En månad med Nexus One från många år med Nokia.

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Breideux, 23 mar 2010.

  1. Carling

    Carling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har (som någon annan också hade gjort) helt ersatt Contacts/telefonboken med gesture search. Sjukt smidigt, bara man komemr ihåg att förnya index då och då så att även nya nummer kommer med.
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag har den på båda ställena :) Kör du CM?
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag testade att svara med kulen igår. Det gick inte?

    /Söder
     
  4. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det kanske finns nån apps till det? :) Borde nog inte vara omöjligt? :) Hoppas det kommer nån apps till det iaf, för styrkulan är ju väldigt praktiskt
     
  5. Breideux

    Breideux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Vore jävligt soft. Vem programmerar?
     
  6. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Eller så kan du väl göra som en normal person och trycka direkt på den gröna telefonluren till höger om namnet i telefonboken så ringer den upp, känns mycket enklare och snabbare.
     
  7. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    återigen, tryck på den gröna telefonluren till höger så ringer den upp direkt...

    Klart som fan att ni tycker att det är bökigt att ringa folk när ni gör helt fel.
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Men om du hade läst ordentligt, så står det att den gröna luren finns inte bland alla kontakter, utan bara i call log och i favoriter.

    /Söder
     
  9. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Men chilla för fan.. Börjar bli jävligt trött på alla kaxiga personer här på forumet.. Du förlöjligar bara dig själv när du inte ens läser igenom tråden ordentligt och bara försöker hoppa in o tracka ner på andra och höja upp dig själv till skyn.. Läs på lite innan du börjar med din stöddiga attityd och lugna ner dig lite.

    Man hittar sina olika varianter och lösningar på saker och ting, man vänjer sig vid dessa och givetvis rekommenderar man de vidare. Sen att det kanske finns ytterliggare metoder för att lösa ett problem är en sak, men att fullständigt slå ner ett tips till botten och säga "kan du väl göra som en normal person..." är inte direkt snyggt..
     
  10. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om ni använder CM och inte får upp någon "grön lur" brevid kontakterna i kontaktlistan (eller i call log eller favorites för den delen) så går det att konfigurera.

    Jag använder CM 5.0.5.2 just nu (ska uppdatera till 5.0.5.3 när jag kommer hem) och jag har möjlighet att ringa upp kontakter från alla listor men jag kan även stänga av det i de listor jag inte vill ha den möjligheten.

    CM använder i och för sig WyContacts 1.1 för att lägga till denna funktionalitet.
    Vill man dölja eller visa den gröna luren är det bara att trycka på Meny-knappen och gå in under Preferences, finns en hel del inställningar att leka med där :)

    Om ni inte använder CM men vill lägga till denna funktionalitet så hittar ni WyContacts här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623205
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ingen root.

    /Söder