Fråga: Chef, Telnor, prata med i morgon 3/1-12

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stafford, 2 jan 2012.

  1. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter ännu ett helt absurt samtal med KC på Telenor har jag nu blivit lovad av Simon Krondal på Uppsägnings-avdelningen på KC att jag ska få prata med en chef i morgon om jag ringer innan klockan 16:00.

    Om ni vill att jag nämner ert problem och strul med KC så PM:a mig eller skriv till mig här i tråden !

    Skriv i så fall ert fullständiga namn och det telefonnummer det gäller!

    Ju, fler desto bättre !

    Tyvärr kan jag meddela att det sista Simon sa till mig i kväll var att det fortfarande strular med leveranserna och att jag nog inte kunde förvänta mig min Note för om 2 veckor !!!

    Helt sjukt !
     
  2. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Populär telefon och ett riktigt GRYMT erbjudande från Telenor, dock så är det mycket illa att KC inte vet vad de pysslar med.

    Nu lite OT:
    Såg att The Phone House erbjuder samma Telenor-deal och att de har telefoner på lager, kanske kan vara värt att kila iväg till närmsta Phone House butik och snacka med dem?

    Jag köpte själv min Note i en Phone House butik, dock så sa de att de inte kunde matcha Telenors erbjudande trots att det står på hemsidan att de har samma erbjudande, jag ska kila iväg till Phone House i morgon och snacka med dem.
     
  3. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Känns inte som jag har grund att ta ut ilskan än eftersom jag vart sent på med beställningen (12/26) och tre veckor inte har gått än.
    men jag är något orolig för hur lång tid det kommer ta med leveransen med tanke på alla andra som har klagat. Och även med tanke på hur dålig koll dom olika avdelningarna har på varandra. Internetbutiken verkar ju vara en helt egen fraktion som inte ens supporten kan svara på frågor om.

    Berätta gärna hur det går!
     
  4. Pommeau

    Pommeau Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde min note i Telenor butiken i Nyköping den 19 dec. då sa dom att den skulle komma inom 5 dagar då den fans i lager. ringde dom 1 vecka senare då sa dom att nej nej det är leverans v.1. Ringde dom i dag bara för att kolla om dom skickat den men nej det hadde dom inte men han lovade att den skulle komma inanan Torsdag. Sen så verkar inte Telenor butiker och Telenor.se vara samma företag, känns lite som om höger hand inte vet vad vänster gör.
     
  5. Qraft

    Qraft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Ta gärna upp varför man inte får ångra ett köpa av abonnemang när det strular så mycket som det gör med att få fram telefonen. beställde 10/12. Nämn även att jag fick som svar först att telefonen var skickad och att det sen visade sig att dom ljög.

    Alexander Winblad
    0768 81 55 11
     
  6. Pommeau

    Pommeau Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Btw Lycka till i morgon.
     
  7. Leerok

    Leerok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag och frugan beställde den 8:e dec
    Lovade 1-2 veckor MAX

    efter en vecka började jag höra av mig för att få mer info om när den kommer.
    Tisdagen innan julafton, 1.5 vecka efter beställning. Fick jag infon:
    "Den kommer i slutet av veckan."

    Torsdagen den 22:e hörde jag av mig till telenor för att få veta leveransstatus.
    Får svaret:
    "Den får vi in 29:e"
    Ifrågasätter om de skojar med mej eller ej eftersom de senast i tisdags sa att den skulle komma i slutet av veckan.
    "har vi inga telefoner kan vi inte skicka någon"
    fick jag som svar

    i måndags ringde jag och kollade status.
    Ej skickade...och osäker på leverans.
    Efter lite gnäll erbjöd han mig 1 månads kompensation.
    Sa att det inte räckte, fick 2 månaders betalfritt.
    Berättade att de var en början.
    Jag sa även:
    "Om inte telefonerna har kommit efter denna vecka så känns det inte så aktuellt att ha er som leverantör och dealen känns meningslös, hur är det med uppsägning av våra abonnemang? det har ju gått mer än 14 dagar sen beställning"

    svar:
    "14 dagar ångerrätt är ifrån när ni hämtar ut telefonen"

    Så vi får väl se hur det ser ut efter denna vecka...

    Vi har total tröttnat på lögnerna nu
    Kevin Slåttbakken
    0732437466
     
  8. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Tyvärr så har jag inget vettigt att säga.

    Fick prata med en Chef igår och gjorde en sammanfattning av hur mitt ärende gått till, och hur dåligt deras kundtjänst fungerade och att den var dåligt informerad.

    Som sagt, så hade inte hon så mycket vettiga svar, utan kunde bara konstatera att det hade strulat med leveranserna från Samsung.

    När jag då talade om för henne att jag själv hade pratat med Samsung och dom hade levererat enligt avtal, så sa hon att det bara gällde den första leveransen, och att dom resterande leveranserna hade blivit sena.

    När jag nämnde deras dåligt informerade och ibland nonchalanta KC , så kunde hon bara beklaga att det var så.

    När jag sa till henne att jag hade blivit vägrad att få tala med en chef och att dom hade vägrat uppge för vilket företag dom jobbade för, så trodde hon först att jag skojade!

    Men hon förstod ganska snabbt att jag var rätt så allvarlig på den frågan och lovade då kolla upp detta, för så fick det verkligen inte vara !

    Hon lovade även att återkoppla till mig om den saken! Ska bli intressant att se om det görs !

    Hon sa oxå att Butikerna, Hemsidan och KC, om jag förstod det rätt, hade olika lager och därför kunde vissa som beställt efter mig få sin telefon tidigare! Hon förstod att detta kändes snopet men det var så det låg till och att dom aldrig brukar ha sådant här strul annars !

    Men det hade gjorts en grov missräkning på hur populär denna telefonen skulle bli.

    Angående uppsägning av tjänsten skulle inte vara några problem om man inte hade fått den service man blivit lovad. Hon kunde dock inte säga något om något annat fall tyvärr.

    Det slutade med att hon frågade om jag fortfarande ville vara kund hos dom och om jag skulle det så skulle hon verkligen försöka skaffa fram en telefon så fort som möjligt !

    Idag när jag slutade jobbet (har ett jobb där jag inte får ha mobil på mig) så hade jag fått ett samtal från henne där hon sa att hon hade fixat fram en telefon till mig och den skulle skickas idag ! Men hon garderade sig med att det var så om hon inte hade fått fel info ! :)

    För er som det oxå strular tycker jag verkligen ni ska kräva ersättning ! Jag har fått nästan 1600 i ersättning! Och det är helt ok ersättning, men cheferna borde och skall veta om något inte fungerar på deras företag !

    Så hoppas verkligen min Note dimper ner senast på fredag !
     
    Last edited: 4 jan 2012
  9. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Idag kom den !! :)
     
  10. Stratan

    Stratan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Grattis! Den har du jobbat hårt för!
     
    Stafford gillar detta.
  11. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack Stratan ! Det har jag fan gjort !! Men det har betalat sig oxå !

    Skämt å sido, jag förstår att saker å ting kan strula, men det som verkligen retade upp mig var ju Telenors helt inkompetenta Kundtjänst.

    Hade dom skött det mycket bättre hade dom sluppit en rabiat uppretad Herr Holmberg som rev upp himmel och jord !

    Skulle verkligen vilja se vad det står i deras register om mig ! :)

    Men det stör mig lite oxå att vi Svenskar över lag är lite mjäkiga när det kommer till klagomål. Fan många av oss säger ju inte ens till på restaurang när maten smakar skit ! Utan vi muttrar vi bordet och sen lämnar vi bara LITE dricks och så går vi ! :)

    Men nu är vi lyckliga ! Noten är fantastisk !
     
    Last edited: 6 jan 2012
  12. Ekeblad

    Ekeblad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med dig, Note'n är makalöst underbar! Grattis till telefonen och rabatten! (& wow vilken rabatt!)
    Själv tröttnade jag snabbt på telenors KC och sprang till närmaste MM den 12 dec...
    Blev dock 800:- dyrare totalt, men vetifan om jag hade stått ut med min halvinvalida X10:a fram tills nu...

    Nåja, välkommen till Note -gänget!

    Sent from Ekeblads Galaxy Note via Tapatalk!
     
  13. sebban88

    sebban88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde i butik 9/12. Fick den igår!

    Fick min igår efter att jag ringt in och klagat på lev tid två gånger.

    Sista gången fick jag 250kr avdraget på första fakturan iaf.

    Sedan lovade de att den skulle komma denna vecka, och det gjorde den:)

    HELT SJUKT NÖJD:):)
     
  14. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, rabbaten som jag till slut fick är ju riktigt bra, nu är det bara att hoppas att dom håller det ! Men det borde vara noterat i systemet !

    Då jag redan hade en någorlunda fungerande telefon (SE SATIO) så stod jag ut med förseningerna, med det berodde ju oxå på att dom var ganska snabba på att börja ge mig kompesation för strulet !

    Och då detta är min första Android lur så sitter man ju och lusläser forumet efter nyttiga och roliga appar !! :P:)
     
  15. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Kanske inte helt on topic men operatörernas telefonister är riktiga bitchar nu för tiden. Ringde runt i avsikt att köpa en telefon + abonnemang, alltså dem snäste bara man kom fram. Tele2 var de enda som försökte, resten var riktigt nonchalanta. Även om jag nu skulle ringa och bete mig så skall ju dem slicka för att få kunder, men när dem är kaxiga och överlägsna innan man hunnit mer än att presentera sig så börjar man ju undra.