Jorte, hur tusan tar man bort ett event(dubletter) eller exporterar/importerar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Khan, 29 dec 2011.

  1. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Suttit med jorte ett tag nu och får snart tuppjuck. Hur tar man bort ett event som man skrivit in fel? Gått igenom alla inställningar men hittar ingenting eller har missat det.
    Samma med dubletter, går det ej att ta bort allihop på något sätt(råkade importera nationella helgdagar två ggr)?

    Och varför går det heller inte importera events man tidigare har exporterat? Filen ligger där snällt och lydigt i jortemappen, men jorte vill inte importera mina events(så jag fick stoppa in alla födelsedagar för hand igen...).

    Alternativt, finns det någon bättre och mindre kalender som har likartat utseende och visar veckonummer. Behöver bara en app som dyker upp när jag klickar på datumet i min klockwidget, men jorte verkar vara den enda som ser något sånär normal ut och visar veckonummer(resten är widgets).
    Den inbyggda är inte helt fel, men gillar ej utseendet.
    Ska bara ha kalender till typ födelsedagar.
     
  2. tompabompa

    tompabompa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är väl bara trycka på eventet och sedan på pluset, sen klickar du på event-namnet, sen radera? :D
     
  3. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det där verkar ej fungera på mitt håll. Tog bort eventet från listan men de är fortfarande kvar i kalendern...

    Är det mitt jorte det är fel på?
     
  4. Miros

    Miros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har faktiskt samma problem.

    Så fort jag skapar en ny händelse så skapas 2 stycken?

    Går jag sedan in på händelsen och väljer radera på ena så händer ingenting?
     
  5. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skrotade Jorte när jag gick över till Samsung Galaxy S2(stock calender var riktigt bra, importerar födelsedagar automatiskt från kontakter tex), men du får gärna säga till om du kommer på hur man gör det.
    Verkar ju väldigt underligt att man inte kan ta bort saker man stoppat in i kalendern utan man måste rensa allt.