Diskussion: Grådassig/brusig skärm m.m

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Zooklubba, 7 dec 2011.

  1. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Synd att min är från expansys och att jag fick den i början av december, blir inte lika lätt då :( men har en väldig lust att bli av med linjerna, även att jag bara ser de under 40% ljusstyrka..
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tror inte det gäller för alla ex då min förstköpta kom därifrån den 23 dec, nyinlevererad från Brightpoint. Den jag bytte till kom förmodligen från samma leverans tom.
     
  3. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Prata med dom, jag skulle aldrig stå ut med linjerna, sen kostar ju telefonen också över 5 lax. Kör hårt, vem vet, kanske slutar med att du får den utbytt ;)
     
  4. Blagoj

    Blagoj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ett bra exemplar av Galaxy Nexus?

    Jag köpte mig en Galaxy Nexus för en vecka sen men har tyvärr returnerat den pga av vertikala ränder och en del pixel fel.

    Min fråga är: Finns någon där ute som kan påstå att ens skärm är perfekt eller måste vi köpare acceptera att telefonen har en del skärm brister?
     
  5. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Min är i mina ögon helt perfekt. inga streck eller pixelfel. En makalös skärm!
     
  6. Blagoj

    Blagoj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Även vid svagare ljusstyrka och grå bakgrund?
     
  7. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nej, men jag försöker undvika att sitta och stirra på en grå skärm med ljusstyrkan neddragen....det är liksom inte så spännande...
     
  8. Blagoj

    Blagoj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    :teeth::teeth:

    Telefonen presterar när ljusstyrkan är på max men vill man vara lite snällare mot batteriet så får skärmen lite problem. Vilket jag tycker är oerhört olyckligt då telefonen i sig är grym.
     
  9. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag kör på ca:50% hela tiden...lite mellanmjölk sådär... spar lite kräm men ändå bra ljus och inga negativa "pentile-effekter". Sen när solen vågar visa sig kommer jag kräma på mer såklart!
     
  10. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Samma här, upplever inte heller något "brus" vid ~50 %. Hoppas dock att Google höjer det automatiska lägets skärmstyrka ett snäpp i nästa uppdatering så att man slipper fippla med styrkan fram och tillbaka beroende på väderlek (inte för att det är något större problem i denna gråa årstid).
     
  11. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Håller med dig där. Det är ju synd att en så fiffig funktion inte kan användas...:)
     
  12. JENSER

    JENSER Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har problem. Min skärm ser ut så här.
    [​IMG]

    Har kontaktat både återförsäljaren som säger att jag ska kontakta Samsung, samt Samsung såklart (som inte svarat ännu). Visade samma bild som ovan. Har ni som fått er telefon utbytt haft liknande problem som ovan eller har ni haft allvarligare fenomen? Detta är något som syns oavsett ljusstyrka. Kvittar om det är 0% eller 100%. Man ser alltid linjerna.
     
  13. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tycker det ser ut som att du även har ljusskillnad på vissa delar av skärmen, dvs inte bara linjer. Jag tycker din telefon är ganska extrem och skulle nog försöka få den utbytt, men jag hade nog påpekat de "fläckar" du har främst, de ska inte vara där.
     
  14. Mahti

    Mahti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hur många är det som har en lur helt utan linjer då ljusstyrkan ligger på 0% respektive 40%? Mina linjer försvinner vid 30-40%.
     
  15. eXizoR

    eXizoR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min ser precis likadan ut, fick den i första batchen på expansys. Vet inte om man skall ta det som det är eller om man skall försöka få det utbytt.
     
  16. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Samma sak här, första försändelsen från expansys. Det som suger är väl att den lär ligga där nere i Frankrike ett tag innan de ens kollar på den :(
    Men har börjat tänka att jag ska ha denna ett tag och har betalt 5500 för den, då kanske man borde ha en bättre skärm?
     
  17. eXizoR

    eXizoR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är just det med tiden. Jag tror jag skippar det, jag lägger bara märke till det personligen i vanliga menyerna men då är det rätt extremt. Annars är skärmen grym.
     
  18. Mjolkchoklad

    Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så här ser min skärm ut:

    Har inga ränder eller liknande men i nedre vänsta hörnet är det ljusare än resten av skärmen, men det är bara i settings. Men m jag tar upp tabs i webbläsaren så är det istället ljusare i övre vänstra hörnet. Har jag också fått ett "defekt" ex?

    [​IMG]

    [​IMG]

    edit: Kom på att det kan antagligen är en del ur temat, att dom har lagt ditt en sorts gradient med flit.

    Beställde från 3 och fick från deras andra batch som de fick in förra veckan.
     
    Last edited: 11 jan 2012
  19. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Min ser ut som din ungefär, men om jag kör på över 50% är det inte lika extremt. Men det syns nästan alltid.. Vad tycker ni man ska göra? Har inte alla detta problem?
    Jag har köpt min på mobiloutlet och dom har Anovo som service ställe..
    Jag stör mig så värst ändå inte, men då man betalat 5200 känns det lite sådär... xD
     
  20. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har också som Mjolkchoklad men stör mig inte alls på det så jag kommer inte att skicka in eller liknande. Grymt nöjd med skärmen måste jag säga :)