu :) Stor skillnad mot hur den var stock då den laddade ur konstant. Efter en dag på jobbet med lite surf emellanåt och inte allt för mycket annat just den dagen:

    [​IMG]
     
  9. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    är det senaste modaco du har?
    läste att han fått tag på radio xxkk9.
    Verkar va xxkk1 som orsakar en del av batterislöseri också. (följer med gamla 4.0.1 av ics till nexus). vi andra lär få rättning när uppdateringar skeppas ut.

    Sent from my Galaxy Nexus
     
  10. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    JAg har inte märkt av någon direkt drain på min stock 4.0.1 telefon. Däremot om jag lämnade UPnPlay igång så har den "prevent phone from sleep" vilket medför att batteriet drar ur snabbare än väntat.

    Den har absolut motsvarande batteritid som min Desire Z.

    om man har mindre än 50% kvar efter 8 timmar så är det nog nånting som är väldigt wonky med ens appar.
     
  11. zw4mp

    zw4mp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det är senaste med stock kernel och XXKK6. Stängde samtidigt av platstjänster så vet inte riktigt hur mycket som påverkades av vad. Gps är alltid påslaget.
     
  12. Spaxx

    Spaxx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    465
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Nja blir nog ingen nexus för mig. Håller mig till S2:an. Den batteritiden jag kommer upp i där (runt 5-6 timmar screen on time) är det ingen som ens är nära här. Tråkigt, tycker telefonen verkar skön annars. Hoppas s3 har bättre :)
     
  13. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Okej jo det gör litegrann båda delarna med platstjänster och radio. Men skillnaden med gps av eller på är försumbar om du inte ofta använder appar som begär platsen via gps.
    Eftersom nyare radiomjukvara är mycket effektivare så påverkar den också bakgrundstjänster som platsdata positivt.
    Hemligheten i modaco ligger absolut där, för även om Paul är duktig lär han knappast jobba aktivt för att optimera batteriförbrukningen. Han bakar bullen, men någon annan odlar jästen, om man säger så.
    Det är bara en tidsfråga innan vi andra får smaka nybakat med bättre jäst. :-)

    Och för egen del tycker jag att batteritiden är riktigt bra redan som den är. Men klart att mer alltid är bättre.

    Sent from my Galaxy Nexus
     
  14. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Legat sjuk med halsfluss (inget jag rekommenderar om man gillar att kunna...svälja!) så jag har inte "normalanvänt" telefonen men jag måste säga att efter att jag slopat platstjänster så är det en avsevärd skillnad! :)
     

    Bifogade filer:

  15. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Förstår det, men jag köper nog SGS3 (o behåller min GN) oavsett OM den innehåller minst 720p skärm RGB (ej pentile) ;)
     
  16. hellgun

    hellgun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A
    Jag hade 4 timmar skärmtid igår och då hade jag dessutom nån timme med GPS och givetvis en hel dag med standby och diverse användning. Jag är nöjd!
     
  17. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Tycker batteritiden blivit mycket bättre med tiden. Den må dra lite mycket när man använder den men den klarar ju sig ändå en heldag på jobbet (6-17) och den har aldrig dött när jag jobbat så den är bra enligt mig.

    Något som också är skönt är att den tammefan drar ju ingenting när man inte använder den.. Legat halvsjuk hemma nu i 1 ½ dag och har 47% efter 32 ½h och då har man ändå dragit några samtal, sms och slösurfat i sängen. Kan icke klaga i mitt fall.
     
  18. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Helt klart har batteritiden blivit bättre efter ett par veckors användande. Jag är i dagsläget nöjd med batteritiden jag får ut. Ligger på ca 20-25% när jag kommer hem efter en arbetsdag. Tyvärr blir det nog till att "nödladda" om man ska vidare ut direkt efter jobbet för att klara kvällen.
     
  19. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jo men precis :) Därför jag tänker köpa mig en billaddare, vore ju perfa.
     
  20. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja, en billaddare eller hållare + laddare så att man smidigt kan använda den som navigator :)