ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Itchy Jag har inte hunnit testa V4 2.1.11 ännu som jag skrev i morse att jag skulle göra, dök upp lite annat som var mer prioriterat. Dok så fick jag lite info om vad som strular med 2.1.11 releasen från andra användare.


    - can't turn screen on with the home button
    - settings data usage fc (known) however if you go to data usage via[wireless & networks] [more...] you see the options, though they're greyed out.
    - external SD is found trough [root explorer] not [file explorer], in emmc, music app can find the music so it works fine.
    - calandar doesn't sync gmail, does sync other email
    - the [3g-2g] toggle doesn't work
    - no root acces (even after activating in settings)
    - pimp my cpu app fc, so no o.c./u.v.
    - navigon fc
    - video recording fc (known)
     
  2. Itchy

    Itchy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tack conny. Jag sitter dock redan o pillar med v4 och jag gillar den faktiskt dock så är vill inte hemknappen starta skärmen och har haft 2 random reboots varav den ena till cwm:eek:. men helt okej flyt i v4 dom är helt klart på rätt väg
     
  3. evilpenis

    evilpenis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Nått är tydligen skumt med V4 för mig, folk ringer till min telefon, men inget händer på telefonen.

    SMS funkar dock att få och skicka.

    Funderar på att byta tillbaka till Stable, är det bara att lägga in den på minneskortet och flasha om i CWM?

    Sedan undrar jag en till sak, efter att ha flashat fram och tillbaka en del så har det blivit en drös med skräpkataloger, går det att rensa hela telefonen typ som när man formaterar om sysdisken på datorn? :)
     
  4. Itchy

    Itchy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag undrar vart weekly builden är??

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    I första post som vanligt ;) http://ota1.miuiscotland.co.uk/ota/2.1.13/miuiscotland_I9000-2.1.13.zip


    Som sagt så är V4 en beta ännu.

    nej du måste vara på en weekly release innan du kan flasha stable. detta står även i första post.


    Det beror på vad det är för kataloger men går garanterat att ta bort så länge det är "skräp"..
     
    Last edited: 14 jan 2012
    evilpenis gillar detta.
  6. evilpenis

    evilpenis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Tänkte byta tillbaka till antingen stable eller weekly.
    Så om jag väljer weekly så räcker det att flasha om bara som jag gjort tidigare?
     
  7. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    weekly:
    för att utesluta bootloop gör du full wipe eftersom du är på ics miui just nu och därefter flashar weekly.

    Vill du gå till stable utför du full wipe , flasha weekly , boota upp , tillbaka till cwm , gör ingen wipe utan enbart flasha stable , boota upp.
     
  8. Itchy

    Itchy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack Conny men när la dom upp den?? Jag har kollat hur många ggr som helst igår och idag :-D

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Inga problem. Idag för någon timme sen kom 2.1.13 , innan dess fanns 2.1.6 under fliken "download" i första post precis som vanligt där alla releaser hamnar.
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ikväll hände något riktigt fantastisk som jag drömt om att få uppleva under en längre period nu.

    Som ni alla vet så har jag haft denna tråd och representerat galnets rom under en period nu och jag är riktigt tacksam för att ni alla hjälper till att hålla denna tråd vid liv..

    Detta har uppmärksammats av Galnet MIUI Scotland team som visat sin uppskattning genom inlägg här i tråden där dom förmedlar sin tacksamhet till oss..

    Jag vill meddela att jag fick förfrågan ikväll att få gå med i Galnet MIUI Scotland team där jag kommer fortsätta arbetet med support frågor och bistå med hjälp samt förbättringar då vi är väldigt aktiva och duktiga på att rapportera in uppmärksammande problem som uppstår.

    Givetvis är detta en stor ära för mig och jag tacka givetvis ja till erbjudandet och därmed kommer vi fortsätta arbetet med att bistå med support och nya releaser där vi blickar framåt mot en ljusare framtid.

    Jag hoppas intresset för denna fantastiska rom kvarstår och även ökar i takt med att förbättrade releaser släpps.

    Denna nyhet kanske inte låter så otrolig i era öron just nu men jag vågar nästan garantera att detta kommer bli ett fint 2012 för våra SGS I9000 tillsammans med Galnet MIUI för oss svenska användare. Som ni förstår så kan jag inte gå ut med mer information men jag hoppas verkligen vi håller detta vid liv då det är (i allafall i mina ögon) en av dom bästa romarna som ständigt utvecklas till det bättre hela tiden.

    tack ännu en gång till alla som stödjer denna tråd och galnet miui.
     
    Last edited: 14 jan 2012
    ulsa, Itchy, Snusdus och 1 annan gillar detta.
  11. galnet

    galnet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    I've always praised Consan for the work he does to make sure that you are updated with what's happening within the world of Galnet MIUI Scotland. Even with us having our own site, and forums, Consan always has came across here and updated you all.

    We at Galnet MIUI Scotland have found this to be more than what anyone could do to keep the site alive and people up to date with the latest roms.

    Therefore we can only say Consan welcome to "Galnet MIUI Scotland", it will be a pleasure working with you.!

    Regards,
    Mathew (Galnet)
     
    evilpenis, narenback, ulsa och 5 andra gillar detta.
  12. Månne

    Månne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ja du har lagt ner otroligt många timmar till att ge alla android användare support samt att du har ett otroligt brinnande intresse för att både hjälpa och förbättra romen.
    Och eftersom att jag känner dig bra som vän så vill jag säga att detta är du väl värd
    och jag vet också att du kommer tillföra Galnet och alla users av i9000 all
    den hjälp och support även i framtiden.

    Grattis Conny!
    //Månne!
     
  13. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Är mycket väl medveten om at V4 är en beta - men hur kan det komma sig att jag inte kan komma åt SIM-kortet när jag startar telefonen? Det kommer aldrig upp att jag ska slå in min pin-kod. Således står det hela tiden - Emergancy calls only. Ngn som vet hur jag kommer runt detta på lämpligt sätt?

    Känner att ICS är ett enormt hopp från GB och ser verkligen fram emot när MIUI fungerar så som alla användare och utvecklare önskar :)
     
  14. Itchy

    Itchy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Faan vad kul!! Det är du verkligen värd Conny!! Nu är det väl nästan ett måste att få till svenska på denna rom?? Så mycket kan ju inte skilja mellan dom olika modellerna??

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  15. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det där är ett litet udda fenomen , jag har hört att fler råkat ut för samma sak medan andra inte alls haft det problemet. Verkar skilja sig mellan olika användare. Jag ska luska lite och se om det går att lösa på något sätt . Jag är inte så insatt i V4 ännu då den inte gått så varm på min tel.


    Man tackar Roger :)


    Tack Itchy. Ja det är riktigt kul och en ära att få vara en del av galnet MIUI.
    Det kommer bli förändringar ;) mer kan jag inte säga i dagsläget, men jag är helt övertygad om att vi inte kommer bli besvikna vad som kolla skall :)

    Detta kommer bli kanoners..
     
    Last edited: 15 jan 2012
  16. pussla

    pussla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo !

    Sitter just nu med MIUI-Galnet Stable 2.9.23.
    Om jag vill lägga in ICS Stable 2.11.26, är det bara peta in den på telen och flasha i Recovery?
     
  17. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    I vanliga fall hade det gått utmärkt men senaste stable har ett lite speciellt tillvägagångssätt.


    Ladda ner en weekly release , tex senaste som finns i tråden, tillsammans med stable 2.11.26. Lägg filerna på sd kort.


    * flasha weekly , boota upp

    * tillbaka till cwm , flasha stable 2.11.26 boota upp.

    Får du bootloop av denna process så gör du en hel wipe i cwm innan du flashar weekly , boota upp till cwm och flasha stable .

    (om du vill spara all data / appar så gör en backup med appen "backup" som finns i mappen tools. ( denna backup återställer du när du är på senaste stable igen)
     
    Last edited: 15 jan 2012
    pussla gillar detta.
  18. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med. Använder själv inte Galnet då jag har en Desire, men jag brukar kolla läget i tråden då och då, och man kan inte annat än lyfta på hatten för Connys engagemang. Helt rätt att han blir involverad i Galnet imo. Grattis!
     
  19. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tack så mycket. Verkligen kul att så många uppskattar min hjälp på ett bra sätt :) samtidigt hoppas jag att ni fortsätter att vara nöjda. Detta motiverar mig att bli ännu mer involverad , och vore det inte för er skulle jag inte vara där jag är idag. Så tack ska ni ha.
     
    evilpenis gillar detta.
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har laborerar lite med senaste V4 och kom fram till att om jag flasha 2 gånger så fick jag möjligheten att slå in pinkod och därmed får både data connection och nät täckning..

    cwm:

    * wipe data/factory reset + dalvik + partition

    * Låt tel boota ( kolla om pinkod frågan kommer, gör den inte det flasha gör åter. Nedanstående gäller även om bootloop uppstår)

    * wipe data/factory reset + dalvik + partition.

    Testa detta först, funkar inte det så har jag en annan lösning på hyllan ..
     
    Last edited: 15 jan 2012
    wuqqs gillar detta.