Låsa upp ZTE blade, comviq

Diskussion i 'Blade' startad av jhebbe, 23 maj 2011.

  1. Stygge

    Stygge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för svar, Gryph och MaXmeOliver. Jag får alltså skaffa en annan operatörs kontantkort och med hjälp av den komma in på en sida som ger en kod som jag kan spara. När jag kommer till Thailand och erhåller deras kort så kan knappar jag in den koden och kan använda deras kontantkort. Dock så borde jag väl kunna knappa in koden direkt med t ex ett telia kontantkort, Bladen är upplåst, sedan sätta in det ordinarie Comviq kortet. Därefter borde väl Bladen acceptera alla kort utan kod?
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Själva koden skaffar du utan något annat SIM-kort. Det är bara att gå in på den här sidan:
    Orange San Francisco / ZTE Blade Unlock Codes
    skriva in ditt IMEI-nummer och trycka på knappen så får du koden.

    Det är sedan när du första gången sätter in ett SIM-kort från en annan operatör som du behöver använda koden.

    Ja, det går att göra som du säger. Låsa upp telefonen på hemmaplan med hjälp av koden och t.ex. ett Telia SIM-kort. När du en gång gjort det så är telefonen upplåst och du behöver inte göra det mer.
     
  3. diaboli4life

    diaboli4life Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gjorde enligt denna guiden för ett bra tag sedan. Nu vill jag lägga in en annan ROM, tänkte det vore bäst att göra om den från GEN1 till GEN2 innan detta. Gör jag det enligt denna guiden:

    http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE_Blade_(Gen1):_Radio_Conversion_and_Recovery

    Vilken rom skall jag lägga in sedan tycker ni, det är min mors telefon så gärna så lätt som möjligt för användaren :)

    //Johan
     
  4. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Min mamma kör Swedish Snow (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=63784) och den fungerar helt klockrent!