Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Fin o enkel fix med if>while! :)

    Här har du att testa: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! (Apk:n innehåller alla extrafixar, men Skandiabanken funkar inte.)
     
  2. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Kul att Coop-fixen funkade!

    De andra fixarna finns i inläggen senaste dagarna här (utom Akelius Invest). Jag kommer att fixa så jag själv kan forka upp dem (eller vad man nu säger :) ) så fort jag hinner. Ska även se om jag kan få Skandiabanken att funka nu när du säger att det funkar att kompilera för dig.
     
  3. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Har du fått ngt svar av liato?

    Har Preem funkat förut?

    Tittade på koden och det verkar fattas en hel del för att det ska fungera. Följ instruktionerna i första inlägget i tråden för att skicka in info, ovanstående räcker inte.
     
  4. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Help.GitHub - Fork A Repo

    Du kan alltså ta del av liatos projekt och genom en pull request låta liato ta del av dina ändringar.
     
  5. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått något svar av liato, och Preem har fungerat förut. Jag ska försöka kika på det som sagt, men vad är det som inte räcker?
     
  6. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Med viss reservation för att jag är en gröngöling: Jämför koden för Preem med postdatan från webben. Finns ens ingen sektion för postdata i koden.

    [Written by thumbs using Tapatalk on a Samsung Galaxy S2. ]
     
  7. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ja, sett det nu. Tack för tipset!

    [Written by thumbs using Tapatalk on a Samsung Galaxy S2. ]
     
  8. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har nu lagt upp en ny version med fixarna på SEB, Sevenday och Hemköp som diskuterats här tidigare. Den finns på http://slice.bjarnevik.se/jwb/Bankdroid-bjarnevik-2.apk.

    Sedan har jag börjat titta på Preem, och kommit en bit. Jag har ändrat reTransactionsUrl till protected i IkanoPartnerBase och lagt till i Preem

    och i konstruktorn
    .

    Då hittar den information, men den hittar det jag vill ha.

    Regexen reAccounts

    HTML:
    captionLabel\">([^<]+)</span>\\s*</span>\\s*<span\\s*id=\"[^\"]+ReadOnlyValueSpan\">([^<]+)</span>\\s*<span\\s*id=\"[^\"]+currencyTextLiteralSpan\">([^<]+)</span>
    som hittar konton träffar på
    HTML:
    <span id="CustomerInvoiceInformationWebUserControl_MinDueAmountUserControl_AmountSimpleValueUsercontrol_LabelSpan">
    
        <span id="ctl16_CustomerInvoiceInformationWebUserControl_MinDueAmountUserControl_AmountSimpleValueUsercontrol_captionLabel">Aviserat belopp</span>
    
    </span>
    
    <span id="CustomerInvoiceInformationWebUserControl_MinDueAmountUserControl_AmountSimpleValueUsercontrol_ReadOnlyValueSpan">
    
        0,00
    
    </span>
    
    
    
          
    
    
    
        <span id="CustomerInvoiceInformationWebUserControl_MinDueAmountUserControl_currencyTextLiteralSpan">
    
            &nbsp;kr
    
        </span>
    men inte
    HTML:
    <span id="ctl12_CustomerAccountInformationWebUserControl_LimitAmountUserControl_AmountSimpleValueUsercontrol_captionLabel"><span></span>Kreditgräns</span>
    
    </span>
    
    <span id="CustomerAccountInformationWebUserControl_LimitAmountUserControl_AmountSimpleValueUsercontrol_ReadOnlyValueSpan">
    
        XX
    
    </span>
    
    
    
          
    
    
    
        <span id="CustomerAccountInformationWebUserControl_LimitAmountUserControl_currencyTextLiteralSpan">
    
            &nbsp;kr
    
        </span>
    
    Och jag förstår inte varför den inte träffar på den nedre, men jag är verkligen inte så bra på regexp heller.
     
  9. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du får gärna kolla i mitt repo så det ser korrekt ut. Eller om du inte forkat än så kan du kanske forka mitt? :) Så kan du ju skicka pull requests till mig, iaf tills liato verkar vakna igen.
     
  10. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Kul att fler vill hjälpa till, bjarnevik! Körde in ett eget repo, insåg att det var enklare än att kolla på din. ;) Gjort några andra fixar också. Kommer ändå att titta på hur du gjort för att lära mig. Helt ny på java.

    Här är mitt repo:
    https://github.com/Snaah/android-bankdroid

    Och här finns en APK med mina fixar från och med nu:
    https://github.com/Snaah/android-bankdroid/downloads (Uppdateras när det finns ngt nytt att uppdatera.)

    Grejer som är ändrade jämfört med senaste Bankdroid på Market:
    "Tillagd bank:
    Akelius Invest
    - kvar: loggan behöver fixas
    kontonamn behöver radbrytas i "toppboxen" för transaktionshistorik
    andra valutor än SEK (overkill?)

    Fixar för:
    Coop
    Hemköp
    SEB
    SevenDay
    - alla enligt Swedroidtråden omkring 2012-01-17

    ICA-banken
    - loggan fixad (nu samma som ICA, kopierade bara den)"

    Ska göra pull req på liato.
     
    Last edited: 19 jan 2012
  11. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

  12. Cygone

    Cygone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det finns en extra, tom span-tag i den nedre HTML-koden, precis före Kreditgräns. Det finns ingen sådan i övre exemplet före Aviserat belopp.

    Du kan stoppa in
    HTML:
    (?:<span></span>)?
    i regexen direkt efter captionLabel\"> så kommer den att klara bägge:

    HTML:
    captionLabel\">(?:<span></span>)?([^<]+)</span>\s*</span>\s*<span\s*id=\"[^\"]+ReadOnlyValueSpan\">([^<]+)</span>\s*<span\s*id=\"[^\"]+currencyTextLiteralSpan\">([^<]+)</span>
    OBS! Jag har plockat bort dubbel-backslashs i \s-escaparna från regexen, det får du lägga till igen :)
     
    Last edited: 19 jan 2012
    bjarnevik gillar detta.
  13. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  14. Cygone

    Cygone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Väldigt bra tillfälle att lämna in telefonen på service. Min gamla SE-lur är inte så Android...

    ...så jag kände mig tvungen att sätta upp en SDK och kollade just Sevendayfixen via Snahs version från ett par poster upp och den funkar. Har tyvärr inga Ikanokonton att testa med.

    SEB får jag invalid username/password, och kan inte säga om det funkar med SEBs egna app för tillfället heller eftersom telefonen är väck..

    Hur hade ni tänkt göra med er kod? Jag är ovan vid 1. Android och 2. Git så hur brukar man dela kod i communityn? Eller helt enkelt skicka mellan varandra och sen låta liato ta in fixar när han har tid för ny version?
     
  15. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte tänkt så mycket, men nu har jag lagt upp en Pull request mot Snah så han får mina ändringar. Nu är ju en hel del ändringar samma som de han har gjort, så jag vet inte riktigt hur det kommer att påverka hans kod. Men det borde gå bra. Jag vet inte om jag ska lägga upp en pull request till liato, då jag som sagt tidigare fick ta bort en massa "@Override" för att det skulle kompilera öht, och jag vill ha bekräftat att det är OK. Har ni behövt göra det för att det ska kompilera?
     
  16. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ok! Ska kolla på det då. Är helt ny på github, så jag vet inte om man kan välja vad som ska infogas i ens master (som är en fork! :) ). Ifall man inte kan välja och det kommer med sånt som inte behöver vara med så tar jag och lägger in din fix för Preem manuellt i min fork (som också är en master, icke att förglömma! :) ).

    Jag fick ta bort @override för att kunna kompilera, men inte lika många som du - bara i LiveViewService.java. Har ingen koll på om detta utgör ett problem, men de apk:er som jag kompilerat o kört sen jag fick Akelius Invest att visa saldo i december har fungerat bra hittills.

    Viktigast av allt är väl att vi dokumenterar ändringarna som görs så att liato lätt kan infoga dem i sin master. Om ingen annan är sugen kan jag ta på mig att samla ihop dem i min fork.
     
  17. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    :) Eclipse är fett, vad? Undrar om de medvetet gjort det lite rörigt för att inte vem som helst ska orka med det.

    Jag förstod nästan att SEB inte skulle funka.

    Gör så här för att kolla SEB:
    1. I Google Chrome, gå till loginsidan för SEB - https://m.seb.se/cgi-bin/pts3/mpo/mpo0001.aspx.
    2. Högerklicka på sidan, välj Granska komponent.
    3. Logga in.
    4. Klicka på Network i komponentgranskningsrutan (word för svenskans möjlighet till långa ord! :) ).
    5. Välj mpo0001.aspx.
    6. Bläddra ner till "Form data". Här ser du vilka postdata som skickas med vid inloggingen. De måste alltså finnas med i SEB.java.

    Ovanstående gäller såvitt jag förstått alla banker, så även andra som läser detta kan bidra genom att posta denna info för banker som inte fungerar.

    Ifall du inte kan fixa SEB själv med postdatan så lägg in dem här så kan vi kanske ge ett handtag.

    Läs mitt andra inlägg om hur jag tror vi sammanställer enklast.

    Annan sak:
    Jag skulle vilja få "toppboxen" där banknamnet visas i första vyn, kontonamnet i transaktionsvyn, att radbryta texten. För Akelius Invest och American Express så överlappar namnet och summan varandra, se här för screenshot för Amex https://swedroid.se/forum/11108-bankdroid-v1-8-3-american-express-vasttrafik-132.html#post842693. Har ngn av er en idé om hur?
     
  18. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Kul att så många hjälper till när jag själv inte hinner. Ska försöka få med era uppdateringen och kanske till och med få upp en uppdatering på market i helgen.
     
  19. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    SEB började fungera igen för mig efter att jag avinstallerat appen och sedan installerat den på nytt från Market. :-)
     
  20. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Bankdroid eller SEB:s egna app?

    [Written by thumbs using Tapatalk on a Samsung Galaxy S2. ]