Dina åsikter om din HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av robot, 19 mar 2010.

  1. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har sett olika bilder tagna med Legend och det verkar vara väldigt varierande resultat, några klart mediokra och några riktigt bra bilder. Konstigt :S Men sk*tsamma om du frågar mig, jag är inställd på en android och en htc, och desire gör inte bättre ifrån sig med kamera heller.

    En fråga till er som haft luren ett par dagar nu, klarar ni er igenom dagen utan att behöva ladda? Att man ens ska behöva ladda en mobiltelefon varje natt är jag egentligen principiellt emot, men vill man ha en kraftfull touchmobil idag är det bara att gilla läget antar jag.

    // Andreas
     
  2. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testa ett som heter 3G watchdog :)
     
  3. mirose

    mirose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man bortser från utseendet och ev prestanda förbättringar, hur står sig Hero´n jämfört med Legend? Jag har själv aldrig haft en android telefon och ingen touch heller för den delen men har fått ett erbjudande att köpa en Hero ganska billigt men är jag dumsnål som inte satsar på en Legend eller kommer jag bli nöjd med upplevelsen på Heron ändå? sen kommer ju uppdateringen 2.1 till Heron inom kort, vad kommer då bli skillnaden på dessa två om man bortser från det yttre och HW?
     
  4. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Heron är ju redan en väldigt bra lur i sig men jag skulle säga att det du går miste om är den underbara skärmen AMOLED. Annars kör på en Hero, det är en riktigt revlig lur ....
     
  5. mirose

    mirose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, tack för svaret!

    Kommer Heron att få exakt samma gränssnitt som Legend efter uppdateringen och kommer man märka någon skillnad i hastighet efter den? Vad tror ni om kommande uppdateringar till Heron när nu HTC öser ut nya telefoner....
     
  6. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    Just för tillfället tycker jag telefonen slukar mer batteri än en väldigt törstig turist i sahara! Men samtidigt så är den på nästan hela tiden. :)

    När man leker mycket med telefonen så blir den rätt så varm, och när man sedan bara låser den så har man massa program som är på i bakgrunden. Vet inte hur pass mycket telefonen vilar då, men telefonen känns ganska varm (ljummen) ett bra tag efteråt.

    När jag däremot körde taskiller innan jag låste telefonen så upplevde jag att telefonens batteri inte sjönk lika snabbt i procent samt att telefonen efter det var iskall.

    Så nu har jag satt taskiller på att automatiskt stänga av standardprogram såsom facebook, spotify och sånt när jag låser den. Skadligt? Vet inte, men telefonen segar inte ner sej nåt iaf. :)


    Sen har jag ju läst här att det tar ett tag innan batteriet är optimalt, typ 10-20 laddningar. Det är väl först då man får ett rättvist resultat på tiden. Men känns redan nu som att det blir svårt att klara sig 2 dygn... :ehm:
     
  7. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Taskkiller låter som en väldigt praktisk app, så man inte har mobilen på standby i fickan med massa apps i gång antar jag. Sen e jag ganska petig så kommer nog stänga ner apps manuellt varje gång men bra om man skulle glömma :P

    2 dygn räknar jag inte heller med att klara av utan laddning, iaf om man har hållt på och lekt lite under tiden. Kanske om man BARA haft den på standby och ringt osv, men räknar inte med det. Huvudsaken är iaf att man klarar en dag, annars e det illa..... Skulle dock inte haft något emot om telefonen var lite tjockare och hade dubbel batteritid... men men, kanske kommer starkare batterier till legend senare :)

    // Andreas
     
  8. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Läste ett omdöme på prisjakt av en snubbe som lekt och haft igång sin legend i 2,5 dygn och fortfarande inte laddat!! Låter ju helt otroligt... Jag ligger på 14% nu och tog den ur laddaren vid 10 idag.
    Funderar även på om htc:s battery-widget kan vara en energibov???
    Hmm... hoppas att mitt meck idag gör så att laddningen håller bättre imorgon - återkommer.
     
  9. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Skall väl för övrigt också erkänna att jag satte in Legenden på Blocket nu faktiskt, för jag känner ett allt större sug efter en stor skärm (jag är för van med iphone helt enkelt). :sealed:

    Så ska sälja sälja bort denna (förhoppningsvis för en liten vinst :money: ), och investera i Desiren istället. Men min första bekantskap med Android (genom Legend) blev en formidabel succé, så jag fick i alla fall en liten inskolningsperiod i den här nya världen. <3

    Mycket vill ha mer... :-*
     
  10. Andydroid

    Andydroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lycka till med att sälja en i princip ny lur med vinst! Borde du kanske ha kollat upp vad du köpte innan du investerade i en ny lur i övre prisklassen? :)
     
  11. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag ni gnäller lite över batteritiden :) I Fredags köpte jag en Nokia N900 och med lite, då menar jag lite surfning och mailen konstant syncad så räcker inte batteriet mer än 5 - 6 timmar, även efter en full natts laddning. Har sen i Fredags när jag kom hem med mobilen och laddade, började pilla med den vid 22 tiden, laddat denna jävla piss telefon 5 - 6 ggr och det är inte ens 48 timmar som gått :) Idag ska jag åka tillbaka med skiten och kräva pengarna tillbaka och istället köpa mig en Legend :)
     
  12. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag har ingen legend men pillade lite på en på Siba. Jag tänkte vänta på att halebop börjar sälja Desire men var nära att ändra planen när jag fick känna på Legenden. Jag blev väldigt imponerad. Knapparna som en del har klagat på kändes helt ok och tangentbordet blir ju inte så litet om man skriver i landscape.
     
  13. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Då har jag testat Legend lite, innan har jag haft HTC Magic och Acer Liquid S100 i Android väg.

    Börjar med batteritiden tycker inte alls att den är så dålig som folk verkar tycka här, kanske för att ni inte haft någon Android telefon innan? Sitter man och surfar, läser lite, laddar hem app så klart det går batteritid och går inte att jämföra med "vanliga" telefoner.
    Hämtade ut min Legend i fredags, den var full laddad kl 20.00 fredags kväll och i skrivande stund har jag 34% kvar. Då har jag endå laddat hem apps,ringt,sms,surfat samt pillat med den. Det är mycket bättre än vad jag haft med både G2 och A1.

    Sedan byggkvalitén är otrolig, allt är så solid, knakar ingenstans! fysiska knapparna är även ett stort +, mycket skönare än att endast ha en touch panel, som A1 hade.
    Det är inte helt fel att batteri, minneskort och simkort matas in i botten på telefonen heller.

    En hands användning av Legend fungerar otroligt bra.

    Sedan så går allt av bara farten, flyter på bra.

    för 4169kr ett fynd!

    Kanon telefon helt enkelt!
     
    Last edited: 28 mar 2010
  14. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var oväntat, men jag förstår dig :) Displayen e ju lite mindre på en legend än en iphone så det klart man måste vänja sig om man kommer från en sådan. Det jag själv kände när jag surfade på en polares iphone var att 3.5" var "ok" för surfning men inte så stort som jag fått för mig (låter ju bra stort för någon som aldrig haft en mobil med 2.4"+ skärm förut :))

    Hursomhelst är det ytterligare en anledning som gör att jag avvaktar för tillfället, orkar inte med att ångra mig i efterhand, det måste bli rätt väl från början.

    // Andreas
     
  15. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det nån som har en legend som skulle kunna ta nån inomhusbild och ladda upp för visning? Jag står och tvekar mellan en Legend, en Desire och att vänta på nya iPhone.
    Det som jag varit *riktigt* irriterad på med min Hero är just kameran som är helt usel, jämfört med tom. iPhone (som inte heller är speciellt bra). Jag vill ju ha en kamera där det åtminstone går att använda bilderna till facebook och det gör inte Heron. iPhone 3Gs har åtminstone den kvaliteten på bilderna. Skulle vara kul att se bilder från en Legend och jämföra.
     
  16. stenbod

    stenbod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också beställt en Legend från phone4u. Min första androidtelefon. Min fråga är om det följer med något minneskort? Jag förmodar att det inte gör det, men man vill ju inte sitta med dubletter. Tänkte nämligen åka och köpa ett idag annars, så jag är redo imorgon när den kommer :)
     
  17. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    2gb medföljer


    Om man vill ha en stor skräm ska man naturligtvis köpa en Desire.
    Det enda jag skulle nyttja av en större skärm är surfningen, men tycker den fungerar mycket bra på Legend endå.
    Skulle aldrig sitta titta på en film på telefon iaf!
    Sedan sms fungerar utmärkt det också med Legend.
     
  18. Pierren

    Pierren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du får med ett på 2bg. Räcker ett tag iaf :)
     
  19. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Om du hade läst mina tidigare inlägg i denna tråd hade du förstått vad jag menade. :-*
     
  20. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    Som sagt, fick ju ett erbjudande tidigare jag inte kunde motstå så jag ville i alla fall ge det en chans... :) Men inte helt oväntat att man får sarkastiska kommentarer av andra när man skriver nåt sånt ;)