Problem: M2P anslutning startar utan usb kabel

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av FortuN, 29 aug 2011.

  1. Macki

    Macki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Hade samma problem för några månader sen med att MTP-anslutning dök upp efter att jag hade laddat den och den började vibrera flera ggr i minuten och söka igenom telens innehåll.

    Men efter att ha böjt upp flärpen i micro-usb kontakten(på telefon), alltså mot skärmen, med en kniv så har problemen helt försvunnit, verkar bli nån kortslutning när den efter lite användning har böjts ner. Konstigt dock att det inte går på garanti, då problemet dyker upp efter helt normal och aktsam användning.. kan även - som vissa andra - rekommendera lite rengöring av såväl laddarens som telefonens kontakt!
     
  2. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Hilding11- Tror att du kan testa deltaservice - de utför ju garantirep för samsung, tror inte att du behöver gå via Telia för att göra det, telia använder anovo och anovo är lika bra på telereparationer som jag är på hjärnkirurgi med skruvmejsel och förbundna ögon...
     
    Last edited: 29 dec 2011
  3. Mange33

    Mange33 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick också den här skiten med mtp och annat. Kunde inte ansluta till datan hittade inte usb, när jag stoppade laddaren i telefon och in i väggen så trodde den att det var usb. Provade nu som Macki sa att ta en liten kniv och böja lite på usb och nu hittade den usb på datan och verkar som den laddar normalt nu också.
     
  4. Krigsholm

    Krigsholm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Moto G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Moto G6
    Telefon 2:
    Galaxy S7
    Jag kan bara tillägga att jag fick tillbaka min telefon från reparation igår. Min S2 hade samma symptom som det skrivs om i tråden. '100%' slocknar inte, termometer blinkar vid uppstart osv. Som sagt fick hem den igår och på returblanketten stod det att ladduttag och batteri var utbytta.

    Detta gick som garantiärende och tog en vecka. Telefonen funkar prima igen. Min telefon är köpt genom Halebop som verkar ha ett avtal med RC-Service i Kalmar.
     
  5. Mange33

    Mange33 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hjälpte bara tillfälligt, nu håller den på och kopplar ur och in M2p läge, röstkommando drar igång flera ggr, billäge. Startar om sig ibland. ibland går det att stänga av utan att den startar om. Sen dröjer det lång tid innan det börjar igen. skittelefon. Får väl skicka in den , har bara haft den 3 månader och redan fel :( Köpte den på katsching och dom har ju tyvärr Anovo som service.
     
  6. Mange33

    Mange33 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER