Problem: Kan inte avaktivera Exchange-synk

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Flyckt, 29 dec 2011.

  1. Flyckt

    Flyckt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag kör med synk mot Exchange-server på jobbet.

    Av någon anledning fungerar det inte att inaktivera synk mot den via "Inställningar" - "Konton och synkronisering".

    Även om man ställer in den övergripande inställningen till "Av" (jag gör så på kvällar/nätter) så fortsätter mail via Exchange-kontot att komma in.
    Det är bara Exchange-mail som fortsätter att komma, GMail fungerar som det är tänkt.

    Är det någon mer som har samma problem (eller är det någon som det fungerar för kanske)?
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 30 dec 2011
  2. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med frågan, däremot kanske du kan svara på några frågor gällande exchange stödet på ICS. Går det numera att söka i GAL utan problem? Kan man gå in i undermappar man skapat i Outlook o flytta mail mellan dessa i den inbyggda ICS klienten?

    Tack på förhand :)
     
  3. Flyckt

    Flyckt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag kan inte se att jag kan söka i globala adresslistor (bara de "kontakter" som finns i telefonen kan användas), dock går det ypperligt att flytta mail mellan mappar som man skapat.
    Jag hade av någon anledning problem med att vissa av mina mappar inte syntes i telefonen, men efter att jag skapat om dem (i Outlook) så dök de upp snällt i telefonen också.
     
    Evil_E gillar detta.
  4. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tusen tack för svaret :) Synd att GAL stöd fortfarande saknas... undrar varför? Blir till att ladda ner Corporate Addressbook från market...
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Vad menar du med GAL stöd? När man skriver i tex Till fältet i Email så ges förslag från GAL i alla fall, så har det varit sen Android 2.2 eller nått sånt. Däremot så synkas inte adresser från GAL in i kontaktlistan (Personer och Telefon).

    Hade varit trevligt om det fanns en search provider så att GAL kan inkluderas när man använder Sök appen. Skulle jag tycka var mer användbart än att få in GAL i Personer och Telefon listan.
     
  6. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det jag menar är att man fritt kan söka i GAL och få upp detaljer om den personen och om man vill spara det som en kontakt, funkar klockrent i WP7.5 (vilket kanske inte är så konstigt)