CyanogenMod 9 är släppt i alpha! (4.0.3)

Diskussion i 'Blade' startad av swanden, 21 dec 2011.

  1. berka

    berka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    My bad!
    Hur som, jag håller med dig, man kan inte ha höga förväntningar på denna mobil. Då kan man bara bli positivt överraskad


    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  2. Wesley

    Wesley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du behöver ha den här partitionen som följer om ICS apparna ska få plats (220mb system, 37.5mb cache, 162.5mb data, 21mb oem) Om du är bekant med TPT metoden för att flasha om din partition så ladda ned denna TPT Gen 2 stock: Gen2-fastboot-stock-tpt.zip
    Följ sedan den på engelska guiden nedan. Efter det är det bara att flasha Cyanogenmod 9 alpha (4.0.3) igen.

    OBS! kom ihåg att ha kvar ICS "romen" eller någon annan rom kvar på minneskortet så du kan flasha på nytt, annars får du problem eftersom allt i telefonminnet raderas.

    1.Copy the zip to the root of your sdcard.
    2.Unzip the file to the root of your sdcard. You should end up with a folder called "image" with the image.bin file inside it.
    3.Turn your phone off. Once its off completely, turn it back on holding menu and vol+.
    4.You should see green text on the screen, then once its finished it should boot into recovery.
    5.Once in recovery, do a factory reset then install the rom. Remember to remove the image directory once you're finished to avoid reflashing the TPT by accident.
     
    Last edited: 27 dec 2011
    corran gillar detta.
  3. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Lugnt ;)

    Nej, jag har haft min i över ett år nu och blir fortfarande imponerad av den :D
     
  4. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det enda som får mig att vilja gå tillbaka är att youtube och browser(vilket jag tror medför att gmail, facebook, många appar där man hämtar data från internet) inte funkar. De är rätt kritiska men jag klarar mig med cm9 som daglig ROM då samtal, sms, 3g + wifi och opera funkar! :)
     
  5. Wesley

    Wesley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Använd den "defaulta" mailappen, den funkar perfekt.
    För Facebook så installera någon av Black Facebook som kan hämtas hem via market. Det går inte att synka kontakter, men annars funkar den okej.
     
  6. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Medveten om båda de lösningarna, men tack ändå. Tycker att black facebook(gamla fb-appen) är totalt efterbliven och kör hellre genom opera, men fattar inte vad opera gör med sajten? Det är även synka kontakter jag är ute efter ^^
    Youtube är väldigt nära att bli en dealbreaker :P
     
  7. Lukas.F

    Lukas.F Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Flashade in CM9 alpha 5 idag. Överraskad av hur bra det flöt efter att ha gått från en riktigt laggig CM7.
    Det som stör mig mest är att många appar inte går att ladda ner från market, bla. Go SMS pro, SMS Backup+. Sync funkade inte heller ordentligt. Blir till att vänta på att den får fler funktioner.
     
  8. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Verkar vara olika åsikter gällande flytet. nån annqn sa att det var skitlaggigt, och nu säger du att det flyter bättre än cm7...
     
  9. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Slängde just in alphan, det här ska bli intressant. Bootanimationen var ju sjukt snygg i alla fall.
     
  10. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Hade inga som helst problem med GO SMS pro. Däremot laggade det som fan, CM 7 är blixtsnabbt i jämförelse. Dock ser det riktigt bra ut för att vara en alphaversion och får dom bara till flytet så kommer det här att bli fina fisken.
     
  11. corran

    corran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Verkar funka bra, inte jättesnabb men inte oanvändbart slö heller. Kul att ha CM9 på "träningstelefonen" :)
     
  12. Lukas.F

    Lukas.F Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste förtydliga att den cm7 jag körde inte kan ha varit riktigt frisk. Med en nyflashad lur flyter cm7 bäst men cm9 var inte så dålig enligt mig.
     
  13. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Det gick ju absolut att använda CM 9 om man nu ville det, helt klart.
     
  14. JTK-Power

    JTK-Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Finns det nåt program eller liknade för enkel modifering av roms? ja kör just nu RC04 av burstslams version av CM9 vilket bara e på kinesiska och engelska, tänkte lite på om jag kan byta ut "språkfilerna" från alfa5 o lägga in i RC04 eller så ? :P
    Tips och förslag tack :D
     
  15. berka

    berka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har svårt o tro att flytet kommer bli bättre, tyvärr! Men kan ju alltid hoppas!

    Lite optimeringar kanske...

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  16. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Vad baserar du den tron på? Har andra lurar blivit segare med ICS jämfört med GB?
     
  17. JTK-Power

    JTK-Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Detta har inget med CM9 och göra men nya ICS4Blade alfa20 funkar riktigt bra för den test sugne.. multitouch o browser funkar etc etc

    [AOSP][ROM] ICS 4.0.3
     
    Last edited: 7 jan 2012
  18. berka

    berka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag menar animationer, flyt osv. Bladen är inte speciellt bra på det i någon android version, tyvärr. Samt att gpu accelerationen fungerar, trots det är det inget flyt. Men som sagt, jag vet inte, men mobilen börjar bli gammal, med riktigt gamla komponenter!

    Men man vet aldrig! :)

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  19. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Faktum är att jag inte upplever någon enorm skillnad mellan min Blade med CM7.1 och min Galaxy S2 med stock-mjukvara, dvs i princip inget lagg alls i någon av dem.

    Att rendera ett gränssnitt borde inte kräva mer hårdvara än vad Bladen har tycker jag, så länge mjukvaran är riktigt optimerad, och lagom till ICS tycker jag att Google borde fått fason på det där. :)
     
  20. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Skojar du? De är ju som dag och natt. S2an är ju tokigt snabb jämfört med Bladen. Vad är det du jämför? Själva launcher och scrolla hemskärmar(iofs, min S2 är sjukt mkt mer smooth där med). Scrolla långa listor är samma sak med mkt hack i bladen medans s2an bara är smooooth. Surfa och sånt ska vi inte tala om.