Zenithink C91 ZT-280

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 30 sept 2011.

  1. Kalamath

    Kalamath Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om någon annan råkar ut för samma sak, kan jag berätta att felet fixas genom att installera om till en nyare version, jag la in version 1206. Det står i relase notes att "nand bug" fixats, jag gissar att det är den.

    Mvh
    Fredrik
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    När någon provat att flasha ICS, och provat svt play, får ni gärna berätta!
     
  3. Jin81

    Jin81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aldrig testat Svt play, men testade appen från market och den var riktigt ostabil, spelade första videon men gick inte spola, nästa video så fick jag första videon i samma ruta... mysko,, sen resterande "tvprogram" ville inte spela, kanske funkar bättre i webläsarn
     
  4. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjipp!

    Status quo, funkar ok i webbläsaren men appen verkar högst opålitlig. Gick att spela Trolltyg i tomteskogen fint men när jag sen valde Boardwalk Empire så spelade den först "ovanpå" Trolltyg (så det blev Buscemi i Tomteskogen :teeth:) sen hängde det sig. Verkar bero mer på appen än plattan, YouTube-klippen är knivskarpa o felfria...

    /h
     
  5. Jin81

    Jin81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna ladda upp n2 någonstans, går bara 7k/s från zenithink, hittade en mirror men den funkade inte ,fastnat vid boot (gröna gubben)

     
  6. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du provat Zenithinks nya site? Laddar ner 2n i 400+ kB/s just nu. Verkar som om de har fixat en mirror själva någonstans. Finns två nedladdningspunkter nu.

    http://www.zenithink.com/UploadFile/ZT280_H1_2n_C91_Android4.0_1224_V1.2.rar
     
  7. Eye_In_The_Sky

    Eye_In_The_Sky Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon här som bytt ut sin wifi antenn? Är lite sugen på att byta och se om det verkligen gör skillnad, som många har gjort med goda resultat. Undrar bara hur man skall göra med lödningen? Det ser ut som att det bara är en ledare som är fastlödd på kretskortet, borde det inte vara två?

    Jag hade upp min idag för att kolla lite hur det såg ut, samtidigt förbättrade jag på processor kylningen lite så nu borde den inte ha problem med hettan på ett tag framöver :) Skulle det vara värt att kyla ner något av de andra chippen med?
    [​IMG]
     
    Last edited: 6 jan 2012
  8. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihop!
    Jag är ny ägare av zenithhink 280, det är en äkta.
    Nöjd med allt utom att den hackar på svt även på sämsta bildkvaliten och så har jag dåligt ljud på hämtade filmer.
    Någon som har en ide om vad man kan göra?
     
  9. BalsbyMange

    BalsbyMange Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tjena

    Kan man bara ladda plattan med laddaren som följer med? dvs ingen usb laddning... :eek:

    /Mange
     
    Last edited: 3 jan 2012
  10. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Korrekt, ingen USB-laddning...
     
  11. plumse

    plumse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon här som hittat (och köpt) ett tangentbordsfodral som passar och som är villig att dela med sig vart det finns att köpa? Jag hittar nämligen bara "rekomenderade" fodral men som inte har rätt mått :/
     
  12. Eye_In_The_Sky

    Eye_In_The_Sky Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hårdvaru mod v.2 avklarad :) Nu med utökad processor kylning som förhoppningsvis klarar av lite överklockning i framtiden samt wifi anntenn som fått större antenn yta.

    För att få alla koppar kylflänsar att rymmas under skalet så måsta jag slipa bort 1mm på insidan från bakskalets som ursprungligen var 2,8mm ner till 1,8mm. För att få bättre värmespridning lades ett lager aluminiumtejp på insidan av skalet som kommer mot kylflänsarna.

    Antennen modifierades enligt följande metod: Very bad WiFi connection and way to fix it (hardware mod) - SlateDroid.com - Page 2
    Hade till förfogande en antenn från en gammal router som jag till först tänkte löda dit men tänkte att jag skulle testa mig på denna enkla mod och allt jag kan säga är att signal styrkan förbättrades MYCKET från vad den var från tidigare.
    Skillnaden från min version och den jag länkade till är att jag inte lödde fast antennen utan använde mig enbart av aluminiumtejp som byggdes upp i 8 lager och därefter tejpades orginal antennen fast med aluminiumtejpet som leder riktigt bra så inget behov av lödning här :)

    [​IMG]

    Är lite sugen på att löda in en liten bluetooth adapter på insidan med men får se om det blir av :)

    Nu vänta på en stabil ICS version och lite överklockning :P
     
  13. X-Amin

    X-Amin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nån som sett någonstanns man kan köpa reservdelar till denna platta? Har lyckats spräcka glaset /plasten på min, allt funkar men det är inte kul att titta på. Kan man kontakta tillverkaren direkt gällande reservdelar?

    Btw,ni som kommer testa ics till denna, tänk på att flash inte stöds alls..
     
  14. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Om någon i Stockholm är intresserad av att sälja sin platta så hör gärna av er!

    Vill dessutom fråga, vet någon om plattan klarar att spela upp 720p och 1080p mkv-filer?
     
  15. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag vill även repetera min fråga:

    När någon provat att flasha ICS, och provat svt play, får ni gärna berätta! :)
     
  16. rawen

    rawen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    I den officiella från tillverkaren så funkar det inte, finns dock en custom rom på Slatedroid (SJPedro ics 1224) där det funkar (provade Antikrundan och Gäster med gester)...
     
  17. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Intressant! Vilken kvalitet funkar det i? (finns väl 4 olika tror jag...)
     
  18. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag undra varför min market har slutat fungera?
    När jag går in på market står det ingen anslutning.
    Men google funkar utan problem.
    Kan ungarna ha kommit åt någon spärr eller något.
    Väldigt tacksam för hjälp.
     
  19. paddyspub

    paddyspub Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Fick min C91 för två dagar sedan nu. Beställde från Mcbub och de skickade den även fast det var kinesiskt nyår. Den kom förinstallerad med 4.03 ICS. DHL kom med den och jag slapp frakt :)
    Dock kan skärmen reagera väldigt konstigt ibland. Verkar som att halva skärmen inte är lika känslig på touchen. Funderar om det är plasten som ligger dåligt på skärmen eller om de har lyckats göra något fel i installationen av ICS på den. Någon av er som har behövt kalibrera skärmen, hur har ni gjort då?
     
  20. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Kan någon prova att spela upp 720p och gärna också 1080p mkv filer?