Kommer eller har du beställt HTC Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WorteX, 1 mar 2010.

?

Kommer eller har du beställt en HTC Desire?

  1. Ja

    70,3%
  2. Nej

    14,7%
  3. Fortfarande Osäker?

    15,0%
  1. Mattefjonkan

    Mattefjonkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efftersom jag har väldigt lite erfarenhet av android så tänker jag på det som en dator och i datorn så är i alla fall i dagsläget standardhårdiskar en av det största flaskhalsarna. Så om saker flyter bättre för att de har snabbare åtkomst till datan som är lagrad på kortet så tycker jag det är värt de extra pengarna det kostar.
    Detta är ju bara hur jag har tänkt på saken. Kanske inte alls är så. :)
     
  2. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

  3. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Och siba kommer det bli :)
     
  4. pidde86

    pidde86 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  5. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Scchhh... :P
     
  6. Mattias03

    Mattias03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Precis beställt min ifrån Telenor.
     
  7. Grasshopper

    Grasshopper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ett klass2 kort betyder att den har en lägsta överföring och skrivhastighet på 2Mb i sekunden. Jag tror inte det har så stor skillnad i en mobil, du märker nog mest om du skulle överföra större filer och då i en SD-läsare, i en dator.
     
  8. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    OK. Tack för svaret. Om jag då kan leva med att det tar några extra minutrar att överföra filer till telefonen så är det egentligen ingen skillnad alltså.
     
  9. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Japp! Liquiden som jag fick från Dustin i mitten av december är fortfarande inte reparerad efter tre vändor till Tyskland och Frankrike. Jag struntar i det där nu, vill inte ha en telefon man inte kan få hjälp med, har bara goda erfarenheter av htc.

    Har redan beställt desire från Dustin.
     
  10. Jive

    Jive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gjorde slag i saken idag. Beställde Desire från CDON.
    Har letat efter ny mobil utan att fastna får någon, men när jag såg specen på Desiren blev jag såld.
    Detta blir min första smartphone...
     
  11. crixen

    crixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Har också beställt en nu! Blev från Mobilgiganten, med Telenor 499 kr i månaden, 12 månader bindning, 0 kr förhöjd och inget för telefonen. Mig veterligen finns det ingen som kommer i närheten av det erbjudandet.
     
  12. Dunord

    Dunord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Förvisso, men då får du bara ringa/skicka sms/surfa i 350kbit för den summan. Telenors stora styrka är ju den obegränsade trafikmängden man får använda och då bör man ha tilläggstjänsten Fri Mobilsurf Turbo, speciellt med en smartphone som Desire.

    Själv har jag beställt min från 3, men är inte helt nöjd med att få samma deal som alla andra när jag varit kund där sedan 2004. Just nu är det 399 i månaden i 24 månader som gäller, men jag funderar på 499 i 18 månader istället.
     
  13. crixen

    crixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Det ingår väl ingen surf alls i Telenors "ring för allt"abbonemang? Hursomhelst är jag nöjd, eftersom jag med stor sannolikhet kommer resa iväg om ungefär ett år o således inte vill ha ett abonnemang jag inte kan nyttja. Samtidigt känns Tre inte som en tänkbar operatör för mig, då jag rör mig mycket i miljöer som inte har 3G-täckning. Om vi ska hårddra så ser jag inga fördelar med 3 och deras abbonemang, förutom då att du kan använda potten till att köpa tjänster. Surf är ju inte heller något som ingår i grundpriset på deras abonnemang till någon annan lur än iPhone.
     
  14. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Jag får nog leva med min Samsung Galaxy ett tag till, om jag inte vinner på triss. ;)
     
  15. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag och en till lyckades deala till oss 3 månader gratis.. Dvs 1200kr rabbat :D
     
  16. Freedy

    Freedy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste bara kommentera detta lite OffT men ändå!
    Kan börja med att säga OnT att en desire är forhoppningsvis på väg till min brevlåda inom en snar framtid :)
    Beställde faktiskt X10:an först eftersom jag har suktat och dreglat efter den sedan den annonserades i November.
    Med så ofantligt höga förväntningar jag hade byggt upp fick jag tyvärr konstatera att SE har skjutit sig själva i huvudet genom att släppa den med 1.6 + en del andra saker som väntas komma som uppdateringar...
    Nej Nej NEJ! För osäkert helt enkelt...

    Nu till OffT
    Jag har precis som du varit trogen 3 kund sedan 2004/2005.
    Har faktiskt inte fått tanken att byta då jag e jävligt nöjd med dem...
    Tills jag för ca 2 veckor sedan klev in i 3 butiken på väla centrum. Glad i hågen för att jag skulle förhandsboka min efterlängtade x10:a.
    Möttes då av ett fruktansvärt flin. Detta kom från den omåttligt fula bratten som stod bakom kassa disken och frågade lite halv feminint om han kunde hjälpa mig. "Det hoppas jag" svarade jag, om än lite osäkert.
    Gav mitt personummer o.s.v. "Standard frågorna". Jag visste ju exakt vad jag ville ha så detta meddelade jag på ett lungt och vänligt sätt, trots att jag redan då började bli lite småsur över hans pladdrande.
    Uppmärksam som man är såg jag att killen så smått började knappa på datorn allt eftersom jag berättade vad jag ville ha. Ställde frågor som "jaha, den tjänsten" "Okej, de abonnemanget".
    Skeptiskt till detta förstod jag att jag var tvunget att komma till punkt för att lägga fram min egentliga önskan om att bli kompenserad då jag för 4 gången förlänger mitt abonnemang.
    Mer förvånad har jag nog aldrig blivit när "killen med flinet" svarar blankt nej...
    Lite förstunnad fråga jag om det fanns något han kunde göra, men det var fortfarande ett blankt nej.
    Nu hade irritationen höjts till en bra bit över maxgränsen och jag bestämde mig för att snabbt och enkelt tacka för mig och gå där ifrån, eftersom jag i vanliga fall är en lugn och sansad person.
    Den (ursäkta) oförskämda jävlen frågar då förvånat om jag inte ska ha mobilen.
    Nu hade (notera) dropparna runnit över bägaren flera gånger om och jag gick därifrån omedelbart med tanken, "Den här säljaren ska i alla fall inte få någon provision p.g.a. mig!" OFÖRSKÄMT!

    Tog och lugnade ner mig under kvällen och bestämde mig för att ringa 3 dagen efter.
    Skeptisk och fortfarande lite frustrerad ringde jag till 3 dagen efter för att se vad deras telefonsäljare hade att säga om saken.
    Det är ingen bra början när man får sitta i kö i ÖVER en halvtimme.
    Långt om länge svarade det någon i andra änden.
    Min ilska över att ha behövt vänta var antagligen märkbar, men en lugn och trevligt röst från killen i luren fick mig genast på bättre humör.
    Med förhoppningar om att detta skulle gå bättre än dagen innan la jag fram mitt förslag om abonnemanget 499 i 18 månader. Med 3Friends, Surf max och sms flat som tillägstjänster. Berättade att jag, precis som du, med så många års trogen tillbehörighet borde man få något mer än alla andra.
    Det höll han givetvis med om och funderade ett tag innan han erbjöd mig 1
    månad gratis. Jag ansåg att de kunde erbjuda lite mer och han hade tydligen inte högre behörighet så han bad att få återkomma. Med en god magkänsla lade jag på luren. Sagt och gjort ringde en annan säljare upp mig dagen efter och erbjöd mig 2 månaders fritt abonnemang. Då detta faktiskt rörde sig om 1000 kronor accepterade jag och säljaren tacka och vi avslutade samtalet.
    Nu var den äntligen på väg, om än inom en snar framtid :)
    De närmaste dagarna gjorde mig lite smått paniksalgen då tester trillade in på löpande band. Med några dagars övervägande och när jag läst swedroids exeptionella resension så bestämde jag mig för att Desire va det rätta valet för mig ändå!

    Ringde återigen upp 3 och pratade med en tredje säljare. Utan massa pladder, allmänt trevlig så avbokade han x10an la in Desiren istället och meddela att det med den blev billigare, telefonen kosta inget på 499 i 18 mån.
    Kort och gott fixa han det snabbt och utanbekymmer, dessutom fick jag fortfarande mina 2 månader fritt. Jag tacka och la på luren och kände mig jävligt nöjd.

    Det är såhär säljare ska betee sig!
    Och jag vill ge stor cred till 3's säljare på deras kundsupport som har varit vänliga och hjälpt till på bästa sätt!
    De som står i butikerna, eller i alla fall dem som står på väla kan köra huvudet i väggen!

    De jag vill poängtera med det här utmattande lång inlägg, som för övrigt var tänkt som en liten notice :P, är att vill man ha något måste man påpeka det och va lite envis! Så lyft luren, ring 3 och lägg fram dina önskingar!!!

    En fortsatt trevlig dag till alla androidare! :)
     
  17. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Till butikssäljaren försvar, så har de inte samma marginaler som telefonförsäljare och eventsäljare. En bekant till mig har sålt för Tre för flera år sen, och numera Telenor och han säger att butikerna i princip bara har mandat att slå av anslutningsavgift. Tanken med detta är att om någon kliver in i en butik, är de tillräckligt intresserade från början - och att hyra för lokalen måste komma någonstans ifrån.
     
  18. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    high 5!
     
  19. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Katshing har ändrat sitt leveransdatum till den 19:e April... :/
     
  20. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Det är om man bokar idag så vi kan förhoppningvis vara lugna.