Tips: Tips till alla som har beställt via Telenor före December

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av hugo56hg, 28 dec 2011.

  1. hugo56hg

    hugo56hg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej! Jag trodde att jag hade fått min nexus hemskickat precis, men icke sa nicke, det var pappas iPhone 4s 64gb som han hade beställt igår..

    För en liten stund sedan så ringde jag telenor. Och jag var så jävla arg. Jag skrek på säljerskan och pratade säkert i 2-3 minuter om hur mycket jag behövde telefonen, om hur jag satt uppe kl 4 på natten på en vardag bara för att se googles/samsungs livestream om nexusen.

    Jag hotade med att avboka telefonen om jag inte fick höja min internet speed till 3 mb till 10 mb/s och hon gick med på att öka speeden!

    så nu har jag alltså 399 kr där jag får använda hela månadskostnaden, fri surf med 10mb/s, ringa 19 öre minut och 3000 gratis sms i månaden.

    Så mitt tips till dig är att ringa telenor och fixa ditt erbjudande snarast!
     
  2. erik_be

    erik_be Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejja,

    Undrar bara när beställde du telefonen och om du har fått din telefon än?
    För sitter i samma situation. Har väntat i över 3 veckor nu.

    Frustrerande? Ja.

    Mvh Erik
     
  3. Homer

    Homer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde den 11 Dec på internetbutiken. Har skickat ett antal mail till dom & frågat när den kommer, det enda dom säger är våran förhoppning är att skicka denna vecka. Kan bara säga att man är bra less på dom. Funderar skarpt på att avbeställa & köpa kontakt istället.

    Mvh
     
  4. akius

    akius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mediamarkt

    Ett annat tips är att sticka till en mediamarkt som har i lager, du får telefonen för samma deal som telenor har (i handen) + 1000kr i presentkort hos mediamarkt. Lessnade på telenors webbutik som har helt hopplöst dålig koll på allt och avbokade min beställning därifrån idag.
     
  5. Homer

    Homer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde när dom hade deal på 399:- utan förhöjd månadsavgift. Tecknar du på mediamarkt så blir det 519:-
     
    Last edited: 3 jan 2012
  6. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Elgiganten: Telenor = 399:- (Telenor-drive...) +500:- att handla för på Elgiganten. Elektronikjättarna har samma erbjudanden som operatörerna erbjuder i sina butiker men kan ibland ge lite mer...
     
  7. tompa1122

    tompa1122 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte en s2 på dealen, säg till om ni lyckats få 1500kr presentkort samt få ner kostnaden till 149kr i månaden men samtidigt få ringa för 399 med 3000 sms samt fri surf
    !
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. hugo56hg

    hugo56hg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej jag har inte fått min mobil ännu och funderar på att avboka för att se vad som händer på CES nästa vecka
     
  9. erik_be

    erik_be Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja dom har prismatchning men bara om man tecknar nytt abonemang, och jag ska förlänga. plus så skulle man inte få dom 1000:- i presenkort heller sa dom.

    Peace
     
  10. fnav

    fnav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det något som du lyckats med? I så fall hur och var?
     
  11. tompa1122

    tompa1122 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På Mediamarkt västerås...

    Enligt försäljaren kunde man ta en månadskostnad på 349 kr och få 500 KR presentkort istället för 399 och 1000kr presentkort.

    Men det stämde ju inte efter jag ringt telenor och kollat så allting stämde, gick då tillbaks och då ersatte dem mig med 1000kr till i presentkort för felet dem gjorde.

    Ringde sedan telenor och klagade lite över detta och efter mycket snack med olika personer på supporten sänkte dem min månadskostnad!


    mvh
     
  12. babel

    babel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så nu gjorde jag som du sa, och javisst 10mbit i 24 mån gratis, men han påpekade flera ggr att jag inte fick säga att han har gjort detta. Sen så har jag fortfarande ett krav kvar som ska behandlas när luren är hemma och det är 3fria månader

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk