Armhållaren

Diskussion i 'Xperia active' startad av Dahlbäck, 23 okt 2011.

  1. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än mig som är besviken på armhållaren/fordralet? Visst går det att använda pekskärmen men inte med någon som helst driftssäkerhet. Jag kan stå och gnugga hur mycket som helst utan att något händer och det är lögn i h*lvete att först lyckas trycka på sidoknappen för att sedan ta sig igenom skärmlåset och än värre lyckas styra MP3 och iMapMyFitness. Jag var ute och sprang idag och lyckades med nöd och näppe (och förberedelser innan jag stoppade telefonen i fordralet) trycka igång aktivitetsloggningen på iMapMyFitness...

    Lite märkligt är det allt. Jag lyckades faktiskt ute på löppasset använda pekskärmen med ett par fingervantar i ylle (kronans gamla hederliga...) med betydligt bättre tillförlitlighet än med fingret genom plasten på armhållaren. Så något fungerande material borde det väl gå att hitta.

    Någon som har koll på en passande armhållare med typ kardborrelock, så att man istället lätt kan plocka fram mobilen för att göra det man ska?
     
    Last edited: 23 okt 2011
  2. johan.eng

    johan.eng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med att det är svårt att få ner telefonen i hållaren, kunde vart lite större. Sony Ericssons sportarmband MK100 till xperia x10 mini pro, Sony Ericsson Musikpaket Active MK100 funkar bättre.
     
  3. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Och hur bra passar Active i den hållaren, som väl är gjord för aningen mindre telefoner?
     
  4. perhugo

    perhugo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag håller med, det spelar ingen roll om man kan mäta pulsen när man springer när det inte går att läsa av det i språnget. Problemet är ju att touch-funktionen inte fungerar genom plastfickan. Kan man avaktivera skärmlåset på något sätt?
     
  5. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja det finns en nolock app som gör att den inte låser sig och hos SwitchPro widget så finns det en funktion som gör att skärmen kan vara på hela tiden när funktionen är påslagen.

    Kombinerar man dessa två så är den vaken & upplåst så länge man vill.
    Man behöver inte låsa upp och skärmen släcks ej.
    Det går att släcka ned i viloläge med sidoknappen och den tänds utan upplåsning med samma knapp igen.

    Brukar använda det i bilen ihop med dämpad skärm om det är mörkt för där är det jobbigt att behöva fippla med låset när telefonen sitter i hållaren.

    Annars finns det ju ett bra fästhål till mobilrem om halsen, kör rätt mycket med det fast springer man kanske det är opraktiskt med en slängande mobil runt halsen.
     
    Last edited: 3 jan 2012
  6. perhugo

    perhugo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Grymt tips. Tack så mycket, precis vad jag gått o funderat på.