Osynk mellan blixt och kamera

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av #1725, 21 mar 2010.

  1. #1725

    #1725 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Har 2 Nexus, där den ena inte klarar av att syunka blixten och kameran. Inställningnarna är identiska, olika varianter har provats, samma motiv ger inte samma bildkvalitet.

    Blixten tänds men hinner slockna innan slutaren har tagit bilden - någon som har en ide.
    Fredrik
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag skulle kontaktat htc.... alternativt skrivit en tråd i google support forum oxå. o länka den härifrån ;)
     
  3. mort

    mort Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det är ju ett problem i Modacos tidigare Custom Sense rom, du använder inte den?
     
  4. #1725

    #1725 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nix, Stock ROM alldeles frisk från lådan :)
     
  5. #1725

    #1725 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snabb support på HTC, fick svar efter endast ett par dagar. Vad tror ni om att köra en hard reset för att lösa en bugg i telefonen? Svar nedan

    **********************************************************
    Hello

    Thank you for your enquiry.

    this may be a bug in your phone, i think you may have to do a hard reset(this will wipe all settings on the phone)

    Nexus One - Hard Reset

    Resetting the phone deletes all data, including downloaded applications, and resets the phone back to its initial state. Verify that the customer knows their Google email account name and password so that they can restore information after the reset.

    Software Method:

    1.On the Home screen, press MENU > Settings > Privacy > Factory data reset.
    2.On the Factory data reset screen, tap Reset phone.

    Hardware Method:

    1. Thoroughly power off the phone. You may take out the battery and put it back to the slot to confirm the phone is turned off.
    2. Press and hold Volume Down and briefly press Power. Release Volume Down when you see “HBOOT” on the screen.
    3. Press Volume Down twice to highlight “CLEAR STORAGE”, then press Power and “Delete all user data?”.
    4. Press Volume Up to confirm “Yes”, or press Volume Down to cancel.


    If these steps have not helped, please let me know by responding using the link provided and I will be happy to check again for you.

    Best regards,

    lee

    HTC
    **********************************************************
     
  6. #1725

    #1725 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har provat deras svar nu och ingen skillnad - på köpet fick ajg en sur hustru för alla hennes appar och inställningar togs ju bort....kan säga att det tog lite övertalning innan jag fick resetta N1:an pga detta

    F
     
  7. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    skicka iväg den, tar ca en vecka, 3 dagar frakt åt varje håll o en dags jobb i mitt fall.