Fråga: Vilket rom?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av sleipner42, 4 jan 2012.

  1. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Är den stabil och körs på francos kernel?
     
  2. Droid110

    Droid110 Guest

    Absolut.
     
  3. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Kör nu på Maguro Milestone2 men på Kernel står det 3.0.8-g8e0f3bc Android-build@apa28#1
     
  4. Droid110

    Droid110 Guest

    Du får flasha in franco.kerneln efteråt då. På samma sätt som du flashade rommen :).

    Här har du URL till den.
     
    amirali gillar detta.
  5. Drewmor

    Drewmor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Måste ge lite klister här. Kör AOSKP (Android Open Kang Project) själv och har haft LG optimus 2x, Galaxy SII och sen den här alla rootade och med costum roms men inget har varit så stabilt och bra som den här (peppar peppar).
    CM7 var bra och jag antar att CM9 är bra också men den här är riktigt stabil.

    De nya ändringarna sen milestone 1 är otroligt bra, precis vad jag skulle ha gjort om jag kunde/ville sätta mig in i kodning.

    Dessutom märker i alla fall jag skillnad med francos kernel och baseband XXKK6. Innan så hade jag problem med att luren tappade täckning och liknande. Nu funkar allt prima.
    Kör också med NOVA launcher där man kan bibehålla vanilla kännslan men ändå få bort den konstanta google sökwidgeten och ändra grid-size på hemskärmarna. (visst det kanske inte är lika vanilla då men vanilj smakar bäst med chockladsås ändå)
     
  6. bosseh

    bosseh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    GN stock har en irriterande förmåga att i tid och otid frysa skärmen så att man måste ta ur batteriet för att komma igång alt. boota om helt spontant.

    Hur är dessa custom roms? Lika nervösa eller stabilare?

    /BH
     
  7. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag vill påstå att du har något fel på din telefon. Har du provat en fabriksåterställning?

    Ang custom roms så finns det säkert ostabila, men de vanligaste är helt stabila. Det står alltid i tråden om det är något som eventuellt inte funkar som det skall.

    Jag har aldrig råkat ut för någon frysning eller liknande, det är mycket viktigt att följa instruktionerna från rom skaparen vid flashing, en del verkar inte tycka det är så viktigt och kanske då råkar ut för problem.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
    bosseh gillar detta.
  8. bosseh

    bosseh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar så mycket för svaret. Nej jag har inte fabriksåterställt luren, tänkte att den officiella (4.0.3-uppdateringen om den kommer ) skulle hjälpa. :-)

    Är dock ganska sugen på att köra in en customrom. Det mesta är dock relaterat till Windows och jag kör Linux och Mac, så jag behöver få till proceduren innan jag törs pröva.


    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  9. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag använder Mac och det mesta funkar med Mac vad gäller rootning och annat. ADB och Fastboot är bara att köra som på Windows fast via terminal istället då. Och glöm inte att använda "./" framför varje kommando (vilket inte används i Windows). Bara hojta om du behöver hjälp.
     
    bosseh gillar detta.
  10. bosseh

    bosseh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det tackar jag för. :)

    Sent from my Virtuous Inquisition using Tapatalk
     
  11. Tjotte

    Tjotte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Detta hände mig då och då första månaden, nu kan jag inte minnas längre när det senast hände så problemet verkar ha löst sig själv (knock on wood) har haft luren sedan slutet av november.. nordisk stock 4.0.1