Active som låser sig etc

Diskussion i 'Xperia active' startad av Phage, 7 dec 2011.

  1. Phage

    Phage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har haft min active i någon månad nu, och har ett par gånger upplevt att den har låst sig, skärmen är bara svart, och när jag håller inne knapplåsknappen så lyser touch-knapparna längst ner, men utöver detta så svarar den inte alls.

    För en liten stund sen så började den även att vibrera, ungefär som om jag konstant sitter och trycker på hemknappen, och när jag försöker navigera runt i telefonen så hoppar den tillbaka till hemskärmen titt som tätt.

    Är det någon som känner igen dessa problem?
     
  2. PetroL

    PetroL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Att den vibrerar känner jag igen, det gjorde min också i början, helt utan anledning. Som längst nån minut tills jag tog bort batteriet, annars allt från 10-30 sek men då har den slutat själv.
    Har den inte längre så jag vet inte om problemet kvarstår...
     
  3. perhugo

    perhugo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Både jag och min fru har Xperia Active och vi båda har haft problem med vibrationerna, den enda lösningen är att ta ut batteriet.
    Kan detta vara en mjukvarubugg?
     
  4. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har upplevt liknande med min rootade desire ... (typ varje timme) men efter en total återställning och nyflashad rom har jag inte märkt av problemet på 2 veckor. Råkade bara komma in här för att jag funderade på att investera i en reservtelefon som tål allt man kastar på den...
     
  5. perhugo

    perhugo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hört om detta problemet hos fler

    Nu har jag fått höra om exakt samma problem med skakningarna hos minst 4 Active-telefoner hos bekanta, varav alla är köpta vid olika tidpunkter i olika butiker. Det är uppenbarligen ett problem. Det lustiga är att alla har problem i början men de avtar. Sedan att skärmen läcker ljus i nedre höger hörnet verkar vara standard det också. Hur kan de lyckas att bugga till den så mycket. För övrigt så är det en fantastiskt fin telefon :)