Om skärmen

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av emilh, 13 jan 2012.

  1. emilh

    emilh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tjena
    Har fått en Galaxy mini white i samband med en bredbandsbeställning av Telia.
    Jag tycker telefonen är relativt rapp för att vara en basic-version, men undrar lite över skärmen. Om jag tittar på den helt rakt framifrån känns den ok, men vinklar jag telefonen bara liite åt vänster så ser det mysko ut. Svårt att förklara, men den blir väldigt "glansig" och svårt att läsa vad som står på skärmen. Syns bättre om man vinklar den åt höger.

    Är det bara det att det är en skitskärm på telefonen, eller är det nått annat?
    /E
     
  2. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Nej det ska vara så. Vad det handlar om är skärmens s.k. betraktningsvinkel. Färgerna blir som inverterade när man vinklar den åt vänster men fungerar bättre när du vinklar den åt höger. Det är som det ska vara (av outgrundlig anledning). Observera att Galaxy Mini dock är en budgetnalle.
     
  3. emilh

    emilh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jo, fullt medveten om att det är en budgetnalle, men svårt att inte kika på ens "vanliga" mobiler och jämföra. Eftersom den är förvånadsvärt rapp i övrigt, tyckte jag det var konstigt med en skärm med så usel betraktningsvinkel. Hade klarat mig utan bra färgmättnad, dålig upplösning etc, men har nog inte sett så här dålig skärm på många år.

    Men verkar vara en hyffsad mobil i övrigt så blir en utmärkt reservnalle
     
  4. Robbie

    Robbie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kollade lite. Vred hit och dit. Jag kan vrida den ca 30 grader åt höger och 45 grader åt vänster, sedan blir det svårläst.