Samma sms till flera samtidigt?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av tompasworld, 19 jul 2009.

  1. tompasworld

    tompasworld Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    Första gången jag kikar in i det här forumet så jag hoppas jag postar i rätt subforum.

    Jag har en HTC Magic (via 3) sedan några veckor.

    Ganska ofta har jag behov av att skicka samma (arbetsrelaterade) sms till flera samtidigt.
    På min gamla Nokia N95 fixade jag det genom att göra kontaktgrupper och sedan bara välja gruppen när jag skulle skicka sms´et.

    I Magicen verkar det inte funka så. I messaging så verkar jag bara kunna skicka ett och ett per gång.
    Pga detta letade jag på Market och hittade Text easy vilket kunde skicka till fler samtidigt, dock skickade den sms´na som mms, vilket inte är bra då alla jag skickar till inte kan ta emot mms.
    Letade vidare på Market och fann Handcent sms. Handcent sms har också visat sig skicka dessa sms som mms.
    Finns det något sätt eller applikation som kan skicka samma sms till flera samtidigt utan att det blir mms av det?

    Tacksam för all hjälp jag kan få.

    - Tompa
     
  2. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    om du trycker på kontaken du lagt till före smset så ploppar det ner och du kan lägga till en till.
    Finns även program för sms som gör det smidigare med kryssrutor, tex handscent och chompsms
     
  3. tompasworld

    tompasworld Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    Tack för ditt svar. Jag skall testa detta.
    Jag testade dock chompsms i går med ett par sms. Ett sms skickade jag till en person och ett annat sms till 8 personer. I båda fallen skickades sms´et 39 gånger per sms, vilket blev väldigt pinsamt.