SmartWatch, en värdig uppföljare till LiveView ?

Diskussion i 'Sony' startad av twintin, 10 jan 2012.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Den ser schysst ut. Själv är jag sugen på att damma av min Liveview och börja köra den igen.
    Blir denna neat blir den min när den släpps. :)
     
  3. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    jag är mer intresserad av wireless headset pro som också presenterades samtidigt, särskilt eftersom jag har varit så nöjd med MW600 hittils. :)

    Men detta är också ett intressant tillbehör, dock känner jag inget behov av den.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Roligt att man skall kunna sätta igång kameran utan att röra mobben. Gillar nog den här prylen. Mest för att slippa ta upp luren ur fick hela tiden. He he
     
  5. DRo

    DRo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Man borde ju tjäna en del batteritid på den också? Går ju, som dragontrumpetare säger, att dra ner på antalet "Plocka upp mobilen och kolla om det hänt något".

    Möjligtvis att det blir en sånhär! Är lite försiktig dock då LiveDock (höhö) blev ett riktigt snesteg...
     
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    För att fota innerfickan (nä jag bara skoja). ;) :)
     
  7. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hm, jag som sitter med en ny LiveView. SmartWatch helt klart bättre designad. Lite skeptisk till priset om 149$ stämmer - det är typ en halv telefon.
     
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jaså, blev det, varför det? Men helt klart lite sugen på denna klocka är ja. :-)
     
  9. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan man använda den precis som en vanlig klocka? Är ju isf intresserad utav hur länge batteritiden räcker.

    Dessutom är ju frågan vad den egentligen klarar av jämfört mot min MBW-150 den vet jag har bra batteritid. Den visar vem som ringer sms och mail. Jag kan dock inte läsa varken sms eller mail. Men jag vet vem det kommer ifrån och att jag fått ett.

    Jag kan dessutom styra musiken på ett smidigt sätt, även volym. Skulle en sån här pekskärms klocka verkligen ge några särskilda fördelar? Jag antar att jag må dra fram mobilen likt förbannat om jag ska svara på mail eller SMS.

    Enda fördelen jag kan tänka mig är som sagt att man kan läsa mailet eller SMS och sedan bestämma sig för om det är värt att dra fram mobilen. Inte för att det är särskilt jobbigt XD

    Musik är väl också en sak som kanske skulle bli lättare att styra än med min MBW-150. Man skulle förmodligen kunna ha en scroll-lista att välja låtar ifrån. I min klocka kan jag bara ta nästa låt eller backa.

    Min klocka är ju dessutom snygg och funktionel som just en klocka... Denna pekskärms klocka lär dra ström som ett as och är egentligen inte särskilt snygg.
     
  10. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det lilla jag sett, så verkar det så.

    Low usage, 1 week
    Typical usage, 3-4 days
    Heavy usage,1 full day

    Betänk att till skillnad från din MBW-150, så kan funktionaliteten på denna byggas ut mha. appar på Market (t.ex. pulsmätare).

    Är styra musik, läsa mail och SMS det mest intressanta kanske du skulle kika på Smart Wireless Headset istället, för den kalar av det också, troligtvis till ett billigare pris + att du får ett BT headset vilket i sig är användbart.
     
  11. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej styr musik är väl inte det enda man vill göra. Men frågan är ju vad man egntligen ska göra med en "klocka". Jag menar om man ska göra nå mer avancerade saker så är det ju lika bra att ta upp mobilen.

    Kan någon svara på vad man egenltigen ska göra?
    Eller skit samma jag ser ingen rent praktisk nytta. Min egen klocka tycker jag är bättre den har den funktionalitet som jag tycker att man behöver/kan vara bra att ha.
     
  12. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Tanken är väl just att det ska avlasta och förenkla lite. Ligger mobilen på kontoret och du går in i fikarummet, så får du upp samtal mm i klockan plus att du kan komma åt saker som kalender utan att springa tillbaka.

    Eller om du är typen som sportar mycket eller i övrigt reser/rör dig mycket kan det även vara bra att ha klockan nära om luren ligger i en ryggsäck eller liknande.

    Jag känner väl lite som du att jag alltid har telefonen med mig och då passar nog inte klockan just mig. Fast tänker man kombon 7"-10" surfplatta med radiodel, ja då är nog den där klockan rätt bra att ha ;-)
     
  13. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Då får man inte ha långt till fika rummet eftersom räckvidden är 10m ;)

    Om man sportar eller bara har en inneficka i jackan så är det ju riktigt smidigt med att kunna styra mobilen litegrann med klockan, och i kombination med headset så är det ju även väldigt bra att man se vem som ringer. Men ärligt så där väl egenltigen den praktiska nyttan precis där.

    Jag har ju haft min MBW-150 i ett par år nu, jag köpte den för att jag tyckte att det var en häftig sak. Men har egentligen inte använt den så himla mycket ihop med mobilen. Använder den mest som en helt vanlig klocka. Men som sagt om jag är ute och går så är det ju faktisk lite praktiskt speciellt om man har mobilen i jackan.

    Tycker också det var lite dåligt av SE, för så fort de gick över till andriod så försvann stödet till klockan. Inte förens jag köpte min Xperia Pro och hittade en app på market fick jag det hela att fungera igen.
     
  14. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om inte allt, så i allafall väldigt mycke av det du kan göra med din telefon kan du göra med klockan. Styra kamera, initiera telefonsamtal (finns tom. en dailer såg jag precis), titta i kontaktlista, använda tillsammans med träningsprogram för att se puls, mäta distans mm. Eftersom funktionaliteten går att bygga ut så är det väl i princip bara fantasin som sätter gränser.

    Här nedan har du en lista med appar som man kan installera för LiveView (den äldre modellen). Kanske kan ge dig lite fler ideer.

    https://market.android.com/search?q=liveview&c=apps
     
  15. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
  16. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kanske vore något då displayen på min MBW-150 lyser så svagt att man inte kan se den, endast vid några tillfällen då belsyningen är precis rätt ser man något i den

    Synd som sagt bara att den här "smartwatch" har taskig batteritid om man bara vill använda den som en klocka. Dock så kostar den ju bara hälften av vad jag gav för min MBW-150.
     
  17. Jockemelen

    Jockemelen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det störta syftet som jag ser med Smartwatch är i första hand vid träning. Men frågan är ju hur bra den klarar av svett och eventuellt regn som kan komma då man är ute? Eller kan den bara användas när det är sol ute? :)

    Det känns för mig som en viktig fråga ifall man ska köpa en eller inte. Men annars är prylbegäret stort över denna så som Smart Wireless headset pro, jag är trött över att behöva ha en sladd som slingrar sig in i fickan och ställer till det!
     
  18. Culex

    Culex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4
    Platta:
    Nexus 9
    Övrigt:
    Zenwatch, Chromecast, Android Auto
    Hämtade ut min SmartWatch idag. (från Amazon)

    Känns som en kul pryl :)

    men kan väl tycka den känns lite "billig"-plastig (är den ju iof också),
    Upplösningen hade kunnat få vara bättre samt att det är en "special"-laddare som dessutom inte går att koppla in när man har klockan på armbandet.

    Vibrerar lite skönt när man får meddelande till telefonen så kan man ha den på helt ljudlöst, nice.

    Har inte hunnit prova den så mycket ännu men mesta verkar fungera bra med min HTC One X och förhoppningsvis kommer det lite fler roliga program till den framöver.
     

    Bifogade filer:

  19. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Tackar för infon.

    Det är alltså ingen vanlig micro USB för laddning eller missuppfattade jag dig ?

    Kom gärna tillbaka efter en tids användning och berätta om batteritiden.
     
  20. Culex

    Culex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4
    Platta:
    Nexus 9
    Övrigt:
    Zenwatch, Chromecast, Android Auto
    Det är inte vanlig micro usb utan en kontakt man klämmer fast. USB i andra änden.

    En rolig sak man fick med är en hållare för ett vanligt klockarmband.
     

    Bifogade filer: