1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. I/O: Ikväll klockan 19:00 kommer Google presentera nyheter!
    Stäng notis
  3. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis

Problem: Perfect keaboard

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av johankock, 4 jan 2012.

  1. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har laddat ner Perfect Keyboard (free version) men kan inte aktivera det. Vad gör jag för fel? Valde att göra installationen via Market. Anledningen är att jag vill kunna skriva T9 på min telefon.
     
  2. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag lyckats få fram tangentbordet, men kan inte ändra från engelska till svenska? Hur svårt kan det vara? Det står att man ska dra fingret på blanksteg för att ändra. Men det finns inga alternativ.
     
  3. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Håll nere kommatecknet gå in på perfect keybord settings bläddra ner till languages, klicka på inmatningsspråk bläddra ner till svenska, ta först ner perfect keybord swedish dictonary.
     
    Floo gillar detta.
  4. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Menar du att jag ska hålla nere kommatecknet när jag är inne på tangentbordet? För när jag är det och trycker ner kommatecknet, så går det inte att gå vidare någonstans.
     
  5. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har varit inne på settings och valt svenska. men ingenting händer. Det enda som hänt är att ljuset på min mobil börjat hoppa mellan full styrka och svagare ljus. Härligt!
     
  6. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går inte att bläddra ner till svenska. Under inmatningsspråk står det "Dra med fingret på blanksteg om du vill ändra språk." Men det funkar inte. Det fortsätter att stå "English" på blankstegsknappen.
     
  7. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då och då dyker ett meddelande upp som säger "You have the paid version installed on your device. You can uninstall the free version. You don't need it anymore." Det är bara det att jag har laddat ner Free version och ingenting annat!
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 984
    Mottagna gillanden:
    7 987
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    T9 finns annars i vanliga samsung keyboard också. Har du automatiskljusstyrka aktiverat?
     
  9. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    har du installerat perfect keybord swedish language pack från market, är alltså den svenska ordlistan för perfekt keybord,sedan ska du gå in där du var och bocka i svenska oxå, sen är det bara att slida på mellenslags tangenten
     
  10. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry. Har gjort allt detta, men det funkar ändå inte. Jag har som sagt valt free version. Jag har automatisk ljusstyrka. En annan lustig sak är att jag får appar på min "startsida, även om jag inte bett om det. T9 finns inte på Samsung Galaxy S II. Jag ringde kundtjänst och dom bekräftade detta. Om jag har fel får ni gärna berätta hur jag kommer åt det. Då ska jag med glädje avinstallera den här värdelösa skiten. Jag menar alltså T9 och inte XT9!
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 984
    Mottagna gillanden:
    7 987
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag syftade på XT9, så T9 finns nog inte då. My bad!

    Testa att avinstallera appen och installera den igen och gör sen om inställningarna, starta sedan om telefonen. Det kanske hjälper.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Igår laddade jag ner den fria versionen av Perfect keyboard och sedan svensk ordbok. Detta för att kunna skriva med T9. Gick dock inte att byta språk. Efter fyra timmars traggande avinstallerade jag skiten. Idag har jag istället valt köpversionen. Då visar det sig att T9 inte finns som alternativ. Ska man skratta eller gråta? Vad är då poängen???
     
  13. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet som löste sig självt

    Jaha... T9 finns ju redan på telefonen! Fast det heter inte T9 utan 3x4. Om någon berättat det för mig, hade jag sluppit allt detta jobb. Den är dessutom bättre än Perfect Keyboard, så vad är vitsen?? Tack för mig!
     
  14. tompa1122

    tompa1122 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skyll Inte på andra för att de inte berättade för dig. Dessutom var det någon som nämnde det. Samt att nästa gång kanske du borde läsa produktbeskrivningen?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 984
    Mottagna gillanden:
    7 987
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det där är inte T9 utan ett utseende på knappsatsen. T9 är en rättstavningsfunktion som finns. Hade du förklarat att du ville att det skulle se ut som på äldre knappsatstelefoner hade det gjort allt mycket lättare. Så skyll inte på oss när du förklarar dåligt.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var Samsungs kundtjänst samt Telenorbutiken i Lund som gav mig beskedet att man inte kunne ställa om telefonen till något som liknade knappsatstelefon (av dom benämnt T9). Ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna. Oavsett min dåliga förklaring, så fungerade ändå inte Perfect Keyboard. Har varit i kontakt med utvecklaren, men han kunde inte heller hjälpa mig. Det gick inte att få ordboken att connecta med Appen. Man kan ju tänka sig att man lägger sig på en lite lägre nivå än sin egen här på forumet. Jag är 51 år och har alltid kört med knapptelefon. Hur skulle jag kunna veta nyansskillnaderna rörande T9? När en vanlig dödlig säger T9, menar man just det som jag var ute efter. När jag behövde hjälp var det tyst, men när folk anade en kritik blev det plötsligt fart på tråden igen!
     
  17. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Håller med, för mig är också T9 förknippat med en "numpad" som man skriver på.

    Men skönt att det fungerar nu och välkommen till smartphonevärlden. :)
     
  18. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Swedroid" skrev följande i sin utmärkta rescension av telefonen. Det är tack vare Swedroid som det löste sig!
    "Som ni ser av bilderna ovan så har Samsungs tangentbord olika skrivlägen – dels ett QWERTY-tangentbord, dels ett T9-tangentbord och dels ett som tolkar bokstäver som du ritar med fingret. Samtliga fungerar riktigt bra och det syns att Samsung lagt en del resurser på denna front"
    Jag utläser av denna text att T9 är lite mer än en rättstavningsfunktion!
     
  19. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Kolla inställningarna i Market.
     
    Last edited: 9 jan 2012
  20. johankock

    johankock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för det sista! Jag drabbas av detsamma.