HJÄLP! TOG BORT ALLT PÅ TELEFONEN SÅ DEN STARTAR INTE!

Diskussion i 'Xperia X8' startad av xperiax8osv, 8 jan 2012.

  1. xperiax8osv

    xperiax8osv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena har en Sony Ericsson Xperia x8 som jag hade installerat android 2.3.3 gingerbread (något sånt) på men iaf så skulle jag återställa hela telefonen så att jag skulle få android 2.1 men i alla fall så använde jag xrecovery och tog bort allt som man kunde ta bort sen starta jag om telefonen och tänkte inte mer på det men då kom problemet att den aldrig startade utan bara stannade på Sony ericsson texten med vit text... har försökt med Pc companion men den stannar på andra steget. är det någon som har haft samma problem eller vet hur jag ska gå tillväga? isf hör av er :)

    Mvh// Xperiax8osv
     
  2. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    För det första måste det där vara den längsta mening jag någondin har läst, vilket starkt bidrar till hur förvirrande texten är. För det andra så måste jag fråga; exakt vad gjorde du när du "tog bort allt som man kunde"? Var det en fabriksåterställning, wipeade du cachen, vad hände exakt. För det tredje så har jag ingen aning vad "andra steget" är i pc companion, det kan vara värt att skriva lite tydligare.

    Trots att jag inte riktigt förstr vad du har gjort, vad du vill göra och vad som inte fungerar så kommer jag att ge dig lite tips baserat på vad jag tror du vill veta.

    Jag antar att du installerade gingerbread och nu vill ha standard 2.1 igen. Då gick du in i xRecovery och gjorde en fabriksåterställning till 2.3 (fråga inte mig varför...) och sedan kunde du inte starta. Om detta är ungefär vad ditt läge är ska du använda SEUS, PC companion suger och bör aldrig användas. SEUS (Sony Ericsson Update Service) borde inte vara alltför svår att hitta, du får googla lite.
     
  3. xperiax8osv

    xperiax8osv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får ursäkta för min dåliga meningsbyggnad. Seus 2.7.12.4 har jag testat men det är tydligen inte senaste versionen så får väll leta upp en nyare...
     
  4. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    2.12.1.13 har jag på min. Vad jag vet så uppdaterar den sig självt.
    Efter första loggan så syns versionsnumret i nedre vänstra hörnet.
     
  5. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Man kan inte i Xrecovery radera allt möjligt och tro att telefonen går tillbaka till original 2.1-ROM. När man flashar in en custom ROM så raderar man, byter ut, hela ROM:en utom kärnan. Så när du har raderat allt som gick så har du ingenting kvar.

    Original 2.1 måste flashas in den också, lämpligtvis med SEUS som sades tidigare här i tråden. Det är då viktigt att du verkligen följer instruktionerna SEUS ger dig till punkt och pricka.

    Lycka till! :)

    Edit: Det verkar vara väldigt svårt att hitta SEUS numer, kan det vara så att PC Companion har blivit mer kompetent? Annars ser det ut som att man får ladda ner SEUS avsett för en annan modell än Xperia.
     
    Last edited: 10 jan 2012
  6. ponanovn

    ponanovn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon, Tele2, Tre
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Tele2, Tre
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Använd flashtool för att flasha denna kopiera *.ftf filen till där du installerade flashtool i firmwares mappen och starta flashtool och tryck flash och välj den.
     
  7. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Vad jag minns så är det möjligt att "radera allt" så att man inte kan komma in i telefonen. Däremot kan man väl alltid återställa med seus sålänge man inte har låst upp bootloadern
     
  8. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jo, det kan man säkert, det var inte det jag menade. Jag menade att det inte går att återställa telefonen till original genom att radera alla filer man kan. Man måste ju flasha om den eftersom allt utom kärnan, kerneln, har skrivits över.

    Det var tänkt som information bara :)