Diskussion: Headset som funkar med galaxy nexus!?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sebastiank, 16 dec 2011.

  1. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Känns som om något är annorlunda i Android 4 eller om det är Samsungs bt stack med avseende på bt headset och media key fokus/play knappen. Har rapporterat problemet till BeyondPod utvecklaren så får vi se om han kan lösa det.
     
  2. schteff

    schteff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Berätta gärna om det löste sig och blev som man vill :)

    (btw som sagt, om nån vet, hur aktiverar jag Music igen?)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  3. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Ni som har MW600-headsetet från SE, hur tycker ni att batteritiden påverkas då man måste ha BT igång hela tiden? Funderar nämligen på att införskaffa ett par.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  4. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Har aldrig upplevt att batteritiden påverkas negativt. Någon minuts kortare batteritid får du säkert men det är inget du kommer att märka.

    BT-kretsarna är förmodligen väldigt strömsnåla. I headsetet sitter ett pyttebatteri men det har ändå standby-tid på typ en vecka.
     
  5. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hade ingen framgång med Headset Droid Trial, inte heller med Headset Interceptor.

    Jag gjorde istället ett par extra profilerer i Tasker (som jag redan använder) som startar BeyondPod vid anslutning och det har fungerat ganska bra. Inte helt felfritt, ibland missar den tryckningar, men tillfredställande så jag är nöjd.
     
  6. schteff

    schteff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, och Music hoppar inte in och förstör för dig när du använder hörlursknappen?

    (Btw, om nån undrar, hittade åt hur jag aktiverar Music igen, den var inte med i bokstavsordningen, utan den var längst ned i Settings->Apps->All.)
     
  7. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Märker inte av att BT i sig drar så mycket mer batteri. Även om så vore fallet är det ganska smidigt att slå av/på BT när man ska använda mobilen som musikspelare.

    Däremot funkar inte Play/Pause i Spotify längre, men prev/next track fungerar. Mycket märkligt. Jag talar alltså om knapparna på headsetet.
     
  8. monty

    monty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag har samtalat måånga gånger med MW600 och GN utan problem.
    Det enda som inte fungerar är låttitlar och namn på den som ringer. Numret kommer upp, men inte namnet från telefonboken.
     
    DrLaban gillar detta.
  9. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nej, inte hittills, däremot händer det att den ibland missar knapptryckningar, men det kan lika gärna bero headsetet eller det faktum att det headsetet har rätt kass räckvidd (mitt Jabra som jag använder mest).
    Som sagt den här metoden funkar ganska bra och jag är nöjd.
     
  10. zeno

    zeno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är ute efter ett trådat headset (dvs inte bluetooth) till min Galaxy Nexus. Den ska också funka med Spotify. Jays A-Jay Four verkar ju grymma men verkar ju bara funka med iPhone...

    Någon som har några bra tips?
     
  11. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Kolla min tråd: https://swedroid.se/forum/62474-sokes-galaxy-nexus-kompatibla-ear-horlurar.html

    Har börjat med en lista nu i post 2, hoppas att det kommer fler bra tips!
     
  12. Wardancer

    Wardancer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har kört A-Jays Four till både Nexus One och Galaxy Nexus, funkar utmärkt förutom då volym upp/ner som verkar vara nåt iphone specialgrej för det är samma sak på alla iphone-lurar jag provat. Play/Pause och dubbelklicka för nästa låt funkar alltså utmärkt.

    Däremot har spotify börjat "tappa" fokus från medie knappar ibland om man pausar det och spotify inte är i fokus. Så man måste öppna appen igen för att medieknapparna ska funka. Men det är ett spotify eller ICS problem.


    Edit: La precis in A-jays appen och kan nu använda mitten knappen till lite fler saker som att höja o sänka volymen, däremot funkar fortfarande inte volymknapparna på fjärren utan det är olika knapp kombinationer med mitten knappen som används.
     
    Last edited: 2 jan 2012
  13. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Tror det beror lite på båda, Pga av att det bara finns en paus knapp i spotify så kan man inte bestämma om man vill ha spotify aktivt = paus eller inaktivt = stop. Så det som händer när man trycker på paus är att efter en stund tror antingen Android eller spotify att det inte används och hel sonika "stängs av" vilket innebär att den tappar mediaknapparna. Men jag tycker det borde gå att koppla om knappen att alltid starta spotify.
     
  14. zeno

    zeno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hur använder du mittenknappen för att höja/sänka volymen?

    Jag har testat Sennheiser MM70i till min Galaxy Nexus och de funkar faktiskt rätt bra. Samtal funkar bra (svara, lägga på, mute, mic). Play/pause och byta låt funkar i Spotify så det enda jag saknar är att kunna höja/sänka volymen. Volymknapparna funkar inte alls på fjärren, varken för musik eller samtal...
     
  15. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

  16. Susanna

    Susanna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag får inte mitt mw600 att funka helt med spotify. Fungerar att höja/sänka volym och byta låt men inte play/pause. Har testar att återställa headsetet men det blev inte bättre. Någon som har något tips?
     
  17. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Detta har jag också upptäckt men bara med spotify :(
     
  18. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag söker bra hörlurar med mikrofon som inte är trådlösa. Någon som vet?
     
  19. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    a JAYS One+ eller Four...
     
  20. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag kör aJays four.. Som nämnts funkar bara mittenknappen, frågan är om luren känner av de andra två på något sätt alls? i aJays appen visas ingen reaktion alls, men om man kunde binda dem till tasker hade man kunnat göra en massa skoj :D