köpa ny laptop

Diskussion i 'Off Topic' startad av frisedel, 4 jan 2012.

  1. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    ja jag är på jakt efter ny laptop då denna fina gamla låda är sedan 2006 och även om den kan hänga med ännu så vill jag uppdatera mig INNAN allt går sönder. ;)

    jag satte mig på prisjakt och sate in lite sökkriterier för nya laptopen.
    Brbara datorer - Hitta de bsta priserna, information och omdmen
    men om man ökar skärmen från 15" till 15,6" så kommer det fram mera at välja mellan. DOCK vill jag ha en som inte är för stor, så 14" är nog fan max..

    det jag vill ha är ju dedikerat grafikminne och bara där faller det ju bort massa dessutom är budgeten upp till 7-8k (om det är FAN så bra så 9k)

    jag har inte full koll på vilka siffror som betyder vad, svårt att få in massa siffror som för mig är abstrakta. så om någon vill rekomendera en dator, kan ni väll även även förklara varför den och vad som gö den bra specifikt så jag fattar. :D

    jag vet. inte så dåliga krav och frågor.

    hoppas någon kan hjälpa mig reda ut hjärnan.

    /Johan
     
  2. Droid113

    Droid113 Guest

    Varför filtrerar du så mycket? Antal minnesplatser märker du inte av förrän du eventuellt får för dig att sätta i mer minne. Att filtrera bort vissa märken(som i många fall är bättre än dem du inte filtrerat bort) är inte heller nödvändigt.

    Här är iallfall mitt förslag. Quadcore sandy bridge och RHD 6630 med 1 GB dedikerat minne för 7790:-. Dock så bör du installera W7 från en egen skiva eller installera CCleaner för att slippa den malware som HP envisas med att skeppa sina datorer med.
     
  3. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    ja efter att ha tagit bort lite filter så är det nu 43 istället för 41.. så nja.. ;)

    hp envy 14-2090eo är en jag har övervägt.. men jag har också hört lite dåliga saker om hp och deras förmåga att leverera dåliga fläktar som inte räcker till för datorn.

    givet prestandan på den du länkade till, finns det någon som kan rekommenderas fast med erkänt bra fläktar?
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du borde skaffa kylplatta till laptopen eller annat externt kylmedium.
     
  5. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    vet inte om jag ska köpa en dator med DÅLIGA fläktar bara för att sedan köpa till något som jag inte behöver om jag köper en dator med bra fläktar..

    eller har HP kommit över sin rädsla för att kyla datorer? har de lyckats tillslut? nu ska jag inte kasta allt för mycket sten på dem då jag inte äger en HP själv, men finns där någon som gör? någon som har en med bra fläktar?
     
  6. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Last edited: 7 jan 2012
  8. Gustafii

    Gustafii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min fråga är vad du ska använda datorn till? Ska du spela så tycker jag att 8k för en laptop är för lite, men för de pengarna kan du däremot få en bra stationär. Om du inte ska spela så tycker jag att du nästan borde lägga till 1k och köpa en mac eftersom de krånglar minst och fungerar bäst enligt mig. Men smaken är som baken. Mitt tips i på en dator är dock denna från www.proshop.se . Core 5i , 6 gig ram samt lite annat smått och gott.
     
  9. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera en Asus. Kollade noga på tester och Sweclockers innan jag slog till på denna (dock 15"): Komplett.se - ASUS X53SV 15.6" HD Kostade 6695kr. Såg att den inte finns kvar i sortimentet nu, men liknade finns ju..
    Den är riktigt tyst, hördes knappt att fläkten va igång, samt sval!
    Min Dell låter som tusan och blir glödhet om man pressar den lite..

    Nu skickade jag dock tillbaks den på öppet köp då jag blev sugen på en surfplatta i stället och får dras med Dellen tills den brakar ;) MEN jag kommer nog till 95% välja en Asus igen.