Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

  1. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag var och hämtade min nya lur på Elgiganten idag, och detta exemplar hade perfekt skärm. Ingen gul färg och alla färger såg allmänt mycket krispigare ut. Sedan noterade jag att power knappen inte fungerade om man inte tryckte antingen väldigt hårt eller pressade med nageln, och gick för att lämna tillbaka den. Killen som lämnade ut den nya luren till mig kände på den, och syftade på att inget var fel med knappen. Jag såg att han pressade otroligt hårt, och jag sa att om han bara pressar som man gör vanligtvis kommer det inte fungera. Trots detta så fortsatte han pressa hårt på knappen och antydde att ingenting var fel på knappen. Efter en diskussion valde han att byta ut telefonen, och vid det här laget var han väldigt upprörd. Han plockade upp ännu en ny telefon och frågade om den såg okej ut, och jag var relativt chockad över hur upprörd han var, och ville bara därifrån, så jag tog telefonen, kände på knapparna och godkände. Väl ute ur butiken, när jag tittar på skärmen är den gulare än på min första telefon. Eftersom jag "godkänt" telefonen får jag alltså inte byta ut den, vad jag förstått. Fan vad irriterande, jag hade nästan hellre haft en knappt fungerande power knapp än denna extremt gula nyans.

    Jag får väl vänja mig. Men fan så jobbigt.
     
  2. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Gå dit en annan dag, tex en vardag, är säkert inte samma person där då, eller om du bor i en stad med fler elgiganten så gå till någon annan.
    Beskriv scenariot för dom, dom kommer säkert inte att bråka igen, särskilt inte om du beskriver scenariot för dom...
    Att du godkänt telefonen är inte något dom kan åberopa, det gällde ju power knappen, inte skärmen ;-)
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du godkände telefonen, visst. Det innebär att du tycker telefonen är ok i butiken. Det innebär inte att om du hittar ett annat problem med telefonen att du inte ska kunna få den utbytt.

    Bråka på bara, be att få prata med någon ansvarig i butiken. Oavsett hur många gånger din telefon blivit utbytt så ska den kunna blo utbytt igen om det finns något fel på den.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Min RAZR är helt perfekt, förutom två saker:
    När jag har hörlurar i min Razr och lyssnar på min mobil så får den för sig att ringa den senaste ringa och sätta på Voice command hela tiden.

    Har inte hittat något sätt att lösa detta. Det kan hända bara den ligger på ett bord med hörlurar i. Vill dock notera att det är hörlurar och inget headset.

    Vad kan det bero på? Kan det vara någon signal från hörluren som mobilen misstolkar? Eftersom det bara är när hörlurar är i, mobilen gör så :/

    Annars är det en sjukt bra mobil!
     
  5. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har Motorola OTA uppdateringar?
     
  6. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Yes, they do. Vi fick en uppdatering strax efter nyår om jag inte missminner mig.
     
  7. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Längtar till någon vettig ICS rom men det lär inte komma innan motorla släpper sin ICS till Razr? CM9??
     
  8. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

  9. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Redan när Motorola Razr lanserades talades det om att den skulle få upplåst bootloader. Förmodligen i samband med uppdateringen till ICS.
     
  10. pinnen93

    pinnen93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hlälp!!

    Min voice command gör likadant som någon annan skrev i sitt inlägg. Blir helt tokig:@ finns det något sätt att stänga av/avinstallera skiten så man slipper de? Mycket tacksam för svar!
     
  11. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Någon som har hittat snabel a @ i swype?

    tycker mej letat över allt utan att hitta, får skifta till norska om jag ska logga in någonstans med min mail ^^
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    På min galacxy s2 finns det när jag håller ned a tangenten eller på 123 knappen nere i vänstra hörnet :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Last edited: 29 feb 2012
  13. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Den har jag inte heller lyckats hitta, har letar en hel del efter den...

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Finns det någon inställningsknapp?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    tror helt enkelt det är en miss. hade den i sgs2 men finns inte i swype på svenska på razr ^^ nåväl får ändra till norska lite störigt bara.

    får väl skicka ett mail till utvecklarna för swype så de kan include den i nästa version till razr´n .
     
  16. Vey

    Vey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej är jättesugen på att beställa razr från dustin men är lite tveksam.. dels ska den ju ha frusit när man kör spel och så på den, är detta fixat via OTA? Och har alla fått den OTAn än? Verkade som att inte alla fick den när jag rotade upp gamla trådar från typ januari.. Det kanske är så att telefonerna levereras med den uppdateringen förinstallerad numera? Läste också att den ska vara sjuuuukt ömtålig, baserar detta på följande citat
    (saxxat från http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1091602-erfarenheter-av-razr/)

    och det känns ju inte jättebra? Vad är då poängen med kevlar? :P Tror ni det är något som kommer fixas med denna produkt? http://www.dustinhome.se/invisible-shield-motorola-razr-full-body/product/5010617109

    Någon som kan kommentera följande? (saxat från samma tråd som tidigare)

    Kanske också något som fixats med OTAn?

    Att mjukvaran krånglade i början är jag villig att bortse från ifall den nu är fixad, men om den får repor av att nudda typ luft så känns det ju lite tråkigt..

    Jättetacksam för svar, behöver ny lur för min trogna första generationens iphone håller på att bli trött :)
     
  17. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt att RAZRn skulle va särskilt ömtålig, visst blir de delar som vilar mot underlaget repiga om du lägger den på ett material hårdare än höljet, men så fungerar precis allt, du får köpa en telefon i diamant om du vill undvika det. Kevlar är nog mest en PR-grej som endast tillhör lite wow-faktor, Kevlar-duken ligger ju ändå mot komponenterna under, kolfiber hade skyddat mer då det fördelar tryck bättre. Jag har en känsla av att telefonen är lika hållbar som alla andra i samma prisklass, eller lite bättre då det nästan inte finns några lösa delar. Däremot är den fuktskyddad vilket är anledningen till att jag valde RAZR, finns annars bara i mid-eller low-end lurar.

    Blur använder jag inte då det är fult och laggigt, kör på LauncherPro eller Zeam Launcher istället så flyter det hur bra som helst!

    E du fortfarande osäkert kan jag säga att jag skulle välja RAZR igen om jag fick välja, finns inga alternativ, den är den bästa kompromissen enligt mig. Sen har jag inte sett någon annan telefon som skapar sån uppmärksamhet hos äppelfolket, å det är ju värt en del oxå! ;)

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
  18. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Jag vet inte heller vad det att den skulle vara ömtålig kommer ifrån. Alla telefoner kan sabbas om man har extra otur. Jag har tappat den, blött ner den, haft den i -25 i bilen över natten och allt jag lyckats sabba är att jag fått 2 mikroskopiska repor på displayen. Jag är nöjd för jag är ganska övertygad om hade jag haft en annan telefon så hade den varit totalkörd.

    Jag har min telefon sittandes i ett väldigt tajt fäste i bilen och jag har än så länge inte fått slitageskador på ramen. Och jag hade faktiskt räknat med att jag skulle få lite slitytor fast dom har uteblivit. Min telefon är med mig 24timmar om dygnet (om jag inte glömmer den i bilen ;-P ), aldrig avstängd, ligger i byxfickor, jackfickor osv och funkar som en dröm.

    Jag har testat i princip alla launchers på marknaden men har gått tillbaka till MotoBLUR för tillfället. Jag har inget lagg, funkar perfekt även med en massa widgets som uppdaterar titt som tätt. Sen vet jag inte varför andra tycker att det laggar. Jag kan däremot hålla med om att motoBLUR inte är snabbt men det anser inte jag vara lagg.

    Just nu har jag just nu endast ett fåtal spel på telefonen men jag har aldrig haft nåt som laggat hittills. Jag har däremot hittat spel som inte funkat överhuvudtaget men det vet jag inte vad det beror på. Jag har många spel men de flesta spelar jag hellre på SGTn pga den stora skärmen. Men jag har kört de mesta av spelen på min RAZR utran några som helst problem eller lagg. Tex spel som funkar på min är Shadowgun, modern warfare, NOVA, Tintin, Dragon fly, osv.

    Sen OTAn som kom i december har min telefon varit i princip buggfri, och dom problem jag haft har jag härlett till mina egna dumma påhitt!

    Efter att ha läst den refererade recensionen på Sweclockers kan jag inte tro att vi pratar om samma telefon. Den känns som ett måndagsex på mer än en punkt. Sen efter att ha läst hans problem med Smart actions kan jag säga att det är "skit bakom skärmen" inte ett program fel.

    Jag kör numera ICS CM9 på min SGT och jag är grymt imponerad av flytet och övrigt. Jag tror att RAZRn kommer att bli en ännu trevligare telefon med ICS.

    När det gäller skärmen är det som baken, delad. Man måste titta på den själv och bedöma den! Det finns inget rätt eller fel!
     
  19. Vey

    Vey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej skönt att höra :) Var och tittade på den i butik igen idag och stör mig verkligen inte på skärmen, när man trycker upp den i facet ser de kanske lite konstigt ut om man letar efter det, men så håller iaf inte jag min telefon normalt! Blir en beställning från dustin ikväll så man inte missar deras kampanj :money:! Tack för hjälpen!
     
  20. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kul att du blev övertygad! Uppdaterade till 2.3.6 ikväll och många av dom småsaker jag stört mig på är nu åtgärdade, till exempel flytet i Motorolas launcher. Nu blev den i princip perfekt!

    edit:
    Dessutom har dom lagt till @ i Swype i 2.3.6, vilket diskuterats nyligen i den här tråden :thumbup:
    Sent from my RAZR using Taptalk
     
    Last edited: 4 mar 2012