Allmän tråd för efterlysningar och frågor om appar och spel

Diskussion i 'Applikationer' startad av HAL, 13 jun 2009.

  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Då fattar jag! Låter som det kan lösas med en enkel mjukvara. Frågan är vilken...
     
  2. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej undrar om någon kan lägga upp onkyom remote apk för enligt market stödjer ionte min telefon den och kan då inte ladda ner den :/
     
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    wildfire? brukar va upplösningen som gör att du inte kan installera just sånna appar. kan du hitta apk'n kan de gå men oftast hamnar vissa knappar "utanför skärmen"..
     
  4. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER



    Tror inte det blir så för har installerat många appar som inte wildfiren klarar enligt marketen som funkar utmärkt. Men om någon kan ladda upp den så kan jag ju testa i villket fall! :)
     
  5. eva-maria

    eva-maria Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja ha en röst-styrd karta-app som förstår adresser i sverige med svenskt uttal t.ex Åre, Stockholm Södertälje osv. Google-maps klarar inte det. vet någon om det finns sån?
     
  6. DavidSj

    DavidSj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Söker en svensk app som räknar ut bränsleförbrukning.
     
  7. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har några fonder som vore smidigt att kunna "bevaka", finns det någon bra svensk fondapp?

    Tror fonderna är från Nordea och Danske Bank.
     
  8. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Mors,

    Är på jakt efter en bra agenda widget. Körde tidigare med CheckROM på min SGS2 och har nyligen gått över till CM9 ICS.

    När jag hade checkrom körde jag med Agenda widget for Android och den funkade exakt som jag ville ha den.

    När jag nu har samma widget på CM9 så ser den inte alls likadan ut, finns inte heller samma inställningsmöjligheter.

    1: Widgeten hittar inte min jobbkalender. Alla andra kalendrar och widgets jag provat hittar jobbkalendern.

    2: När jag klickar på ett event, så vill jag gärna att jag ska komma in direkt på själva eventet jag klickat på. Inte att jag föst ska komma till kalendern, därifrån får klicka på dagen det gäller och sedan gå in på eventet. Jag vill komma direkt dit. Detta funkade smutt på Checkrom, men inte alls nu på CM9.

    Någon som vet varför inte agenda widget for android ser likadan ut på de olika versionerna?

    Något tips på annan agenda widget där jag kan klicka på ett event i widgeten och komma direkt till eventet ist för att slussas in till kalendern?
     
  9. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Vilken minräknare som helst när du vet hur många liter bilen druckit.... Så länge du inte har en app som vet hur långt bilen kört och hur många liter son gått åt.





    Simple calendar widget svär jag vid. Vet inte om det är något liknande du letar efter men tipsar om.
     
  10. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ja då måste jag testa den iaf:-) tack för tipset.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Den ser trevlig ut, men saknar fortfarande detta att när du klickar på ett event så vill jag komma direkt till eventet ist för att slussas in i kalendern och behöva klicka på eventet en gång till därifrån.

    Sedan skulle jag vilja se skillnad på vilka noteringar som jag har lagt till i min gmail-kalender och de som jag lagt till i min exchangekalender jag har via jobbet. Går det att ordna tro?
     
  12. madspikey25

    madspikey25 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, väldigt ny med android telefoner och har upptäckt hur kul det är med alla dessa appar och spel som finns, upptäcker tyvär också att det drar batteri :)

    Har en ny htc wildfire s , batteriet räcker ca 1 dygn med lite spelande, surfande osv. jag är nöjd med det men söker ändå efter en app som visar VAD som tagit mest batteri,
    låt säga att jag under dagen har spelat 3-4 olika spel, FB, lite mail, väder app osv och sen kan kolla på appen vilken/vilka av dessa som tagit mest av batteriet

    Finn en uppsjö av dessa appar, men som sagt, rätt ny på detta
    tacksam för svar
     
  13. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Tycker du ska prova en app som heter wheres my droid power. Den kör jag och tycker jag får bra översikt. En annan app som är väldigt bra där man ser vilken process som dragit batteri är Betterbatterystats som jag rekommenderar oxå.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    madspikey25 gillar detta.
  14. avregistrera

    avregistrera Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag letat där jag kunnat tänka mig att hitta men söker antagligen fel. Jag är ute efter en app som gör att jag kan använda min rootade xperia Neo som ett numeriskt tangentbord till min laptop. Trodde det skulle vara hur lätt som helst att hitta men jag kan bara inte göra det.

    Användningsområde är t.ex. när jag betalar räkningar på min laptop så ska jag kunna skriva in summa och ocr-nummer m.m. på min Android och det skrivs in på det fält där markören finns på min laptop med hjälp av WIFI precis som att det var skrivet med ett numeriskt tangenbord kopplat med USB eller bluetooth.

    Någon som ett förslag eller vet vad jag kan söka på för att hitta?
     
  15. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
  16. avregistrera

    avregistrera Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ungefär såna sidor jag hamnat på när jag sökt och de säger ju inte så mycket, men jag kollade på TeleKeyPad på market och ska testa den.

    Tack.

    (har inte haft en tanke på att söka på PC, hela tiden skrivit in laptop)
     
  17. Equality

    Equality Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Söker en bra app för hantering av podcasts.

    När jag hade iPhone tyckte jag det fungerade hur bra som helst, med automatiska nedladdningar och syncning med mobilen.

    Finns det någon bra app för det till android? Behöver inte ha videostöd men det får gärna vara lätt att hitta svenska podcasts.
     
  18. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Finns det någon gps app som kan använda sig av endast gps så att man inte behöver internet ?

    Tack på förhand
     
    joni gillar detta.
  19. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Pocket casts

    https://market.android.com/details?id=au.com.shiftyjelly.pocketcasts

    Hur smidig som helst. Bra, anpassningsbar spelare med kontroller för att hoppa bak eller fram valfritt antal sekunder m.m. Ser bra ut dessutom.
     
  20. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Hur menar du nu? GPS som sådant kräver inte internetuppkoppling. Google Maps däremot, efter kartorna laddas ner från nätet (såvida du inte har cachat området).

    För nedladdning av kompletta kartor till din enhets SD-kort kan jag rekommendera MapDroyd.