Fråga: Samsung Galaxy S2 - Liten fråga angående mitt batteri

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Fozboz, 3 jan 2012.

  1. barbabenny

    barbabenny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gött mos, hoppas det håller i sig.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. Fozboz

    Fozboz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Dragit bara några % batteri över natten, knappt märkbart. Nu är det som det var i början igen!

    Safe to say, känns som problemet är fixat.
    Sammanfattning vad jag gjort till de som har liknande problem:

    - Började med att Inställning -> Lagring -> formatera SD-kort/USB minne
    - Inställning -> Privat -> Avbockade säkerhetskopiera bla bla
    - Omstart i nåt specialläge -> Rensa Cache -> Factory reset/Hard reset/Wipe (Kolla Youtube, hittade bra video där hur man skulle göra!)
    - Efter omstart och ny installation gjorde jag samma inställningar som innan i hela telefonen, men lyckades med hjälp av en Swedroid medlems tips hitta ännu en meny under Wifi och trådlösa -> Avancerat där jag ställde in att Wifi skulle stängas av när skärmen stängdes.

    Efter det funkar det underbart, gått över 13h sedan wipe+wifi inställning och har förbrukat ungefär 9-10% batteri (uppskattar).

    Vill tacka alla så otroligt mycket för hjälpen och säga case closed :)

    Med vänliga hälsningar,
    Fidde
     
  3. Jensa86

    Jensa86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har precis igår fått en sgsii jag med och har exakt samma problem som du hade. Märkte att Android OS tog över 80% vilket kändes fel men den var ändå över 60% i batteri när jag gick och la mig igår vid 22:30 kanske. Tyckte då att det borde räcka till morgondagen med men vid 05:00 snåret så blev jag väckt av att den pep för dåligt batteri. Ganska irreterande kan jag ju nämna :P

    Får ta och testa samma saker som du så hoppas jag det löser sig för mig med. Återkommer med resultat.

    Mvh Jens
     
  4. Jensa86

    Jensa86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Provade att bara formatera flash och sd kort och det verkar ha hjälpt enbart det. Ändrade även så WLAN stängs av när skärmen är avstängd. Har nu förlorat enbart 20% batteri på 22h.

    Så om fler får detta felet så prova först att bara formatera flash/sd-kort innan ni gör fabriksåterställning om ni som jag redan har hunnit installera massa appar och gjort alla inställningar :)

    EDIT: Med flash menar jag då den delen av flash som används som USB storage.
     
  5. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    har du datatrafik via 3g avstängt också? att vara uppkopplad via wifi drar mindre än 3g, särskilt om man inte har perfekt 3g-täckning, så om du är hemma med WiFi är det troligtvis bättre att ha det påslaget hela tiden.
     
  6. Carl_XII

    Carl_XII Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hade ett liknande problem efter att ha gått tillbaka till Gingerbread sedan jag testat nya ICS (LP2). Jag rensade cache och konverterade filsystemet till ext2. Sedan var allt OK (Tornado JVZ).
     
  7. gallsbojonas

    gallsbojonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har något ungefär liknande problem.
    Det är mer två problem i ett. Ibland så startar min S2 om sig av sig själv (har gjort en återställning för att se om det blir bättre) och då den startar om sig själv, eller då jag startar om den så är batteriet nere på 15 % fast det kan ha varit 70% batteri innan omstarten. Någon som känner till problemet?