Fråga: S2an som mediaspelare

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av eritoo, 3 nov 2011.

  1. eritoo

    eritoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan jag använda S2an som mediaspelare till min hdtv där hemma? skulle du rekommendera det? Hade du köpt en prime istället för en s2a om du ändå skulle köpa nytt?

    tack!
     
  2. Juggen

    Juggen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Självklart kan du göra det, bara att köpa till MHL kabeln!

    Ang. prime så är den ju nästintill snarlik i komponenterna men utöver det så kör den ju ICS redan vid leverans. Så det är väl en smaksak!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    eritoo gillar detta.
  3. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Hej, förklara gärna på vilket sätt ni använder er S2 som mediaspelare. Fick med en MHL-adapter vid köpet men inte hittat ngt egentligt användningsområde. Testade att spela upp några youtube-filmer men kvaliten var urusel. Begränsningen på filmer på max 4gb gör inte heller saken bättre...
     
    eritoo gillar detta.
  4. Juggen

    Juggen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är förvisso om du använder appen "youtube" istället för att du surfar in på Youtube.com. Där visar den "riktiga" 1080p nästintill utan lagg, 720 glider på helt perfekt.

    Vill jag titta på en HD-film/vanlig film som ligger på t.ex. datorn så brukar jag streama den till via appen "VlcDirect". 720p filmer som streamas glider på utan problem, har ej haft chansen att testa 1080 ännu!

    Kör även emulatorerna N64oid, Snesoid, Nesoid m.m. via MHL'n flyter på olika beroende på spel samt emulator men i överlag funkar det prima. Längtar bara tills bluetooth gamepad'sen släpps i Sverige, så man kan sitta och knega med vännerna.

    4gb fil gränsen hade jag däremot ingen aning om, har överfört DVD filmer till den som spelats utan problem, dock ligger väl en DVD på cirkus 1.3 gb.

    Tipset om du vill få bättre bild på olika "hemsidor" appar t.ex. så använd inte Svtplay's app utan surfa in på Svtplay.se istället!

    Hoppas du fick en bättre inblick i hur jag använder den! ;)
     
    nicklas_718 gillar detta.
  5. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag tänkte ha möjlighet att koppla in min SGS 2:a till en HDTV via den där MHL-Adaptern. Skickar denna port även ljud eller kan man koppla ljudet via hörlursuttaget till en hemmabio anläggning? Min fråga är egentligen genom vilka utställen på telefonen som man kan plocka ut 5.1 ljud? Om man kopplar int MHL-Adaptern skickas då ljudet där och stänger av ljud ut till hörlursutgången eller kan man köra bild via den och ljud ut via headphones kontakten? Jag kan leva med att det bara blir stereo ljud ut men jag vill inte skicka ljudet till tv:n först.
     
  6. claes

    claes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar att du tar ljudet via tvn så det går digitalt så långt som möjligt. Då nyttjar du dacen i receivern om du tar ljud digitalt dit från tvn

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. AndersE

    AndersE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    DVD filmer är på 4.7 GB, det du syftar på är säkert en dvd-rip, dvs komprimerad från dvd till divx tex.