Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

  1. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Namninsamling för att få Asus att agera anständigt

    Asus har totalt misslyckats med sin Prime. Antingen har man inte kvalitetstestat tillräckligt innan släpp eller så struntade man i det. Båda fallen lika dåliga. Att de tog bort gps-en från specifikationerna bevisar att Asus erkänner felet. Skriv på här, skriv på deras Facebook och Twitter för att få dem att nu byta ut bakplattan eller på annat sätt fixa för alla drabbade konsumenter!

    Petition: Jonney Shih (Chairman) Jerry Shen (CEO): Fix or replace Transformer Prime Model TF201 | Change.org
     
  2. zlacker73

    zlacker73 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Förstår att folk som förhandsbokat osv blir besvikna om produkten blir ändrad i sista stund men det lär inte va sissta gången häller.

    Klart dom "erkänner" bra att dom tagit bort gps från spec(hällre de än nåt som funkar halvdant när man väl köpt nått/fått hem den).

    Nu slipper ialf folk som nyss fått upp ögonen för prime förvänta sej att få en platta med väl fungerande gps,bara att köpa en annan som möter dom krav och kriterier men letar platta efter.

    Om det är just tegra 3 man jagar så finns det snart andra alternativ att tillgå.

    Jag kommer köpa prime då gps i plattan inte är livsnödvändigt utan den jag redan har i telefon funkar kalas.
     
  3. Aldorhil

    Aldorhil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OBS!
    Finns risk för att nåt stort är på gång med TF Prime.

    Rykten på ett av de amerikanska forumen är att produkten är återkallad/inte kommer tillverkas mer i väntan på ersättare/förbättrad version.

    Läs mer här:
    Transformer Prime TF-201 discontinued!!
     
  4. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Asus USA har kommenterat på facebook att detta är ett falskt rykten för cirka 8 minuter sen
     
  5. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Finns nu att köpa i Estland och Norge!

    Prime i guld-versionen finns nu till försäljning i Euronics butik i Tallinn (ej online tydligen) och på Oslo flygplats kan man köpa den för NOK 4999 (se Shopping Guide / Electronics här: Butikker og servering - Oslo Lufthavn).
     
    muSPK gillar detta.
  6. kecke69

    kecke69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det blir aldrig 3G i Transformer Prime

    Taipei, Jan. 16 (CNA) Taiwan's Asustek Computer Inc. said Monday that it has no plan to launch a 3G version of its Eee Pad Transformer Prime tablet computer as some local media have reported previously.*Earlier this month, the media reports said that Asustek is expected to introduce the 3G-enabled Transformer Prime in the first quarter of this year with an improved casing design.*However, Asustek said these reports are erroneous and "no such product exists on its current roadmap," according to a company statement.*The company also said that it expects to launch 3G version models for other high-end products in the Transformer family in the future to expand its tablet PC portfolio.*Last week at the Consumer Electronics Show in Las Vegas, Asustek unveiled its new Transformer TF700T, a 10.1-inch Android tablet featuring a higher resolution of 1920x1200, full HD and Wi-Fi connectivity, which will go on sale in the second quarter of 2012.*The company noted that the new TF700T will co-exist with the current Wi-Fi version of Transformer Prime, with the two products aiming at different market segments.*
     
  7. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det är lustigt hur mycket Asus försöker förneka sitt fiasko med sin Prime. När enheten presenterades i höstas förklarade de klart och tydligt att Transformer och Transformer Prime kommer marknadsföras samtidigt till två olika kundsegment. Prime skulle vara den som är premium medan Transformer är standard.

    Nu när TF700T kommer och de säger att den är menad för ytterligare ett annat marknadssegment, vilket segment är det då? Über-premium? Och vad skiljer dessa segment åt så mycket? Högre upplösning och att man faktiskt gjort kvalitetstestning på produkten?
     
  8. XXRay

    XXRay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Prime 64G

    Jeg har fået min Prime 64G, Wifi er perfekt och GPS fungerer ok. ICS är fortfarande inte redo för serien DE. Jag har 4 pixlar fastnat men inte något man ser.
     

    Bifogade filer:

  9. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Toppen! Hoppas det blir så för fler personer (förutom dina döda pixlar). Jag tror dock ett av GPS-problemen varit att den tappar kontakten när man börjar röra på sig.
     
  10. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag tror vi överanalyserar Primen.. alla dessa tester innan man ens sett den fysiskt i butik, strävan efter att få en perfekt produkt.. men alla har sina fel och brister.. Tror vi som beställt denna kommer bli nöjda när vi väl har den i handen! :) Nått som kommer vara sjuuukt nice är tabben med sitt 32gb minne och möjlighet att ansluta microsd (64gb) Totalt 96gb att proppa fullt med filmer musik och annat gött!! jämför det med en galaxy tab på 16gb... ;) Awsomeness i tabletform!
     
    kecke69 gillar detta.
  11. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Tycker det är lite lustigt och barnsligt hur folk kan bli arg på Asus för att de släpper fler plattor. Skulle de ha slutat att komma med nya modeller efter att TF201 släpptes? Känns ganska självklart att det skulle komma en uppföljare efter 6 månader. Ser ni inte hur det är med alla andra prylar som mobiler,datorer,TV mm kommer nya versioner hela tiden.

    Tror TF700T varit planerad under en tid och är inte något som Asus kom på 1 vecka före CES som alla stollar på XDA och övriga Internet verkar tro.

    Finns alldeles för många på Internet som bara sitter på forum och hypar eller snackar massa skit om en produkt de inte ens testat eller köpt. Oftast är det riktigt aktiva och haussar en produkt de bokat. Och när den släpps så avbokar de pga att de hittar "söker" fel och säger att den ska vänta in version 2 istället. Denna typ av människor köper aldrig något utan gillar bara snacket innan en produkt kommer på marknaden.

    Blir ni lika irriterade över att Samsung/Sony mfl pumpar ut nya mobiler? och anser ni att efter ni köpt något så får inte tillverkaren komma med något nytt?
    Ska Xoom ägarna känna sig lurade nu när Xoom 2 kommit med annan design och lite snabbare cpu?
    Ska SE Arc ägare bli arga och sura på SE för att den kom med Arc S?

    När vi konsumenter väl får lägga vantarna på en ny telefon,tablet så har tillverkaren redan en uppföljare klar.

    Ha realistiska förväntningar och jämför Prime mot konkurrenterna som finns IDAG så kommer ni inse att den vinner på de flesta punkter. Går inte att jämföra mot rykten & spekulationer vad som komma skall om 4-6 månader.

    Glömmer vi snacket om wifi/gps som alla är medvetna om är lite svagare än andra mobila enheter och tittar på utsidan. Så är känslan man får då man håller den i en annan klass än övriga tablets jag haft. Har ni bara rimliga förväntningar så blir ni inte besvikna. Men som vanligt med Android så finns det alltid buggar problem som man får dras med. Spelar ingen roll om det är 2.3/ 3.2 / 4.0 finns stunder då man ser lagg,FC konstigt beteende i alla versioner.
    Känns som att de just hinner få till en version av Android som fungerar bra innan de hoppar till nästa för att börja om från början med att förfina och optimera.

    För att Android och tablets ska bli riktigt bra så måste appar,spel bli bättre och hålla en högra standard då det kommer till design och funktion. Inte som nu att alla appar presterar olika och inte fungerar tillfredsställande. Hoppas att nu när Google släpper design mallar att apparna ska börja få ett förfinat utseende och fungera bättre.

    Det som gör Ipad så omtyckt är inte dess hårdvara utan att appar spel håller bra klass och fungerar och ser bra ut.
    Utan bra appar och spel så får vi ha hur frän hårdvara som helst, Apple kommer ändå att slå oss på fingrarna just pga dess utbud av appar/spel.

    Mycket snack och svamel om ingenting men var vad jag hade i skallen just nu. Men kan säga att Prime är den första Android tablet jag skulle kunna ge till morsan med gott samvete.
     
    Last edited: 17 jan 2012
    Samwee, vespaman, Julmust och 5 andra gillar detta.
  12. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det man rätteligen kan bli irriterad på, vilket som du säjer många blivit, är att ASUS mörkat en allvarlig defekt, GPS-mottagningen, tills det framkommit genom tester - efter att produkten funnits ute till försäljning med GPS som utannonserad funktion.

    De medgav problemen kring årsskiftet, och 1½ vecka senare visade de en uppföljare med ett stycke av bakstycket utbytt mot plast där så borde. Som du säjer så slänger de inte ihop en ny modell på ett par veckor, alltså har de känt till problemet ända sen de började designa uppföljaren, långt innan Prime blev tillgänglig. Ändå säljer de Prime och "ser hur länge det går" trots kända problem. DET är värt att störa sej på.
     
    Gnopps och Andreas527 gillar detta.
  13. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Last edited: 18 jan 2012
  14. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Har haft en på beställning sen förra veckan då dom hade 17/1 som lev.datum. Pratade med dom i morse och då sa dom att det var ett misstag som gjorde att det kom upp att de fanns på lager. Han påstod att dom var några dagar försenade men skulle komma mkt snart (jag tolkade det i alla fall som långt före 30/1 som alla andra butiker har som datum). Har det på "bevakning" och ser vad som händer i veckan...blir avbeställning om det inte händer nåt och luta mig mot bokningar på andra ställen som jag haft sen 9/1 ;)
     
  15. j0nta

    j0nta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollade precis lagerstatus på expert hemsida och den verkar finns i Södertälje:

    "Expert Södertälje Moraberg Klastorpsvägen 14 mån-fre 11-20 lör 10-17 sön 11-17 08-55442240 Ja, varan fanns på lager 2012-01-18 13:12 "
     
  16. XXRay

    XXRay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    GPS Test drive

    Min fastnat pixlar är tillbaka i aktion :D, har testat GPS med sygic och det fungerar ok utan disconnect med ca. 10m precision. Fik aldrig ett SNR högre än 40, men lyckligtvis fungerar det ok.
     

    Bifogade filer:

  17. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Absolut inte omöjligt. Har själv fått svar från DustinHome att det är den 24 som gäller ,Skeppning den 23:e Jan framme hos kunden den 24:e Jan, och jag fick intrycket att de värkade väldigt säkra på den saken.
     
  18. T-W

    T-W Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ang GPS:n är det bara jag som kommer ihåg första gången primen visades under en press konferens i början av november så var det en representant som visade den för (kommer inte ihåg vem och hittar inte en länk just nu på telefonen). Iaf så var det ända han frågade om var vilket material den var gjord av och såhär nu i efterhand så känns det som att han redan då fattade att det skulle innebära problem och det var därför han tjatade om det. Typ wtf gör ni en platta helt i aluminium tillochmed min 3 åriga dotter fattar att radiovågor har problem att färdas genom metall. Det är ju tex en av anledningarna varför glasen på microvågsungnar har ett nät av metall och inte plast. Fattar inte inte hur Asus inte kunde tänka på det eller testa ordentligt innan de släppte plattan. Eller så fungerade alla deras testade enheter perfekt vilket vissa verkar göra trots omständigheterna.
    Jag kommer ändå skaffa mig en och hoppas att den fungerar som den ska :-)

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  19. kecke69

    kecke69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ny Gps driver släppt

    . Early this morning, the Transformer Prime quietly received an OTA update that not only unroots the tablet, but also kicks the slab's GPS version up to 6.9.13.
     
  20. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...på deras hemsida står det "OBS! Endast förhandsbokning. Denna produkt levereras ej före 2012-01-30" - med andra ord...samma som alla andra.