Har bara engelskt tangentbord

Diskussion i 'Legend' startad av JohnnyDiesel, 20 mar 2010.

  1. JohnnyDiesel

    JohnnyDiesel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Legend har ett irriterande problem. Jag kunde på min Hero byta mellan svenskt, danskt, finskt, engelskt etc. På denna har jag i normalläget svenskt, men när jag ska byta finns bara ett val, engelskt. När jag markera det får jag engelskt, men kan sen inte avmarkera och få svenskt igen. Jag måste då ändra språk på telefon till exempelvis norskt, sedan tillbaka till svenskt. Då har jag svenskt igen. Det enda jag kan komma på som jag kan ha gjort fel är att jag inte hade det medföljande SD-kortet i när jag startade upp telefonen första gången, utan stoppade in det från min Hero. Är det någon som är kunnnig i detta som kan hjälpa?
     
  2. Pitzon

    Pitzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade också lite strul i början med att jag hade engelsk stavning i "touch input"

    Drog ner scandinavian keyboard och provade men jag tyckte det tangentbordet blev lite "pluttrigare" att skriva på. Hursom så poppade den svenska stavningen igång sen på det vanliga "touch input" så nu är det frid och fröjd igen. Men fråga mig inte hur jag gjorde :)
     
  3. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Jag tänkte faktiskt skicka tillbaka telefonen eftersom det var så knepigt att få fram ÅÄÖ, och för att ordlistan bytte ut en del ord som den tyckte jag hade stavat fel (jag skrev på svenska, men ordlistan var på engelska). Jag laddade ner Scandinavian keyboard från Market, och mitt liv är nu mycket ljusare.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. JohnnyDiesel

    JohnnyDiesel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC har igår gett med sig och meddelat att fler har samma problem och man arbetar på en lösning. De påstod först att jag hade en norsk telefon men distributören sa att det finns bara nordiska telefoner. Sen ville de att jag skulle skicka in för reparation. Sen visade det sig väl att det var ett utbrett problem. Antar att det är nackdelen med att få en telefon första dagen den släpps. När de säger att de aldrig hört talas om problemet förut menar de nog vad de säger.
     
  5. Kreew

    Kreew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet om problemet har blivit bättre? Får min legend imorgon eller på fredag skulle jag tro, och det skulle ju vara skönt att slippa problem.
     
  6. Majster

    Majster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har också problem med att få fram svenska tangetbord. Har dragit ner Scandinavian keyboard från Market men får det ändå inte att fungera. Har bara engelskt tangentbord att välja på. Om jag går till ...
    Inställningar>Språk och tangetbord
    Välj språkkod= Sverige

    Textinställningar
    Skandinavisk tangetbord ibockat
    Touch Input>Tangetborsspråk Här kan jag endast bocka i English.

    Humm vet inte vad jag ska göra :(
     
  7. ooklamook

    ooklamook Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är lite bökigt detta, man tycker ju att det borde ha räckt med att man har laddat ner saken och installerat det samt valt det i Språk och tangentbord. men icke sa nicke, detta är bara början:

    nästa som ska göras är att gå in på något inmatningsfält, ex. testa att skriva ett mess, dvs skapa ett nytt mess, sedan väljer du det fältet som det står i Tryck här för att skriva, när du har "valt", "markerat" eller klickat på det en gång, tryck ner och håll fingret ovanför samma fält i ca 2 sekunder tills du får upp en meny som heter Redigera text, har du tryckt i 2 sekunder utan att något har hänt, lyft på fingret och testa igen tills menyn kommer fram, där finns det nu Indatametod som alternativ, välj detta, och nu kan du välja Svenskt tangentbord.

    Enkelt? Ja, skitenkelt! NOT! Ren idioti om man själv får säga vad man tycker.
     
  8. Kreew

    Kreew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var detta för med eller utan appen scandinavian keyboard?

    //Kreew
     
  9. Majster

    Majster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ahhh man tackar och bockar! Detta fungerade klockrent för mig. Kunde då välja scandinavian keyboard. Så jag skulle förmoda att man måste installera scandinavian keyboard från market innan detta fungerar.

    Som sagt.. tack! :)
     
  10. JohnnyDiesel

    JohnnyDiesel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tryck och håll på textfältet du skriver i så kommer en meny upp för indatametod. Där kan du välja mellan touch input och Scandinavian keyboard. Du måste också följa instruktionerna och aktivera Scandinavian keyboard i Språk och tangentbord (bocka i rutan)
     
  11. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kommer det att finnas vanlig telefonknappsats med t9 på desire tro? Jag har ju lilla tattoo nu, och är van att använda det.
     
  12. nccish

    nccish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Personligen så tycker jag det är bökigare att använda den scandinaviska tangetbordssatsen än "qwerty"'n man får med. Det blir liksom mindre utrymme för fingrarna. Jag vande mig rätt så snabbt vid att använda standardtangentbordet (gjorde tutorialen som man får med telefonen ca. 3 gånger) och nu tycker jag att den är avsevärt bättre än någon av dem jag har laddat hem!
     
  13. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Standard tangentbordet med svensk stavkontroll är ju överlägset bäst enligt mig.
     
  14. Nect

    Nect Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem och skickade iväg en fråga till HTC där jag angav mitt serie/IMEI nummer.

    Svaret jag fick var "Du har vad som kallas WorldWideEnglish. Det innebär att du inte kan få annat än Engelska. "

    Kul, jag som trodde att det inte skulle vara några problem då säljaren angav: nordiska menyer"
     
  15. Pinballark

    Pinballark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde som man skulle, men fick det inte att funka.
    Startade om mobben och vipps så fungerade allt!

    Så starta om mobben, så kan det lösa "problemet"
     
  16. speedycath

    speedycath Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tangentbord med bugg eller?

    Hej Köpte idag en HTC LEGEND, har en Desire sedan tidigare. Döm av min förvåning när Legenden bara har English som tangentbordsspråk, ej svenska. Ringde HTC som svarade som tidigare inlägg att detta var en worldwide English telefon. Har köpt den av en stor svensk återförsäljare.

    Min fråga: Finns det några som har svenska samt engelska som val eller är detta en bugg som kommer att uppdateras liknande som det var förr i tiden med HTC hero?

    Tacksamt för svar
     
  17. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om ni inte har ngt emot en factory reset så hade jag samma problem.. Tror dock det är ganska lätt att veta om man har en Nordisk eller icke..
    När jag startade telefonen valde jag English(Sweden) som menyspråk, hade då bara engelskt tangentbord med engelsk ordlista, efter ett tag tröttnade jag då jag upptäckt att det fanns flera legend där ute med ORIGINAL svensk ordlista..
    så vid factory reseten valde jag denna gång Svenska (Sverige) som menyspråk, och nu hade jag svensk norsk dansk och engelsk ordlista att välja på, lite snabb inställning så har man nu engelska som menyspråk och svensk ordlista, vill inte ha det på NÅT annat sätt, då scandinavian keyboard enl många är plottrigt och dåligt på att rätta när man skriver fel.

    EDIT: För att veta om ni har nordisk rom så borde ni fått upp fler alternativ på menyspråket English, Danish, Swedish, Norwegian med land inom () efter varje alternativ fick ni dessa språk att välja på kan ni få ORDLISTA som stämmer med det land ni är i, välj bara rätt land i början, mao inte engelska ;P däremot tangentbordet är fortfarande qwerty utan åäö men den rättar bra själv från aao :P
     
    Last edited: 16 jun 2010