Dina åsikter om din HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av robot, 19 mar 2010.

  1. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ärligt talat väntar jag mig inte mkt till spelupplevels från någon av dessa lurarna, mest pga jag har svårt att tro det ska vara roligt att spela på en touchscreen telefon om man inte har hårdvaruknappar att använda. Ser dock fram emot att ladda ner nån schysst arkanoid klon, det borde funka fint med den optiska styrkulan :)

    Och vet inte heller om jag nånsin kommer känna att jag saknar de där extra hästkrafterna som finns i Desire, i grund och botten handlar det bara om "varför köpa sämre när jag kan få bättre för samma pengar" o_O

    Var förresten och kände på en Legend för en timme sen, den e nice alltså... Blev förvånad över hur pass tunn den var, även om jag läst specsen så har jag inte upplevt den så tunn när jag sett den i olika filmer. Blir det denna jag bestämmer mig för kommer jag känna mig helnöjd, men måste lägga band på mig. Jag har väntat typ sen oktober förra året på att dessa mobilerna ska komma, då kan jag vänta ett par veckor till för att jämföra dem ordentligt :P

    // Andreas
     
  2. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tog beslutet baserat på alla recensioner av Nexus One, där de om och om igen prisade den underbara högupplösa skärmen. Visst är det samma skärmtyp, med samma färgåtergivning, på Legend. Prisskillnaden för mig är inte tillräckligt stor för att jag skulle välja en Legend, när Desire har såpass mycket bättre specs across the board.
     
  3. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter lite ponerande känner jag att såpass praktisk som Legend'en kändes med sitt format har jag nog motivation att köpa den istället. Inget bestämt än, jag SKA känna på desire också innan jag tar beslutet. Men om desire'n inte lever upp till just hur praktiskt formatet kändes på Legend, så känner jag just nu att jag kommer välja storlek/format/användbarhet framför hästkrafter i det här fallet, dvs Legend. 1hands användning är inte att underskatta, en telefon/kalender/osv skall vara användarvänlig.

    EDIT: Storlek spelar roll :) är helt klart en anledning till att jag slutade intressera mig för t.ex. nokias N900, vem fasen orkar bära runt på en sån tegelsten?

    // Andreas
     
  4. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Så tänker jag också, good man. :)
     
  5. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick samma mail i morse och skickade ett till där jag bad om att få kolli-id. Fick svar en halvtimme senare och nu sitter jag här med min nya legend :D. Lite dåligt dock att inte kolli-id skickades med direkt.
     
  6. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blev lite orolig nu när jag skulle stoppa i simkort, batteri och minneskort. Allt gick bra men när jag skulle stoppa in minnes så tryckte jag till tills det klickade men nu sitter det stumt fast och får inte att få ut, dvs går inte att tycka in det så det ploppar ut. Vågade inte röra det mer utan satte telefonen på laddning nu så får vi se hur det fungerar sen.
     
  7. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Mailade också och fick kollid idag med.
    Betalade 4169kr så att dom har höjt den nu.
     
  8. Johankp

    Johankp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    återkom gärna med hur ni upplever batteritiden, har läst att den inte är den bästa :(
     
  9. Johankp

    Johankp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fanns redan en annan tråd såg ja nu ang batteriet :)
     
  10. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Efter att ha känt lite på brorsans Legend, så har jag nog bestämt mig för att köpa en sån. Istället för en Desire. Visst, det blir nästan samma pengar. Men lite sämre hårdvara. Men jag gillade unibodyn på Legenden, så därför får det bli en sån. Sen såg den ganska bra ut och låg riktigt bra i handen, det är ju också värt lite.
     
  11. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Min beslutsångest mellan legend och desire raderades ut fullkomligt när jag igår hittade en 2 dagar gammal legend för det underbara priset 3800:- inkl allt + kvitto. Och allt detta bara 4 mil från Linköping... Röta eller?!

    Sämre blev det inte när säljaren i princip själv prutade ner det till 3400:- (!), så nu sitter jag här med en fullt fungerande legend och har t.o.m. hunnit mecka med den i 2-3 timmar.

    Jag är inte van vid Android än, men min första känsla som jag fick från Elgiganten ett par dagar sen håller i sig fortfarande. Mycket pill återstår tills jag blir nöjd, men måste ju säga att i alla fall scandinavian keyboard är guld!
     
  12. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER


    vad härligt för dig inte alls dumt pris :)
    Ska hämta ut min idag efter jobbet.
     
  13. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grattis! :) Jag kan säga att jag gör inte annat än väntar på att desire'n ska komma ut så jag kan jämföra dem ordentligt. Känner verkligen att legenden e den jag dras till men måste som sagt jämföra dem annars får jag ge mig själv en örfil för dåligt tålamod:P Men vill ha en android NUUU!

    // Andreas
     
  14. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Var och kände på en Legend i butik idag och jag säger bara WOW !
    Materialet och finishen var helt underbar och kombinationen av Aluminium och plast/gummi var snyggt integrerade i enheten. Kändes väldigt solid och bra i handen så det här kommer verkligen att bli en Legend ..
     
  15. Nickolino

    Nickolino Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blir galen :D. Min Legend sitter fast i en postterminal 2 kilometer från mig och eftersom man inte kan åka dit för att hämta paktet stannar den där över helgen blir man lite förbannad. Jag vill ha nuuuuu!!!!
     
  16. JadedHeart

    JadedHeart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet att det ska fungera så här men det gör tyvärr inte det, iaf inte på Legend. Trots att jag stänger av den så går det utan problem att koppla upp sig på nätet!

    Mycket fundersam på varför... det suger!
     
    Last edited: 26 mar 2010
  17. immmarn

    immmarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte mig min Legend igår och är fruktansvärt imponerad! :) , aldrig ägt en HTC innan enbart användt mig utav Nokia och SE, men Legenden slår allt asså :)
     
  18. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Hejsan ni lyckliga Legend ägare!
    Jag är nyfiken på hur bluetooth fungerar med Legenden och då syftar jag på er som använder Stereo Bluetooth Headset. Hur fungerar parningen (fritt översatt) och anslutningen mellan telefonen och hörlurarna, är det bra kvalitet på signalen?
    Skriv gärna va ni använder för headset också. Tack på förhand.....
     
  19. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter två dygn med min Legend känner jag mig rätt frälst. Underbar lur i både hård och mjukvara. Det enda lilla negativa jag kan tänka på är att kameran inte är den bästa men det är något jag kan leva med.
     
  20. text

    text Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har nyss köpt en och gått från iPhone och jag är grymt nöjd med Legend. Som alla säger så känns den oerhört solid och kvalitativ!

    Jag undrar bara över två grejer -När jag lägger ifrån mig luren och den går i viloläge och jag inte gör nå med den på ca 30minuter för att sedan ta upp den och trycka igång den. Då har min WiFi symbol uppe i statusbaren försvunnit så tar det ett litet tag sen kommer den fram. Betyder det att WiFi inaktivares när den ligger i vila en längre tid? Jag får ju mail och grejer även fast den ligger i vila så då kanske den hämtar det över mobilnätet?

    Sen undrar jag också om det finns nån app på Marketplace eller något ställe i telefonen där jag kan se hur mycket data som skickats och tagits emot över 3G/E nätet? Gärna som jag kan återställa också manuellt månadsvis bara så man har ett hum om hur mycket datat trafik jag brukar.

    Tack & bock