Problem: Power Amp med GN

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av st1tch, 9 jan 2012.

  1. st1tch

    st1tch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har väldiga problem med Power Amp till min nya Galaxy Nexus som jag förövrigt är väldigt nöjd med!

    Programmet börjar scanna efter låtar precis som vanligt. Men efter ungefär 20-30sek så startar hela appen om sig och man måste börja om igen. :(
    Kan lyssna på musik och allt funkar som vanligt under tiden den söker men sedan dör den och jag får börja om.

    Någon som har liknande problem? Ingen inställning, till exempel att stänga av Auto-scan, verkar fungera. Vad göra? Tacksam för svar då den inbyggda spelaren är väldigt dålig.
     
  2. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har du provat en ominstallation?
     
  3. st1tch

    st1tch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aa, flera gånger.. Samma resultat. Och att starta om när det är installerat och liknande.
     
  4. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Använt sedan jag fick telefonen helt utan problem. Eller jo, det var problem med CPU-prioriteringen den första veckan innan en uppdatering kom, annars ingenting.

    Hur har du inställningarna? Rensa allting genom vanliga App-menyn (Inställningar --> appar --> Poweramp --> Rensa cache, rensa data och starta igen.

    Själv har jag (i Poweramps inställningar)
    - Music folders (mina valda mappar)
    - Autofind music folders (inte använt)
    - Advanced
    --- Folders/library scanner
    ------ Auto: ja
    ------ Initial: ja
    ------ Parse: ja
     
  5. BenDover

    BenDover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du den senaste versionen av Power Amp? Version 2.0.4-build-467?
     
  6. st1tch

    st1tch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aa, inställningarna är lika. Kan jag ändra något med dom CPU-prioriteringen så att det kanske ändras?

    Och jaa, det är den senaste versionen, som ligger på market iaf.
     
  7. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Nej
    GN omfördelar cpu-kraften när skärmen är av. Innan Poweramp uppdaterades fick man ställa in större minnesanvändning i inställningarna för att ljudet inte skulle spraka och hoppa. Det är ingenting som påverkar ditt problem dock...
     
  8. st1tch

    st1tch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej!

    Det var ju drygt. Har försökt med allt nu men PowerAMP vägrar fungera som det ska. Ingen som har något annat att testa? :(
     
  9. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Skicka ett mail till Max, alltså killen/tjejen som utvecklar Poweramp. Hade kontakt med honom för något år sedan och han är mycket hjälpsam.

    Finns även ett forum på hans site. Har du (1) rensat data (2) avinstallerat (3) rebootat (4) installerat från Market och det inte fungerar är det någonting väldigt underligt.

    Har du root? Eller rättare sagt, har du CWM som recovery? Byt i så fall ut (3) ovan till att boota in i recovery och kör rensa cache + rensa dalvik cache. Det är säkert det han kommer att föreslå också...
     
  10. st1tch

    st1tch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej, tack för all hjälp!

    Ger nog upp snart och byter musikspelare ändå :)
     
  11. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nej, byt in din telefon mot en ny :P så att du kan använda PowerAmp - klart bästa musikspelaren för Android utan konkurrens ;)

    Men seriöst så är det riktigt tråkigt att det strular så för din del. Ett alternativ om du inte testat det är att slänga in en annan rom och sen eventuellt (om du vill) tillbaka igen och se om det möjligtvis hjälper.