ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Mr.Egg

Mr.Egg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:

MINA ENHETER

Hej drog precis in v4 och det ar lite knas. Kan inte tanka filer storre an 2mb fran market och ansra stallen.den sager att jag behover wifi och att jag ska lagga nedladdningen i ko I vantan pa att jag kopplar upp mig

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Läste du första post? V4 är Beta. Om du har för avsikt att använda tel för dagligt bruk så avråder jag er till det i dagsläget då det är för många buggar och problem. Ber er vänta tills en stabilare rom.

3. Mr.Egg

Mr.Egg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:

MINA ENHETER

Jo tack. Hade problem med min forra galnet rom tankade och installerade senaste stable fran galnet. Hamnade I bootloop och stressade och tog forsta basta har ifran swedroid. Inte sa smart jag vet. ska losa det nar jag kommer hem fran jobbet. Kan iaf messa.
    Har du nagot tips for en stabil ics?

4. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du måste flasha weekly först innan du kör in stable ICS , skrivit detta bra många gånger nu och även i första post ;) Se install guide

äkta ICS eller ICS framework?
    galnets ICS stable är bra men den bygger enbart på ICS framwork och är alltså inte en full ics version. vill du ha full ICS kan du testa RC1 som är bra både i batteritid och stabilitet.

5. evilpenis

evilpenis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Har fått lite strul med min stable nu :( 720p filmer filmade med kameran har börjat hacka rätt rejält.. kör även med glitch v13 kernel på 1.3ghz atm.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:

MINA ENHETER

Laddade ner Swype igår för att testa det igen efter typ ett år med SwiftKey. Dock får jag inte versionen som finns i första posten att funka.
    När jag skriver med Swype och är klar med ett ord blinkar ramen runt tangentbordet till i blått och inget skrivs.
    Någon som har någon fin lösning på detta? Eller någon som använder något tangentbord som funkar bättre än SwiftKey? Får i 4/7 sms skicka ett kompletterande sms med översättningar på autocorrections som är helt galna...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Swype som funkar MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

wuqqs gillar detta.
  8. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  9. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    GalnetMIUI in 2012: A Roadmap

Galnet och teamet har gått ut med ett meddelande gällande året som gått och för 2012 om deras fortsatta utveckling och idéer. Källa

Citerar även inlägget här:

GalnetMIUI in 2012: A Roadmap

"With the rapid growth of our rom over the last few months, even we have been surprised at just how popular our rom has become. We honestly never thought it would ever get to this stage!

With the increase in popularity came more downloads, obviously. This has lead to increased costs of producing the rom for free, especially since this is now spread across 5 different servers! Since the costs have been rising, we have been looking at ways to make the rom at least pay for itself. As you all know we have the groupies, which was designed initially to use donations to cover costs and also to invest in new devices. This has been quite popular, but the donations we receive from people becoming groupies hasn't been enough to even cover our costs (and we have done our level best to keep them as low as can possibly be), and as a result, we've been thinking of ways to increase the income to at least let the rom pay for itself.

Now, I know you're probably cringing at the thought of us introducing paid services, but it's not actually as bad as you think. We've done our best to make this as fair as possible for everyone!

Since this is still a draft roadmap, it is subject to change at any time.

Cloud Based Storage

This will be a feature that will be a paid service. There will be a phone based app that will sync with the cloud server and you'll be able to store contacts, files, etc. remotely.

This will be sold on the Android Market, making it available to all Andorid users, not just GalnetMIUI users. The minimum term for this is a 12 month period, and is renewable annually.

As for groupies, those members who are currently groupies will be awarded one year of cloud storage as a thank you to them helping us keep going.

There will also be a new Groupie tier as well. The existing tier will be for those people who wish to become a groupie, but do not want cloud storage, and the new teir will include a one year cloud storage subscription by default.

All cloud stroage users will also get an @miuiscotland.co.uk email account as well!
    More details on this will become available as they are finalised.

GalnetMIUI ROM Kitchen

We understand that quite a few of you like to spend time removing things that you feel bloat the roms that we produce each week, so this will be a way for you all to get the rom exactly as you want it.

A complete new set of Internet Solutions to be offered!

Since Galnet's and my skillset originates in the Internet Solutions Industry, we have decided to merge our companies and begin offering a full suite of solutions, with the merge name being GalnetMIUI.

This is an organic evolution of merging our businesses since the logo that you all have come to know is already a blend of Galnet Internet Services and Chameleon Webhosting.

The primary list of services that we intend to offer are as follows:

Hosting
    - Choice of 4 datacenters from around the world (UK, US, Sweden, and Australia) - This is to allow you to locate your site as close to your target audience as possible!
    - Choice of Shared, VPS (Virtual Private Server), Semi-Dedicated, and Fully Dedicated hosting platforms
    - Domain Management solutions, SSL, many more other hosting related services as well!

Web Design
    - We will be offering a range of web design packages, all of which will be detailed in the future as details are finalised.

Consultation
    - We will be providing a service that allows people or companies who are trying to decide whether to simply redesign their site, or have a new site made up, to come to us for feedback. We will totally review the site in question and will report back on suggested changes that we feel would benefit your site and allow you to maximise its potential.

SEO services
    - These days, good SEO is vital, and we're here to help. We will be aiming to provide top notch SEO services on top of everything else we provide.

More information will be added as details are finalised.

Broadband for UK Residents.
    We will be offering a complete broadband package for all users who are resident in the UK. specs such as speed and cost are yet to be determined.

What does this mean for the ROM?

This is the bit I'm certain you'll all be worrying about the most, so I thought I'd explain it to put any worries/fears at rest.

How does this affect the rom: It doesn't.

Will the roms still be free?: Yes, absolutely. We have always said the final versions of the roms will be free, and we continue to stand by that.

Will there be any changes to the release schedules?: No. The weekly releases will still be released each Friday (where practicably possible), and the Stable releases will be updated when we feel that we have done enough to ensure an as close to bug free experience as possible.

Basically, this is all extra things that are being added alongside what we already do. While there was the avenue of charging per download, we felt this wasn't the best idea when looking at it from your perspective.

Conclusion

As I've said already, this is simply a draft roadmap of where we aim to go in 2012, and will be adding to this as things get finalised, and more detailed plans of each new service/feature as they are developed further. We may also add new features/services and remove others, so please don't take this as being set in stone yet. It's very early days as far as this list go."

Last edited: 31 dec 2011
  10. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    MIUI V4 ICS 12.1.1 http://downloads.galnetmiui.co.uk/12.1.1/miuiscotland_V4-I9000-12.1.1.zip Notera att detta fortfarande är i utvecklingsstadiet så problem kan förekomma. install guide och info finns på första post som vanligt.

- Camera Fixed (Recording and Playback)
    - Data Working (Takes a few minutes to kick in)
    - WIFI Working
    - Audio Working
    - Video Playback Fixed
    - Bluetooth Working
    - HW Included
    - Sensors Working
    - Make and Receive Phonecalls
    - Volume via Headphones Fixed

Last edited: 1 jan 2012
  11. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:

MINA ENHETER

Är det någon som provat den senaste och har några åsikter om den?
    Jag är sugen på ICS men använder telefonen dagligen och har inte råd med att något börjar strula. Väntar därför av naturliga anledningar på en stabilare rom som fungerar för dagligt bruk.

Det är dock alltid kul att följa utvecklingen för varje update så man vet om nästa flashning ligger närmare eller längre ifrån vid varje release.

Det ser ju bara ut som att det är TV Out som spökar enligt första posten - onekligen lovande.

12. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:

MINA ENHETER

Någon annan än jag som tycker att luren blev fruktansvärt seg iom senaste weeklyn?

13. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Håller med. Ska köra med Tornado rom tills en riktig ICS kommer.

14. evilpenis

Mottagna gillanden:
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Har lagt in V4 nu men har ett skumt problem.
    Den låter mig inte logga in med migg gmailkonto.

Direkt när man skall fylla i mail och lösenord så kommer det upp en ruta med "a new notification received, you can drag down the status bar to check detail" så tangentbordet försvinner, så man kommer alltså inte åt att skriva (om ni förstår vad jag menar).

Edit: lyckades lösa det genom att bara köra på engelsk inmatning för att sedan lägga till svenska igen.

Last edited: 10 jan 2012
  15. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    V4 I9000 2.1.11 Change Log:

- Data now working
    - Ram tweaks
    - Startup Wizard added
    - Other small tweaks

Not working or FC's

- Data Usage in Settings
    - Video recording (Broke for some strange reason..)
    - Themes
    - calendar sync

Rom can be used daily if the above issues not bother you!

http://www.galnet.co.uk/miuiscotland_V4-I9000-2.1.11.zip

Last edited: 11 jan 2012
  16. Itchy

Itchy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:

MINA ENHETER

hur är flytet på v4 då conny?? har du hunnit testa??

17. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har faktiskt inte testat den ännu så jag kan dessvärre inte ge dig något svar på den frågan än. Jag tänkte lägga in den under dagen och testa. Någon som redan har testat V4 2.1.11 får ju givetvis skriva en kort recension till itchy och de andra, om inte så kan jag återkomma med ett utlåtande under kvällen.

18. evilpenis

Mottagna gillanden:
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Har 2.1.6 inlagd nu, måste man köra en total wipe om man uppgraderar till 2.1.11 ?

19. conny85

Mottagna gillanden:
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja det bör du göra för att utesluta bootloop och FC.. Ta backup på appar / inställningar innan så kan du återställa vid tillfälle.

evilpenis gillar detta.
  20. evilpenis

Mottagna gillanden:
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Ah, då orkar ja inte pilla med det ;) då får 2.1.6 vara kvar då det funkar riktigt fint för mig :)

Enda strulet är att Pimp My Cpu inte vill starta :/