Fråga: hur nöjda är ni med era nexus?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av neddie, 2 jan 2012.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag sitter här i tankarna på att uppgradera... nexus ligger närmast hjärtat då jag helst vill köra vanilla men nu tycker jag det verkar vara otroligt mycket krångel med alla dessa olika versioner på os etc... sen finns det lite saker som stör mig vad det gäller ingen sd-slot osv det kan man ju dock leva med ;)....

    mina andra val är sgs2 eller en samsung note pga samma högupplösta skärm + lite mer yta samt bättre kamera än nexus och sd-slot...

    Fattar väl att ingen annan än jag kan bestämma vad jag ska köpa förvisso men kan ni hinta om det är ett köp ni är jävligt nöjda med eller skulle avråda ifrån av olika anledningar? ;)

    puss
     
  2. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Om det inte är bråttom hade jag kanske avvaktat för att se vad mässorna i Las Vegas och Barcelona har att erbjuda på mobilfronten... :)
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    mjo jag har ju funtat en del på sgs3.. jag är lite för samsung frälst för att byta.. men vfan det är ju bra många månader till nåt nytt kommer isf... :D
     
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Men mässan i Las Vegas börjar ju imorgon eller vad det är så då får vi veta lite mer om vad som dyker upp där, och den i Barcelona är blott en månad borta, så med lite is i magen så vet du om det finns något riktigt värt att vänta på, eller kanske inte alls.

    Jag hade SGS2 före Nexusen och det enda roliga med nexusen (just nu, antar att den lär bli lite bättre med fler uppdateringar) är 4.0. Och om du väntar några veckor så kanske priserna har sjunkit också :)
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja jag har en SGS idag och eg är det ju ingen fara på taket sådär...
    Jag vet att nexus inte är top of the pops nånsin.. det är ju inte själva meningen med luren men måste ändå tycka att den känns lite i klenaste laget...

    Det är väl just vanilla som är the bomb... tröttnat på CM7-9 då det aldrig blir riktigt sådär.. perfekt ;)
     
  6. darkrider

    darkrider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg att den här telen inte har hdmi ut? Stämmer detta? Det är ju riktigt synd iså fall då det är bra att ha.

    Någon som har koll på detta?
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är inte så många lurar som har det tror jag...
    jag såg ingen hdmi-kontakt på min fars nexus i helgen iaf... var iof fast med att dregla över luren överlag ;) förutom att den är halare än hal det gillas icke! ;)
     
  8. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Den har ingen HDMI-kontakt, men genom MicroUSB-porten kan du använda en MHL-adapter för att få ut bilden på TV:n. Om du har en samsung MHL-kompatibel TV räcker det med en adapter och en HDMI-sladd, då TV:n strömförsörjer telefonen. Om du har en vanlig HDMI-kompatibel tv behöver du dessutom ansluta en laddare till MHL-adaptern.

    Alltså: det funkar, men kan vara lite bökigt.
     
  9. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Den har inte HDMI ut, den använder istället MHL som går genom usb-uttaget. Dock krävs en USB-->HDMI-adapter för att det ska gå. Den har alltså HDMI, men inte kontakten :)

    Angående olika versioner av mjukvaran... jo, det är ju sant. Dock är det en tiominutersprocess att byta som man själv vill. Ingen deal breaker alls mao. Avsaknad av SD-plats är en mycket värre grej och kan mycket väl vara en deal breaker för vissa, 16GB är inte direkt jättemycket. Sparar dock all min musik på Google Music och har bara favoritalbumen på minneskortet. Kör jag lurar är det Poweramp och favoriterna som gäller, kopplar jag in den till recievern fungerar Google Music perfekt då den saknar "förbättringar" (tex EQ) som recievern ändå gör bättre.

    Kameran är väl också sådär och kan vara en dealbreaker för de som kräver de bästa bilderna. Dock har jag en vanlig kamera om jag är på sådana tillfällen...

    Mycket nöjd själv!