Stabil ICS ROM för Incredible S

Diskussion i 'Incredible S' startad av Adde79, 4 jan 2012.

  1. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Eftersom Virtuous Team inte håller denna rom uppdaterad längre så har jag bestämt mig för att ta bort mina länkar och uppdateringar angående denna rom!

    Kan rekommendera er att kolla in IceColdSandwich istället då den uppdateras kontinuerligt och har en support som är helt fantastisk! (IMO)


     
    Last edited: 21 mar 2012
    Poontus gillar detta.
  2. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ska nog flasha den i kväll för skojs skull. Kameran kan man överleva utan ett tag. Och root ska den ju ha.
     
  3. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kunde inte vänta på kamera fix... så nu sitter jag med ice creame i min IncS.

    Jag är HELNÖJD.
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag störs av att:

    - viber inte går att öppna (efter att det gick att få fram och ta sig i genom registreringsprocessen),

    - c2dm inte verkar fungera, gäller push-aviseringar från tex facebook messenger och friendcaster pro.
     
  5. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har inte testat med Viber, slutade använda det för ett tag sen. Annars hade jag förvarnat ;)

    Ang push-aviseringar så har jag inte märkt nått med facebook faktiskt, men jag hade hotmail app installerat. Startade jag om telefonen fick jag massvis av felmeddelanden om att hotmail tvingades stänga. Troligen pga push-aviseringarna.

    Sen gillar jag på kvällen att sitta och spela lite på mobilen ;) Jag blir aldrig vuxen :eek: Alla spel utom Assassin's Creed funkar felfritt. Det nämda spelet däremot tvingas jag stänga när den startat upp.
     

    Bifogade filer:

  6. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Läste på facebook.com/viber att de jobbar på att uppdatera sin app till att fungera med ICS och att det kan ta flera veckor till...
     
  7. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det var ju synd. Med lite tur kanske det går fortare.
     
    Last edited: 11 jan 2012
  8. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har fin batteritid nu :) (enligt mina mått mätt) Tog ur den ur laddaren 23.00 igår kväll, 08.00 på morgonen hade jag 97% batteri kvar!

    Efter 16h varav 4 timmars aktivt användande, surfning, facebook, spel, youtube och allmänt lekande med appar har jag 40% kvar!
     
  9. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    RC1
    - Fixed Superuser international names
    - Camera works (credits to zbwu86) (I recommend to use LG Camera app from Market. Works better than stock app)
    - Other minor fixes & tweaks
     
  10. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Nice, då här det dags att lägga in denna tror jag :)
    Hur är video inspelningen i low-light-conditions?
     
  11. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nu har jag dundrat in den här ICSen. Den verkar fungera skapligt med
    mina behov för jobbet. Den får en chans några dar, men jag var noga
    med att köra backup :D
     
  12. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Videoinspelning fungerar inte alls ännu. Kamerablixten fungerar inte heller. Men det är i allafall ett första steg ;)
     
  13. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    blixten kan jag till stor del vara utan, videoinspelning är ju synd men samtidigt så har jag varit utan fullgod sådan sedan jag köpte min Incredible S då den har laggat som bara den vid sämre ljusförhållanden på CM7.

    ROMen verkar fungera ganska så bra, kanske inte lika rapp som jag hade drömt om även om det säkert är en förbättring mot Android 2.3.7

    jag var också noga, Titanium backup + Mybackup Pro + nandroid :P
     
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Nice, fast kameran och blixten är dock ett måste för mig..
     
  15. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Talat som en person som är tveksam till det här med customrom. Jag sätter en peng på att när kamera och blixt fungerar hittar du en annan ursäkt :P
     
  16. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    min bedömning av RC1:

    jag har fått nog. (24 timmar har gått)

    ICS har flera förbättringar, tyvärr så är vissa saker mer eller mindre försämringar

    jag surfar mest på telefonen, och det mycket, + en del Gmail med många mail per dag.
    jag tycker att AOSP webbläsaren som är i 2.3.7 är bäst (inte samma som i Sense!)
    i ICS har man tillfört funktionalitet som är bra, men tyvärr gjort tab hanteringen mer komplex samt miniatyrbilder, det tar längre tid för mig att växla mellan flera olika flikar, dels krävs det två tryck istället för ett för att få fram tabbarna, sen så laddas miniatyrbilder långsammare än enbart text + att miniatyrbilder kräver mer plats så att det krävs mer "scrollande" för att välja rätt flik = det tar längre tid = frustrerande
    sen känns det "segt" att förflytta sig i Gmail samt på webbsidor, drar jag fingret snabbt så istället för att snabbt och smidigt förflytta mig ner på sidan i en fin och mjuk glidrörelse så "klibbar" sidan fast, alltså kan det krävas 5 "drag" med fingret för att ta mig från toppen till botten som av sidan/mailet detta är nog det som stör mig mest, jag blir fan förbannad av att komma mail och surfa på internet nu...
    kanske måste man dra fingret på "rätt" sätt? jag har inte märkt av samma problem med ICS på min Xoom

    vid surfande så är text och innehåll suddigt tills innehållet har bearbetats av telefonen (vet inte om det är CPU eller GPU som ska fixa) sidan renderas eller vad det nu heter på ett helt annat sätt en tidigare, detta även om sidan har från internet laddat 100% klart och man scrollar ner så är allt suddigt, texten går mer eller mindre inte att läsa, det kan ta 0.5 sec 1-2 sec eller ibland strax över 5 sekunder om man har otur, här blir jag också förbannad, varför ska jag som med ett 56k modem vänta på att sidan ska "laddas" fast den är redan nerladdad från internet? :@

    på 24 timmar så har jag fått 2 "omstarts-krascher", helt plötsligt kommer "Virtuous Quattro" loggan upp, inget händer på 20min+ (sen tog jag ut batteriet...)

    CM7 körde jag i 1.2GHz, nu har jag testat 1459MHz DEN ÄR FORTFARANDE SLÖ!!! långa suddiga laddtider på internet....
    jag har max 10 appar installerade, appar som inte ligger igång i bakgrunden och slöar ner...

    en annan sak som jag stör mig på är att i dialogrutor med JA/NEJ frågor OK/Avbryt så har dom bytt plats på OK och Avbryt mot i alla tidigare Android versioner, vet inte om det är Androids eller Virtuous Quattro "fel" men varför????? så nu håller man på att trycka fel varje gång, så man stannar upp så att det tar en sekund extra, visst man lär sig säkert tillslut...

    sen finns det som sagt fördelar också, låsskärmen känns väldigt rapp :P men nackdelarna väger tyngre i denna release tycker jag.

    med dessa brister (jag gjorde full wipe inan btw.) så känns det som ett skämt att kalla denna för RC/Release Candidate. det är beta nivå på denna tycker jag!

    ---

    nu ska jag testa RCMix Energized (2.3.5, Sense 3.5 Sensation XL based) mest för att jag gärna har fullt fungerande kamera (ink videoinspelning) till att jag åker till Thailand om en månad.
    återstår att se om jag ruttnar på den också och går tillbaka till CM7 :)
     
  17. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Väntar på CM9 istället
     
  18. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med om att surfandet kan reta gallfeber på än ibland :)

    Måste bara fråga... Har du ext4 partisioner? Har inte haft problem med omstarter förän RC1 och då hade jag installerat ARHD emellan för att jag behövde kameran. ARHDs superwipe script installerar ext4 partisioner och enligt en kille/tjej på xda forumet så kan detta ställa till just detta, har hänt förut och blivit bra efter formatering till ext3. Har precis superwipat ext3 och ominstallerat. Kan skriva en rad här om det hjälpte.

    Tror inte O/C hjälper internets laddtider tyvärr... ligger i nått annat. Om du kommer från CM7 kan jag direkt säga att du kommer ha lägre benchmarks etc på denna rom. Men jag har inte haft något problem med hastighet på något annat än just surfning.

    haha, skönt att det inte bara är jag som reagerar på detta!!! Gaaahh!! Har gjort ett antal missklick!

    Min åsikt är att många delar i systemet är lite rappare, men jag har mest kört olika custom sense roms och sense är ju inte känt för att vara snabbt ;)

    Dom borde ha kört en Beta10 innan dom tog steget till RC1 tycker jag, men det känns ändå som dom närmar sig. Får se hur länge jag stannar med denna rom. Kan ju bli en liten CM9 när/om den kommer. :)

    Har aldrig testat den, du kan väll skriva en rad eller pm:a mig din åsikt om den? Vore skoj att få höra en så här trevlig recention om den också så kanske jag slipper flasha den med nån dag o_O
     
  19. Adde79

    Adde79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Installerade nyss RC2, har inte hunnit testa den så mycket ännu. Men det jag märker direkt är att stock webbläsaren inte är lika seg längre, dock känns den inte lika kvick som i 2.3.5
     
  20. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Jo jag har EXT4 partitioner.
    Jag fick en till krasch över natten, telefonen blir skitvarm och tappar batteri trots att laddaren är ansluten.

    Nu efter en dag med RCMix Energized så är jag mycket nöjd (för att vara Sense och gamla 2.3.5) och kommer nog behålla denna