Köpa surfplatta

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av HenrikLundqvist, 8 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag ska åka utomlands nu i februari och det hade varit riktigt skönt att ta med en surfplatta för att titta på film samt läsa böcker. Skärmstorleken har ingen större betydelse, men den får gärna vara så tunn som möjligt.

    Det viktigaste för mig är vilka videoformat som den klarar av. Jag hade en LG Optimus 3D tidigare och den tog verkligen allt, jag behövde aldrig konvertera om filmer/tv-serier innan jag la in dom. Jag kunde ladda hem en 720p-film i mkv med dts-ljud och LGn spelade upp det utan problem och helt utan lagg i den inbyggda spelaren.

    Jag har därför tittat lite på LGs platta, men LG ligger ju ljusår bakom de andra tillverkarna gällande vilken android-version som finns tillgänglig och den känns inte så spännande.
    Transformer Prime verkar också klara av precis det jag behöver en platta för, men där avskräcker priset mig en aning eftersom den blir så dyr med tangentbordsdockan.

    Nu kommer jag troligtvis endast spela upp dvd-rippar och HDTV-rippar nu när jag åker iväg, för att spara så mycket plats som möjligt.

    Hur är det med de mindre kända tillverkarna, de från Kina? Priserna på dessa är ju väldigt lockande, men de ska ju också klara av att spela upp en film utan problem. Klarar dessa av det ifall man laddar hem en bra spelare från market? Det är som sagt film och tv-serier som är det viktiga för mig, behöver en mediaspelare helt enkelt.

    Är det någon här som har en surfplatta som utan problem kan spela upp högupplösta filmer/tv-serier utan att behöva konvertera dessa innan?
     
  2. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tillägsfråga:

    Hur länge ska vi ha is i magen nu när det lanseras brädor på löpande band i Vegas? När tror vi att priserna på nuvaranjde plattor kan börja krypa neråt?
     
  3. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag rekommenderar inte någon platta med tegra 2 ifall du vill kunna spela upp 720p mkv ordentligt bara så du vet.
     
  4. Saibot

    Saibot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Själv väntar man på Transformer Prime, det kanske kan vara ett alternativ?
     
  5. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Sydeu: Precis det jag misstänkte, får nog bli en tegra3. Jag hade iofs inga större problem med TV-serier i 720p på min Optimus 3D.

    Hemligsomfan: Ja nu börjar ju tegra3-plattorna dyka upp. Transformer Prime känns riktigt intressant, och snart släpps väl den bättre versionen med fungerande GPS o.s.v släpps. Så man kanske rent av kan hoppas på en prissänkning på den lite sämre Primen?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.